طرز تهیه رولت گوشت؛ یه غذای شیک و لذیذ که همه رو دیوونه می کنه

طرز تهیه رولت گوشت

اگه دنبال این هستی که سفرت و چه طور خاص و رنگین کنی، یکی از بهترین غذاهایی که می تونی درست کنی بدون شک رولت گوشت است؛ هم خوشمزه هم جذاب.

شایانیوز- ما ایرانی ها اصولا عاشق گوشت و هر نوع غذایی هستیم که بیس اصلیش گوشت باشه، در واقع به نظر اکثر ایرانی ها  هر غذایی که توش گوشت داشته باشه طعمش بهشتیه و فوق العاده لذیذه. حالا یکی از جذاب ترین غذاهایی که با گوشت درست میشه و طعمش هم بی نهایت جذاب و خوشمزه است و سفره شما رو هم شیک و درجه یک میکنه رولت گوشته. اگر تا حالا رولت گوشت رو درست نکردید و نمی دونید چطور درست میشه حتما به خوندن ادامه بدید که ما طرز تهیه این غذای لذیذ و پر طرفدار رو براتون آماده کردیم.

طرز تهیه رولت گوشت

مواد لازم برای رولت گوشت:

گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم

پیاز رنده شده: ۱ عدد نسبتا بزرگ

آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۱ عدد

نمک، فلفل، زرد چوبه: به مقدار لازم

پودر سیر: به مقدار لازم

مواد لازم برای ترکیبت داخل رول:

فلفل دلمه: ۱ عدد

قارچ: ۲۵۰ گرم

گردو و زرشک: به مقدار لازم

جعفری خرد شده: به مقدار لازم

یه نکته ای که خوبه بهش توجه داشته باشید اینه که دست شما برای انتخاب مواد داخل رول بازه و می تونید اون رو بسته به سلیقه خودتون تغییر بدید.

طرز تهیه رولت گوشت

آماده سازی:

در مرحله اول باید قبل از هر چیزی آب پیاز رو حتما بگیرید و بعد می تونید اون رو به گوشتتون اضافه کنید و به همراه آرد سفید، تخم مرغ و نمک و زرد چوبه و البته نهایتا پودر سیر، کاملا مخلوط کنید و به مدت ۶ یا ۷ دقیقه حسابی ورز بدید، توجه داشته باشید خیلی مهمه که موادتون خوب ورز بیان. بعد از این مرحله اون ها رو برای ۱ ساعت بگذارید توی یخچال و استراحتشون بدید.

در مرحله بعد وقتی که گوشت رو از یخچال خارج کردید سعی کنید که اون رو به شکل یک مستطیل روی کاغ روغنی و یا فویل آلومینیومی باز کنید. وقتی که گوشتتون به شکل یک مستطیل یک دست در اومد مواد میانی رو داخل اون بریزید و شروع کنید به رول کردن.

وقتی که رول کردنتون تموم شد اون رو بگذارید داخل فرِ با دمای ۱۷۰ درجه تا به مدت ۴۵ دقیقه بمونه و کاملا بپذه؛ اگر هم فر ندارید یا دوست ندارید که از فر استفاده کنید می تونید رولتون رو توی روغن سرخ کنید. و نهایتا رول گوشت رو داخل سس که در ادامه طرز تهیه اش رو میتونید بخونید قرار میدید و به مدت ۲۰ دقیقه دیگه روی گاز با حرارت ملایم سرخ کنید. رولت گوشت شما آماده است و می تونید نوش جان کنید.

آماده سازی سس:

یک مقداری از مواد میانی رولت رو جدا می کنیم و برای سس نگه می داریم و بعد اون رو بهش یک قاشق رب گوجه فرنگی و ۱/۳ لیوان روغن به همراه پوره گوجه فرنگی، یک قاشق غذاخوری جعفری خرد شده، نمک، فلفل و پودر سیر اضافه می کنیم.

طرز تهیه رولت گوشت

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این غذای خوشمزه و خوش طعم که مزه اش واقعا جذاب و دوست داشتنیه لذت ببرید.

ویدئو از صفحه: tasty_maral

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.



منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714912900 2020420

شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵

در این پست شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *