تیتر خبرها

طرز تهیه پیکادیلو؛ غذایی که عین آب خوردن آماده میشه اما طعمش دیوانه کننده است

اگه دنبال غذاهای فرنگی می گردی که با سبک و سیلق ما ایرانی ها جور دربیاد پیکادیلو یک انتخاب درجه یک و بی نقصه که هوش از سرت میبره.

شایانیوز- این روز ها توی تعطیلات احتمالا برای بسیاری از خانوم ها و آقایون پیش میاد که میرن سفر یا پیکنیک و دلشون نمی خواد که غذای بیرون بخوردند و مدام ذهنشون درگیر این میشه که نهار چی بخورند یا شام چی درست کنند که هم خیلی وقت گیر نباشه هم خوشمزه باشه و بچسبه. مطمئنا فست فود ها و انواع ساندویچ ها مثل ساندویچ مرغ فوق العاده خوشمزه هستند اما نمیشه که همش غذاهای این شکلی سرو کرد مخصوصا اگر با مهمون هاتون عصر رفته باشید پیک نیک و دلتون بخواد یه غذای جذاب تر براشون آماده کنید.

پیکادیلو یه خوراک دوست داشتنی است که بر خلاف اسمش ، طعمش حسابی با ذائقه ما ایرانی ها سازگاره و خواستگاه لاتین داره. با توجه به این که این غذای امریکایی نیاز به مواد اولیه خاص و ویژه ای نداره که تهیه کردنشون سخت باشه و درست کردنش هم دشوار نیست میتونه گزینه خیلی خوبی برای موقعیت های یهویی باشه. یه نکته فوق العاده جذاب دیگه در رابطه با پیکادیلو اینه که می تونید اون رو به همراه برنج یا همون پلو سرو کنید.

طرز تهیه پیکادیلو

مواد لازم برای پیکادیلو:

گوشت چرخ کرده

پیاز زرد

سیر تازه

فلفل دلمه ای سبز

هویج

پودر فلفل قرمز

پونه کوهی خشک (باعث میشه طعم و عطر پیکادیلو حسابی ویژه و متفاوت بشه)

زیره

دارچین

رب گوجه فرنگی

آب مرغ

سیب زمینی

میزان مواد مورد نیاز رو نگفتیم تا شما کاربران گرامی بسته به سلیقه خودتون و این که تصمیم دارید این غذا رو برای چند نفر درست کنید مقدار اون ها رو مشخص نمایید.

طرز تهیه پیکادیلوطرز تهیه پیکادیلو

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول سیب زمینی ها رو بعد از شستن پوشت می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم و میگذاریم کنار تکمی آب اضافیش گرفته بشه سپس گوشت چرخ کرده رو به همراه پیاز، سیر، فلفل دلمه ای و هویج که از قبل خرد کردیم در یک تابه مناسب سرخ می کنیم.

در مرحله بعد پس از این که گوشت ها سرخ شدند ادویه جات مورد نظرمون رو به همراه رب گوجه فرنگی به باقی مواد داخل تابه اضافه می کنیم و شروع می کنیم به هم زدن. در مرحله آخر وقتی گوشت ها خوب به رب آغشته شدند، آب مرغ و سیب زمینی ها رو هم داخل تابه میریزیم و نهایتا اجازه میدیم که تابه روی حرارت ملایم برای حدودا ۲۰ دقیق بمونه تا سیب زمینی ها هم بپزند و نرم و لطیف بشند. توجه داشته باشید که برخی از افراد سیب زمینی ها رو از قبل سرخ می کنند این به سلیقه شما بر می گرده اما پختن سیب زمینی ها به همراه آب مرغ و رب و غیره و غیره باعث میشه مواد به خوردشون بره و طعمشون متفاوت بشه.

طرز تهیه پیکادیلو

فراموش نکنید که به دلخواه خودتون می تونید این غذا رو با نان یا پلو سفید سرو کنید. امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این غذای لاتین لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *