تیتر خبرها

طرز تهیه کرپ؛ غذای فرانسوی ای که انگشتات رو هم باهاش می خوری

طرز تهیه کرپ؛ غذای فرانسوی ای که انگشتات رو هم باهاش می خوری

یکی از جذاب ترین و ساده ترین غذاهای فرانسوی کرپ ها هستند که درست کردنشون مثل آب خوردن میمونه و طعم خیلی عالی ای هم دارند

شایانیوز- مطمئنا خوب می دونید که فرانسه یکی از علل شهرت بی حد و مرزش انواع و اقسام غذاهای شیک و خوشمزه ایه که شهرت بین المللی دارند. یکی از جذاب ترین و ساده ترین غذاهای فرانسوی کرپ ها هستند. کرپ ها در واقع انواع بسیار نازک پنکیک هستند که معمولا با آرد گندم درست میشند. البته میشه گفت کرپ در واقع یک نوع ساید دیش به حساب میاد به خاطر اینکه در کنار انواع غذاهای دیگه سرو میشه.

شما می تونید مواد داخل کرپ رو به سلیقه خودتون تغیییر بدید وموادی استفاده کنید که با ذائقتون سازگار تره و یا در مواردی از موادی استفاده کنید که توی خونه موجود دارید. برای کرپ هایی که ما طرز تهیه اش رو براتون آماده کردیم مواد داخلش شامل مرغ، فلفل دلمه، قارچ و کدو سبز میشه که به صورت نواری برش زدیم میشه. و اما بریم سراغ طریقه آماده کردن کرپ ها.

طرز تهیه کرپ؛ غذای فرانسوی ای که انگشتات رو هم باهاش می خوری

مواد لازم برای کرپ:

آرد: ۱۰۰ گرم

شیر ولرم: ۲۰۰ میلی لیتر

تخم مرغ: ۲ عدد ( ولی اگر سایز تخم مرغ هاتون کوچیکه از ۳ عدد استفاده کنید )

کره ذوب شده: ۴ قاشق غذاخوری ( توجه داشته باشید که ۳ قاشق برای کرپ ها در نظر گرفته شده و ۱ قاشق برای چرب کردن ماهیتابه )

نمک: به میزان دلخواه

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول میریم سراغ تخم مرغ ها و اون ها رو توی یک ظرف میشکنیم و شروع می کنیم به هم زدن تا زمانی که کاملا یک دست بشند، بعد بهشون شیر ولرم و نمک رو اضافه می کنیم و مجددا هم میزنیم تا با هم ترکیب بشند.

در مرحله ی دوم باید آرد رو به موادمون اضافه کنیم، اما حواستون باشه که این کار رو باید آروم آروم انجام بدید تا آردها گوله نشند و درنهایت کره ذوب شده رو هم اضافه می کنیم. موادتون نسبتا رقیق میشه.

برای درست کردن کرپ ها باید حتما از تابه های چدنی استفاده کنید تا موادتون به کف ماهیتابه نچسبه، با این حال با قلم یا دستمال کف تابه رو چرب می کنیم. در مرحله بعد تابه رو روی حرارت میگذاریم تا کاملا داغ بشه و بعد یک ملاقه از مواد رو به صورت یک لایه نازک کف تابه میریزیم و تابه رو به آرومی حرکت میدیم تا مایه کرپ ها در تمام سطح تابه پخش بشند و نهایتا صبر می کنیم تا مواد خودشون رو کاملا بگیرند و بعد با کمک یک کفگیر صاف اون رو برمی گردونیم. برای هر طرف تقریبا دو دقیقه زمان کافیه.

کرپ های خوشمزه و خوش قیافه شما آماده هستند می تونید رول کردن اون ها رو شروع کنید و بعد هم به سرو کردنشون بپردازید.

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این غذای خوشمزه و خوش طعم که مزه اش واقعا جذاب و دوست داشتنیه لذت ببرید.

ویدئو از صفحه: tasty_maral

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.



منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *