طرز تهیه یه غذای دلبر با سیب زمینی؛ اونم تو سه سوت بی دردسر و کار اضافی

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

اگه دنبال یه خوراکی همه پسندی که هر کی دید ابداز دهنش راه بیوفته و چشماش قلبی بشه باید بری تو انواع و اقسام سیب زمینی سرخ کرده اونم با پنیر.

شایانیوز- تا حالا شده دلتون بخواد یه پیش غذا یا خوراکی ای بگذارید روی میزتون که امکان نداشته باشه کسی از طعم مزه اش خوشش نیاد و همه به به و چه چهشون برای اون خوراک بلند شه؟! خب مسلما این جور وقت ها باید برید سراغ یک غذای خوش طعم و لذیذ که مواد اولیه اش به مزاج غالب افراد خوش بیاد؛ خب چی بهتر از سیب زمینی؟! هیچ چیزی به اندازه سیب‌زمینی نمی تونه دلبر و همه پسند باشه، از نان تابه ای سیب زمینی گرفته تا رول سیب زمینی و سیب زمینی پنیری همه و همه غذاها و پیش غذا های محبوبی هستند که می تونید باهاشون سفره خودتون رو رنگی کنید.

از اونجایی که سیب زمینی آنقدر محبوب و دوست داشتنی است و غذاهایی که بیس اصلیشون رو تشکیل میده انقدر پرطرفدار هستند ما می خوایم که در ادامه طرز تهیه یه خوراک جذاب و خوشمزه دیگه با سیب زمینی رو در اختیار شما قرار بدیم که قطعا عاشق این یکی هم خواهید شد.

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

مواد لازم:

سیب زمینی کوچک: ۱ کیلو

جعفری ریز خرد شده: ۱ الی ۲ عدد

پیازچه: ۳ عدد

سیر: ۲ حبه 

پودر فلفل قرمز: ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه: ۱ و نیم قاشق چایخوری

پاپریکا: ۱ و نیم قاشق چایخوری

کره: ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: به مقدار دلخواه

پنیر چدار رنده شده: به مقدار دلخواه

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول سیب‌زمینی ها رو پوست میکنیم و بعد میندازیمشون داخل آب نمک تا بجوشند و نر بشند، منتها باید حواستون باشه که بیش از اندازه نجوشند چون که وا میرن.

در مرحله بعد توی یک تابه جدا، کره و روغن زیتون میریزیم و وقتی داغ شد سیر های رنده شده رو بهشون اضافه میکنیم و تفت میدیم. پس از اون ادویه ها رو به شیر ها اضافه میکنیم و همچنان تفت میدیم.

در این مرحله سیب زمینی هی آب پر شده رو به باقی مواد اضافه میکنیم و خیلی آروم شروع میکنیم به هم زدن تا همه سیب زمینی ها خوب به ادویه ها آغشته بشند. بعد از این مرحله روی سیب زمینی ها جعفری و پیازچه رو که کاملا خردشون کردیم میریزیم و در آخر هم پنیر چدار رو اضافه میکنیم.

اینم یه دستور متفاوت و جذاب دیگه از سیب زمینی پنیری، خوراکی که هم می تونه یه پیش غذای جذاب باشه هم می‌تونه یه وعده غذای لذیذ و دلبر باشه که انگشت هات رو هم باهاش می‌خوری.

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

امیدوارم که شما کاربران شایانیوز از این وعده لذیذ و دلبر لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2017096

آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد

در این پست آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *