طرز تهیه یه کیک شکلاتی جذاب واسه تولد؛ یه برش ازش بزن بر بدن تا مشتری همیشگیش شی


کیک شکلاتی

این کیک شکلاتی از اون کیک های لطیف و خوشمزس که اگه یه بار درستش کنید مطمئنا عاشقش میشید پس همین حالا دست به کار شید.

شایانیوز- کیک شکلاتی یکی از محبوب ترین کیک ها در سراسر جهان که جایگاه ویژه ای توی مهمونی ها و تولدها داره. اصلا برای خیلیا تولد بدون کیک شکلاتی معنا نداره مگه میشن آدم تولدش باشه ولی خودشُ با یه برش کیک شکلاتی جذاب با خامه شکلاتی مهمون نکنه.

اگه شما هم جزء این دسته از افراد هستید و تولدتون نزدیکِ پس با ما همراه باشید تا با هم یه کیک شکلاتی بی نظیر و خوشمزه درست کنیم.

مواد اولیه لازم برای تهیه کیک شکلاتی

تخم مرغ ۸ عدد

آرد ۱ و ۲/۳ پیمانه

شکر ۱ پیمانه

شیر ۱۰۰ گرم

کره ۱۰۰ گرم

وانیل ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری

پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

مواد لازم برای خامه شکلاتی

خامه قنادی ۳۰۰ گرم

شکلات تلخ ۸۰ گرم

پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی

۱- اولین قدم برای درست کردن هر کیکی اینِ که مواد اولیه رو به دمای محیط برسونید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع، همه مواد ُ از یخچال خارج کنید و اجازه بدید به دمای محیط برسن.

۲- زرده و سفیده تخم مرغُ از هم جدا کنید. ابتدا سفیده + شکر با همزن برقی بزنید به اندازه‌ای بزنید که وقتی ظرفُ بر می‌گردونید از ظرف جدا نشه یکی از نشانه‌های خوب فرم گرفتن سفیده اینِ که رد پره‌های همزنُ توش ببینید. حواستون باشه موقع فرم دادن سفیده ظرف حاوی سفیده و پره‌های همزن باید کاملاً تمیز، خشک و عاری از هرگونه چربی باشه، اگه غیر از این باشه سفیده فرم نمی‌گیره. بعد از اینکه سفیده فرم گرفت زرده ها + وانیل بهش اضافه کنید یکی دو دقیقه هم بزنید تا خوب با هم مخلوط بشن.

sad-egg-happy-egg

۳- فر روشن کنید روی دمای ۱۸۰ قرار بدید تا گرم بشه. آردُ ۳ بار الک کنید با بیکینگ پودر و نمک مخلوط کنید و به موادتون اضافه کنید آهسته در حد اینکه با هم ترکیب بشن هم بزنید. کره + شیر داخل ظرفی بریزید روی سماور یا کتری بزارید منتظر بمونید تا کره با بخار آب ذوب شه بعد پودر کاکائو الک شده رو بهش اضافه کنید مواد خوب با هم مخلوط کنید. بعدش ۲ قاشق از مخلوط آرد و تخم مرغ به این مواد اضافه کنید و با هم قاطیشون کنید. حالا مواد به دست اومده رو به مخلوط تخم مرغ و آرد اضافه کنید مواد به آرومی با هم ترکیب کنید.

۴- به گزارش شایانیوز کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی بندازید یا با روغن جامد چرب کنید اگه با روغن مایع چرب کنید می‌سوزه. (اگه خواستید دیواره‌ها رو هم با روغن چرب کنید، حتماً بعد از روغن زدن، دیواره‌ها رو آردپاشی کنید تا مانع پف کردن کیک نشه.) در انتخاب قالب دقت کنید اگر قالب نسبت به مواد کوچیک یا بزرگ باشه نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید همیشه باید قالبی رو انتخاب کنید که وقتی مواد کیکُ توش ریختید ۱/۳ از حجم قالبتون خالی بمونه البته همه این موارد نیاز به تجربه داره شاید بار اول متوجه نشید که چه قالبی مناسبِ.

How-To-Grease-a-Pan_720px_landscape

۵- مواد داخل قالب بریزید با لیسک، خوب پخشش کنید. سپس چند بار قالبُ آرام به زمین بکوبید تا هواگیری بشه. (همیشه موادُ از وسط قالب داخلش بریزید و به صورت یکنواخت در کل قالب پهن کنید.) قالبُ به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار بدید. معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوتِ به عنوان مثال اگه تو دستور گفته شده دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ دقیقه ممکنِ در فر شما با این دما و مدت نتیجه مطلوب حاصل نشه البته نگران این موضوع نباشید با چند بار استفاده از فر متوجه میشید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک‌ها در فر شما مناسبِ.

۶- تا ۲۰ دقیقه اول به هیچ عنوان در فرُ باز نکنید، چون پف کیک می‌خوابه بعدش برای اینکه متوجه شید کیک پخته یا نه سیخ چوبی رو داخلش بزنید اگه از مواد کیک چیزی بهش نچسبید یعنی کیک شما پخته. برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه، سیخُ از وسط کیک فرو کنید؛ چون دیواره ها زودتر می‌پزه. وقتی کیک پخت قالبُ فوری از فر خارج نکنید، چون وقتی یه دفعه از گرمای زیاد خارج شه به کیک شوک وارد میشه و پفش می‌خوابه پس ابتدا فرُ خاموش کنید بعد درِشُ باز کنید اجازه بدید چند دقیقه داخل فر خاموش بمونه بعد از فر خارج کنید.

Choco-cake-1000x750

۷- برای درست کردن خامه شکلاتی خامه یخ زده رو از فریزر خارج کنید و در دمای محیط قرار بدید تا یخ‌زدایی شه و حالت بستنی پیدا کنه. معمولا باید نیم ساعت قبل از شروع کار خامه رو از فریزر خارج کنید تا موقع فرم دادن، کمی نرم شده باشه. خامه اصلا نباید دارای تکه‌های یخ باشه چون قسمت‌های یخ زده در جریان فرم‌دهی آب میشن در نتیجه خامه‌ باکیفیتی نخواهید داشت یخ داشتن خامه موقع فرم دادن یکی از مواردیه که باعث میشه خامه شل بشه و دیگه خوب فرم نگیره.

وقتی خامه نرم شد ۶۰ گرم ازش جدا کنید روی شکلات تخته ای خرد شده بریزید ظرفتون روی سماور یا کتری قرار بدید تا شکلات ها ذوب شَن بعد پودر کاکائو الک شده رو بهش اضافه کنید هم بزنید تا خوب با هم مخلوط بشن. حالا این مواد به ظرف بزرگتر منتقل کنید ظرف روی کاسه ای که توش آب و یخ ریختید قرار بدید تا خنک شه بعد بقیه خامه رو بهش اضافه کنید. با سرعت متوسط همزن حدود سه تا چهار دقیقه هم بزنید تا یکدست بشه بعد سرعت همزنُ زیاد کنید و با سرعت بالا هم بزنید تا خامه فرم بگیره. برای اینکه صفر تا صد فرم دادن خامه قنادی رو یاد بگیرید به مقاله فرم دادن خامه قنادی واسه تزئین کیک تولد مراجعه کنید.

 اگه می خوایید لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید.

chocolate-fudge-cake-105b400


منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2016485

آهنگ روز معلم + دانلود سرود گروه نجم الثاقب و متن معلم خوب من

در این پست آهنگ روز معلم + دانلود سرود گروه نجم الثاقب و متن معلم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *