عبور آقای خاص از رکورد افسانه‌ای فرگوسن

یک برتری روحیه بخش و دشوار برای رسیدن مورینیو به یک رکورد خاص کافی بود.

ژوزه مورینیو، سرمربی مشهور رم با رهنمون کردن تیمش به سمت برتری ۲ بریک مقابل هلسینکی در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ اروپا، صاحب رکورد بیش‌ترین پیروزی در رقابت‌های اروپایی بین تمام مربیان تاریخ معاصر اروپا شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ این صد و هفتمین برد اروپایی آقای خاص بود و حالا او در رقابت‌های اروپایی که در حال برگزاری است (لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس) رکورددار بردن، نام دارد. مورینیو با برد اخیر از رکورد ۱۰۶ برد فرگوسن و کارلو آنچلوتی گذشت؛ هر چند اگر بخواهیم به تفکیک رقابت‌ها، ماجرا را بررسی کنیم، فرگوسن افسانه‌ای ۲۶ برد بیش‌تر از او در لیگ قهرمانان به دست آورده و همین عامل ارزش کار فرگی را بالاتر جلوه می‌دهد. از سوی دیگر اما مورینیو با ۴۰ بازی کم‌تر نسبت به فرگوسن موفق شده این آمار را رقم بزند که کاملا قابل ستایش است.

پپ در جست و جوی مورینیو

پس از مورینیو (۱۰۷ برد) و  فرگوسن و آنچلوتی (۱۰۶ برد) در رده‌های بعدی فهرست مربیان با بیش‌ترین برد در رقابت‌های اروپایی در حال برگزاری، نام‌های آشنا می‌بینیم. ونگر دیگر مجالی برای افزودن ۹۶ برد خودش ندارد اما گواردیولا با یک برد دیگر، یک پیروزی از او پیش می‌افتد و در درازمدت، فرصت رسیدن به رکورد مورینیو را دارد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *