فقط چهار نفر نام برنده توپ طلا را می‌دانند!

مارک لاس، سردبیر اکیپ، صحبت های جالبی را در آستانه اهدای جایزه توپ طلا ۲۰۲۲ درباره این مراسم مطرح کرده است.

مراسم اهدای جایزه توپ طلا قرار است به رسم و شکل همیشگی امشب در پاریس برگزار شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ شصت و پنجمین مراسم توپ طلا در سال ۲۰۲۱ که جایزه نهایی آن برای هفتمین بار به لیونل مسی رسید، رکورد بیننده را با ۱.۶ میلیون نفر در کانال اکیپ شکست، رقمی که در فرانسه بی‌سابقه بود.

گروه اکیپ پنج سال است که سازماندهی و برگزاری این مراسم را برعهده دارد. به جز توپ طلا، شش جایزه دیگر هم در این مراسم اهدا می‌شود. توپ طلای زنان (از سال ۲۰۱۸)، جایزه کوپا (از سال ۲۰۱۸)، جایزه یاشین (از سال ۲۰۱۹)، جایزه گرد مولر (از سال ۲۰۲۱) و جایزه جدید سوکراتس که قرار است به بازیکنانی اهدا شود که بیشترین مشارکت را در پروژه‌های اجتماعی و خیریه داشته‌اند.

مارک لاس، سردبیر اکیپ و یکی از تهیه‌کنندگان مراسم توپ طلا، از سال ۲۰۱۶ است که به سوالاتی درباره این مراسم پاسخ داده است.

آیا شما از اسامی برنده‌ها با خبر هستید؟

بله (با لبخند). ما سه یا چهار نفر در اکیپ هستیم که سه هفته پیش از مراسم از رده‌بندی مطلع می‌شویم. همه ما بند حفظ محرمانه بودن را امضا کردیم. وقتی شما مراسمی مانند توپ طلا برگزار می‌کنید، لازم است که برنده‌ها را از پیش بدانید تا بتوانید شرایط را به درستی پیش‌بینی کنید، برای اتفاقات آماده باشید و سخنرانی‌ها را بنویسید. هدف اصلی این مراسم ایجاد احساسی خوب است. بدون این که نام برنده‌ها را بدانید، شرایط پیچیده می‌شود. وقتی مطلع می‌شوید هم باید همه جوانب را رعایت کنید. بنابراین من همه چیز را کدگذاری می‌کنم، کامپیوترم را خاموش می‌کنم و اطمینان حاصل می‌کنم که هیچ چیز مشکوکی را در اطراف باقی نگذارم. حفظ راز تضمینی برای این است که همه چیز در روز موعود بهتر باشد. شرایط در ابتدا آسان نیست اما در طول زمان به آن عادت می‌کنید. مدیر مراسم شاید کمی ناراحت باشد چون من چند ساعت قبل از پخش زنده، اسامی را به آنها می‌دهم. خصوصا دیدیه دروگبا که بیش از حد با رسانه‌ها حرف می‌زند.

osvsu2rn

اگر اسامی لو برود چه؟

اگر چنین اتفاقی رخ دهد از سمت ما نبوده است. افراد بسیار کمی از این راز خبر دارند و مجله فرانس فوتبال در روز پیش از این مراسم منتشر نمی‌شود (این مجله شنبه‌ها روی دکه می‌آید) و این تعداد افراد مطلع را محدودتر می‌کند. علاوه بر این، من بیشتر درباره شایعات حرف می‌زنم تا لو رفتن اسامی. من هر سال از تماشای رقابت سایرین که ادعا می‌کنند اطلاعاتی دارند اما اشتباه می‌کنند لذت می‌برم. اما در نهایت، نکته مهم این است که ما در حال صحبت درباره توپ طلا هستیم.

دیدیه دروگبا و سندی هربرت برای سومین بار مجری مراسم توپ طلا هستند. کار با آنها چطور است؟

ما درباره زوجی باورنکردنی صحبت می‌کنیم. من تا اولین باری که آنها را در سال ۲۰۱۹ دیدم، هیچ آشنایی با آنها نداشتم. رابطه ما از ابتدا خوب پیش رفت. دیدیه همیشه من را آقای خاص شماره دو خطاب می‌کند تا به ژوزه مورینیو هم اشاره کرده باشد. در مجموع، ما به جز این ۱۰ روز که در اتاقی محبوس هستیم و مراسم را تمرین می‌کنیم خیلی حرف نمی‌زنیم. دیدیه هیچ تجربه‌ای به عنوان مجری نداشت و سندی کمکش کرد. از همه مهم‌تر این که، لحظات بسیار مهمی را سپری کردیم. از جلسات کاری تا سلفی با کیلیان امباپه در سال ۲۰۱۹ در فاصله ۱۰ سال پس از نیمه نهایی معروف لیگ قهرمانان بین چلسی و بارسلونا. وقتی دیدیه درباره آن موضوع با ما حرف زد، وعده عکسی با پسری کوچک را داد اما نگفت او کیلیان بوده است و سپس ما فکر کردیم که حتما باید این روایت را مطرح کنیم.

به ۱۰ روز تمرین مراسم اشاره کردی، آیا این ۱۰ روز بدون هیچ وقفه‌ای در این میان است؟

بله. ما تنها درباره شرایط و اتفاقات مراسم صحبت می‌کنیم. در واقعیت، ما از ماه مارس برای سازماندهی این مراسم کار می‌کنیم. تمامی تیم‌ها با جمعیتی ۳۰۰ نفره برای این رویداد تلاش می‌کنند. همه چیز میلی‌متر به میلی‌متر بررسی می‌‌شود تا هیچ چیز از قلم نیفتد. ما در حال برنامه‌ریزی یک رویداد جهانی هستیم. وظیفه ما این است که کار بزرگ فرانس فوتبال در طول این سال‌ها را به خوبی نمایش دهیم و از توپ طلا حمایت کنیم.

بیشترین استرس در زمان شروع مراسم به چه چیزی مربوط است؟

استرس خاصی وجود ندارد. تنها هیجان و آدرنالین بالا است. در واقع این حس را در ساعات پایانی پیش از شروع مراسم داریم. همیشه فراز و نشیب‌هایی وجود دارد. مثلا رونالدو در سال ۲۰۱۹ پروازش را از دست داد. همان سال بود که مگان راپینو، برنده توپ طلای زنان، در شب برگزاری مراسم گفت که نمی‌تواند به پاریس بیاید. هجده دقیقه از مراسم به او تعلق داشت. زمان پخش به خاطر تعهدی که به شرکت‌های تلویزیونی داشتیم نمی‌توانست کاهش پیدا کند. در نتیجه باید در چند ساعت نتیجه چند ماه تلاش را تغییر می‌دادیم.

وقتی مراسم تمام می‌شود چه احساسی دارید؟

خیلی راحت نیستیم. مراسم در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر به وقت فرانسه شروع می‌شود. تا ساعت هفت با فرش قرمز ادامه دارد و در ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ شب به صورت رسمی برگزار می‌شود. این زمانی طولانی است. در سال ۲۰۱۸ نتوانستم بخشی از مراسم را ببینم چون تمام تمرکزم روی شرایط بود. هیجان ناشی از اعلام برنده‌ها را در توییتر دیدم. ما باید تا روز بعد صبر کنیم تا بتوانیم مراسم را به صورت کامل ببینیم.

امشب چه اتفاقات جدیدی در پیش است؟

به جز جایزه سوکراتس که قرار است توسط برادر او اهدا شود، قرار است آندره‌آ بوچلی نیز به صورت زنده در مراسم بخواند. در مجموع، تلاش ما بر این است که وجهه توپ طلا را حفظ کنیم. می‌توانیم بگوییم که این مراسم کمی شبیه به انتخابات ریاست جمهوری است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714652736 2019048

کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی

در این پست کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی را در اختیارتان قرار داده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *