فِر نداری اما دلت کیک نرم و اسفنجی میخواد؟ بیا که طرز تهیه اش رو برات گفتم هلووو

اگر فر نداری به معنای این نیست که باید حتما حتما برای خوردن کیک راهی کافه و شیرینی فروشی بشی میتونی تو خونه با قابلمه کار و در بیاری.

شایانیوز- کیک ها از محبوب ترین دسر ها و عصرونه ها برای سرو به همراه چای و قهوه به حساب میان و تنوع بی نظیر اون ها باعث میشه که هیچ وقت مزشون تکراری نشه و همیشه با طعمی تازه و نو رو به رو هستیم اما کیک های اسفنجی از اصلی ترین و مهم ترین کیکی هایی هستند که هر خانوم و آقای خوش سلیقه و عشق کیکی باید طرز تهیه اش رو بلد باشه. حالا مشکلی که خیلی از افراد با اون مواجه هستند عدم دسترسی به فر می باشد به همین خاطر هم ما می خوایم دستور پخت این کیک های دوست داشتنی و محبوب رو با شما به اشتراک بگذاریم اما توی قابلمه و بدون نیاز به فر. راه های زیادی برای درست کردن این کیک پفکی توی قابلمه وجود داره که ما یکی از ساده ترین ها و بی دردسر ترین هاش رو با شما به اشتراک میگذاریم.

طرز تهیه کیک اسفنجی

مواد لازم برای کیک اسفنجی:

تخم مرغ: ۴ عدد

آرد: ۱۰۰ گرم

شکر: ۱۰۰ گرم

وانیل: ¼ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: ¼ قاشق چایخوری

روغن مایع: به مقدار لازم

گلاب یا پوست پرتقال: به مقدار کم در صورت تمایل برای طعم دهی

طرز تهیه کیک اسفنجی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول تخم مرغ ها رو در یک ظرف مناسب میشکنیم و با دور تند همزن برقی شروع می کنیم به هم زدن تا زمانی که تا زمانی که تخم مرغ ها پف کنند سپس طی مراحل مختلف آرد، شکر، وانیل و بیکینگ پودر رو هم به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و طی هر مرحله بعد از اضافه کردن ماده مورد نظر مواد رو هم می زنیم تا به این ترتیب موادمون بهتر پف کنند اگر دوست دارید از مقدار کمی پوست پرتقال یا گلاب می تویند برای طعم دهی در ین مرحله استفاده کنید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینه که قبل از اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر حتما اون ها رو سه بار الک کنید تا هم خمیر گوله گوله نشه و هم کیک پفکی تر پخته بشه.

در این مرحله بعد از این که خمیرمون آماده شد کف قابله مورد نظر رو با روغن چرب می کنیم به شکلی که کاملا کف قابلمه چرب به اما دیواره های اون نه سپس مقدار خیلی کمی آرد کف قابلمه می پاشیم تا بعد از پختن کیک به قابلمه نچسبه. بعد از آرد پاشی خمیر مایه رو داخل قابلمه میریزیم و در قبلمه رو می بندیم و اون رو روی شعله پخش کن و روی حرارت پایین قرار میدیم تا برای حدودا ۴۵ دقیقه بمونه. نکته مهم و فوت کوزه گری ای که باید اینجا رعایت کنید اینه که توی انی مدت ۴۵ دقیقه ابدا در قابلمه رو باز نکیند چون اگر در قابلمه باز بشه هم پف کیک می خوابه و هم این که ممکنه مغزش خام بمونه.

بعد از ۴۵ دقیقه به وسیله یک خلال دندان چوبی کیک رو تست می کنیم و اگر تستسر تمیز بیرون اومد ابتدا به کمک یک چاقو دور کیک رو از قابلمه جدا می کنیم و سپس کیک رو داخل ظرف مورد نظر بر می گردونیم. بعد از خنک شدن می تونید با هر چه که دلتون می خواد کیک رو تزئین کنید.

طرز تهیه کیک اسفنجی

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *