تیتر خبرها

قوانین عجیب داوری در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

رئیس کمیته داوران فیفا در مرود قوانین سفت و سخت داوری در قطر و همچنین برخی تکنولوژی های جدید در جام جهانی ۲۰۲۲ صحبت کرده است.

پیرلوئیجی کولینا داور سرشناس و معروف ایتالیایی که از او به عنوان بهترین داورِ در تاریخ فوتبال نیز یاد می‌شود، در حال حاضر به عنوان رئیس کمیته داوران فیفا مشغول به کار است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پارس فوتبال؛ او با شرکت در کنفرانس مطبوعاتی، در مورد نحوه داوری و سیاست های قضاوت در جام جهانی صبحت کرد و این اطمینان را داد که اولین ماموریت داوران در جام جهانی “حفاظت از بازیکنان” خواهد بود.

کولینا هشدار داد افرادی که مرتکب تخلفات شدید شوند در معرض جریمه های انضباطی بسیار سنگین قرار خواهند گرفت.

کولینا در این باره گفت:

جام جهانی مهمترین تورنمنت در جهان است. بهترین بازیکنان آنجا هستند و اگر یکی از آنها به دلیل مصدومیت ناشی از خطای حریف نتواند بازی کند، بسیار تلخ خواهد بود.

مهمترین چیز محافظت از بازیکنان است. ما نمی خواهیم شاهد هیچ خشونتی باشیم که امنیت و سلامت بازیکنان را تهدید کند اما در صورت مواجه شدن با آن، جریمه های انضباطی بسیار جدی در انتظار افراد خاطی خواهد بود. مانند کارت قرمز!

این که فرد خطاکننده از قصد آسیبی به بازیکن حریف نزده اهمیتی ندارد.

در کل چنین اقدامات خشونت‌آمیزی که سلامت بازیکن را تهدید کند غیرقابل قبول خواهد بود. ما دو کارگاه آموزشی با مربیان تیم های شرکت‌کننده به صورت ویدیویی برگزار کردیم و تمام اطلاعات را با ۳۲ تیم شرکت‌کننده به اشتراک گذاشتیم.

رئیس داوران فیفا همچنین اطمینان داد که شبیه‌سازی‌ها و واکنش های بیش از حد به داوران پذیرفته نخواهد شد و قول داد که داوران بسیار مراقب زمان واقعی بازی باشند.

کولینا توضیح داد:

ما می خواهیم از بازی هایی که با ۴۲، ۴۳ یا ۴۴ دقیقه زمان مفید برگزار می شوند دوری کنیم. بنابراین زمان تعویض، پنالتی، شادی پس از گل، کمک های پزشکی و البته VAR باید محاسبه و در وقت های اضافی جبران شود.

همچنین طبق گفته های کولینا، تکنولوژی آفساید نیمه خودکار حتی در مورد سخت‌ترین تصمیمات آفساید سریع‌تر از سیستم قبلی تصمیم می گیرد و انیمیشن سه بعدی حوادث برای هواداران در ورزشگاه و همچنین به صورت زنده در تلویزیون پخش خواهد شد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *