لواندوفسکی رکورد تاریخی مسی را می شکند؟

1662818045 277 لواندوفسکی

لواندوفسکی به طور مشترک با یاگو آسپاس در صدر جدول گلزنان لالیگا قرار دارد.

 روبرت لواندوفسکی در تابستان امسال از بایرن مونیخ به بارسلونا پیوست و تا به اینجا توانسته بهترین بازیکن تیمش باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ او در لالیگا پنج گل زده و در لیگ قهرمانان نیز سه گل به ثمر رسانده است. بارسا امشب در زمین کادیز به میدان خواهد رفت و بسیاری منتظر درخشش ستاره لهستانی و گل های او هستند. روند گلزنی های او اگر همینطور ادامه پیدا کند، بعید نیست که بتواند رکورد تاریخی لیونل مسی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ را بشکند.

رکورد گلزنی در یک فصل لالیگا در اختیار لیونل مسی است که توانست با ثبت ۵۰ گل در فصل ۱۲-۲۰۱۱ برای بارسا، بالاتر از رونالدو آقای گل شود. فصل ۱۱-۲۰۱۰ رونالدو توانسته بود ۴۰ گل برای رئال بزند و رکورد گلزنی در یک فصل را از آن خود کند ولی مسی خیلی زود رکورد او را شکست. قبل از حکمرانی لیونل مسی و رونالدو در لالیگا، رکورد گلزنی در یک فصل لالیگا در اختیار هوگو سانچس، ستاره مکزیکی، بود که برای رئال در فصل ۹۰-۱۹۸۹ توانست در ۳۵ بازی ۳۸ گل بزند.

حتی رونالدو نازاریو در فصل ۹۷-۱۹۹۶ با پیراهن بارسا هم نتوانسته بود این رکورد را بشکند و ۳۴ گل زد. در فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیونل مسی توانست ۴۶ گل برای بارسا بزند و رونالدو با ۴۸ گل عنوان آقای گلی را کسب کرد. از لحاظ رکورد متوسط گلزنی در یک فصل، رونالدو شماره یک است. او فصل ۱۵-۲۰۱۴ در ۳۵ بازی ۴۸ گل زد و متوسط ۱.۳۷ گل در هر بازی را به ثبت رساند. مسی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ که ۵۰ گل زد، متوسط گلزنی اش ۱.۳۵ گل در هر بازی بود. هنوز در شروع فصل هستیم و لواندوفسکی رویای شکستن رکورد لیونل مسی را دارد. برای رسیدن به این هدف، ستاره ۳۴ ساله بیش از هر چیز باید امیدوار باشد که از مصدومیت به دور بماند. او موفق خواهد شد؟

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714912900 2020420

شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵

در این پست شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *