تیتر خبرها

لیگ برتر آینده VAR دارد؟

تاج می‌گوید در لیگ بعد با آمدن VAR اگر استادیومی این تکنولوژی را نداشت دیدار در آنجا برگزار نخواهد شد.

مهدی تاج در خصوص بحث آوردن سیستم کمک داور ویدئویی به لیگ ایران گفت: بحث VAR، قراردادش بسته شده است. VAR خصوصی نمی‌شود و ایرانی نیست و در ایران تایید نشده است. شش شرکت را فیفا تعیین کرده که یکی اسرائیلی و دیگری امریکایی است که ما نمی‌توانیم با آنها قرارداد ببندیم. یکی دیگر هم در اسرائیل ثبت شده که آن هم نمی‌شود. خوشبختانه دوتایش مورد تایید است که یکی از آنها با صدا و سیما قرارداد دارد و ما با آن قرارداد بستیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ رئیس فدراسیون در مورد چگونگی ملزم کردن تیم‌ها به تجهیز ورزشگاه‌های‌شان به این تکنولوژی گفت: کار را شروع کرده است و ما می‌توانیم امیدوار باشیم که VAR خواهد آمد. اگر هر استادیومی در شهرهای مختلف VAR داشته باشند بازی در آنجا برگزار می‌شود، در غیر این صورت باید بروند در ورزشگاهی بازی کنند که VAR دارد. در دوره قبلی هم من ایستادم که همه ورزشگاه‌ها صندلی دار شوند و هر باشگاهی هم که انجام نداد بازی‌اش را در جای دیگر انداختم. حتی یادم است نساجی با زحمت این کار را انجام داد.

تاج در مورد جزئیات این اتفاق توضیح داد: شرکت تجهیز کننده در استادیوم‌های مختلف یکی است ولی ممکن است تعداد دوربین‌ها فرق می‌کند. من تصورم این است که همه تیم‌ها این کار را انجام می‌دهند. این کم کاری ماست که تا الان VAR نداشتیم.
او ادامه داد: اتاق VAR در خود ورزشگاه‌ها است ولی ما دو دستگاه ون داریم که آن را تجهیز می‌کنیم که اگر ورزشگاهی به هردلیل تجهیز نشد این ون به آن ورزشگاه خواهد رفت.

او در مورد زمان شروع به کار VAR در ایران گفت: به این لیگ ممکن است نرسد ولی به لیگ بعدی حتما می‌رسد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *