مارمولک غول پیکر ۶۰ سانتی کشف شد! + عکس

در این پست مارمولک غول پیکر ۶۰ سانتی کشف شد! + عکس را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله نگاه نو همراه باشید.

مارمولک غول پیکر ۶۰ سانتی کشف شده بود.

راننده‌ای در پنسیلوانیا، یک مارمولک ۶۰ سانتی‌متری پیدا کرد که در جاده سرگردان بود.

به گزارش وقت صبح به نقل از خبرآنلاین، یک راننده مارمولک بزرگی به طول ۶۰ سانتی‌متر را در وسط جاده «کارلایل»، در ۱۲۵ مایلی شمال غربی فیلادلفیا، پیدا کرد و بلافاصله با پلیس و امدادگران حیوانات تماس گرفت.

شواهد نشان می‌دهد که این خزنده بیشتر در نواحی گرمسیری (ساوانا) یافت می‌شود. امدادگران به دلیل جثه بزرگ این مارمولک، آن را «هیولا» نامیدند! و به دنبال یک متخصص برای مراقبت از این هیولا هستند.

مارمولک غول پیکر ۶۰ سانتی کشف شده است.

تاثیر مارمولک‌ها در مبارزه بیولوژیک

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه بیشتر سوسمارها حشره خوارند و بسته به اندازه و جثه‌شان از بندپایان و گاهی جوندگان تغذیه می‌کنند، گفت:

از آنجایی که مارمولک‌ها از بندپایان تغذیه می‌کنند، بنابراین یکی از فاکتورهای طبیعی کنترل کننده جمعیت بندپایان به حساب می‌آیند.

وی تاکید کرد: از لحاظ اکولوژیکی در هرم انرژی دارای ارزش بالایی هستند و انسان با از بین بردن مارمولک‌ها از چرخه طبیعت یکی از فاکتورهای اصلی را حذف خواهد کرد.

لزوم عدم استفاده از آفت کشها

ویسی گفت: امروزه متخصصان علوم کشاورزی و محیط زیست به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر از سموم آفت کش برای مبارزه با حشرات آفت استفاده نکنند زیرا این سموم آثار مخربی را بر محیط زیست وارد می‌کند از این رو به فکر پرورش و استفاده از انواع مختلف بندپایان، مارمولک‌ها و پرندگانی مانند جغد به قصد مبارزه با آفات مزارع افتاده‌اند.

او با اشاره به اینکه این روش مبارزه باع نوان مبارزه بیولوژیک امروزه در بسیاری از کشورها رواج پیدا کرده است، افزود: مارمولک‌ها با کنترل جمعیت حشرات، بشر را در جهت برداشت محصول بیشتر و سالمتر از زمین یاری می‌کنند.

وی در موررد خطرات این گونه‌های زیبا و مفید در حیات وحش گفت: انقراض پدیده‌ای طبیعی است که به طور منظم در میان گونه‌ها رخ می‌دهد، اما فعالیت‌های انسانی ممکن است سرعت آن را افزایش دهد.

منبع : وقت صبح

مطلب پیشنهادی

1714652736 2019048

کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی

در این پست کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی را در اختیارتان قرار داده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *