ماموریت سخت یحیی در بازی با مس

افت پرسپولیس در دو بازی اخیر مشهود است و یحیی گل‌محمدی باید برای آن تدبیری بیاندیشد.

آن چه که مشخص به نظر می‌رسد افت پرسپولیس از نظر تیمی و فردی نسبت به ۶ هفته ابتدایی لیگ است. سرخ پوشان تهرانی در ۱۸۰ دقیقه اخیر نه تنها موفق به کسب پیروزی نشده اند بلکه در دو دیدار حساس مقابل تراکتور و سپاهان که هر کدام را می‌توان بازی ۶ امتیازی تلقی کرد، حتی در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ آن‌ها یک گل دریافت کردند و در مجموع ۱۸۰ دقیقه درنهایت یک موقعیت گل برای لوکادیا فراهم آوردند، آن هم درحالی که این تیم آن قدر از نظر بازیکن و نیروزی انسانی مهره و نفر دارد که حتی در تعطیلات فیفا دی در غیاب ۱۱ بازیکن خود مقابل فولاد با بازیکنان دیگر خود به میدان رفت.

کافی است دو بازی اخیر پرسپولیس را مرور کنیم تا دریابیم بازیکنان پرسپولیس تا چه اندازه دچار افت شده اند. به گونه‌ای که نه سعید صادقی آن وینگر خطرناکی است که خودش را در سطح بمب نقل و انتقالات معرفی کرد، نه مهدی ترابی مثل سابق می‌تواند هر خط دفاعی را به هم بریزد، نه وحید امیری پس از مصدومیت شرایط قبل را دارد، نه لوکادیا همان مهاجم قاتلی است که هر تیمی را با خطر مواجه می‌کرد، نه از مهدی عمری می‌توان توقع داشت که خودش را در حد منجی تیم نشان دهد و نه نفراتی، چون سیامک نعمتی، مهدی عبدی و حامد پاکدل در فرم و اندازه‌های قبلی خود هستند. همگی این مسائل نشان می‌دهد پرسپولیس به شدت دچار افت فنی و روحی شده است.

در این میان می‌توان مشکلات اصلی پرسپولیس را در دو فاکتور خلاصه کرد. دلیل اول برگزاری مینی تیم ملی برای برگزاری تمرینات ریکاوری و دوم ضربه روحی که به سرخ پوشان بابت اتفاقات و حواشی اخیر وارد شده است.

یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از بازی با سپاهان به حضور ملی پوشانش در اردوی ریکاوری تیم ملی اشاره کرد و همین اشاره نشان می‌دهد یکی از دلایل اصلی ناآمادگی شاگردانش به واسطه دوری از تمرینات سرخ‌ها است.

اما جالب اینجاست یحیی بلافاصله بعد از جملات خودش اعلام کرد در تعامل کامل با کارلوس کی روش و تیم ملی است و مشکلی از این بابت وجود ندارد!

دلیل دوم را نیز می‌توان به اتفاقات و حواشی اخیر مرتبط دانست که باعث شده بازیکنان از نظر روحی دچار افت محسوسی شوند. اما واقعیت این است هر کدام از این دلایل را اگر دلیل اصلی افت سرخ‌ها قلمداد کنیم، تنها کسی که می‌تواند تیم را از این وضعیت نجات دهد یحیی گل محمدی است.

یحیی اگر چه طی دو سال اخیر نشان داده در مواجه شدن با بحران‌ها چندان موفق عمل نمی‌کند، اما این بار باید هرجور که شده پرسپولیس را از این وضعیت نجات دهد. به هر حال پرسپولیس فعلی یکی از بهترین تیم‌های دو دهه اخیر است و یحیی گل محمدی باید تحت هر شرایطی از این همه مهره بهترین کارکرد را بگیرد.

او باید به عنوان سرمربی مجموعه و مرد اول نیمکت هرچه سریع‌تر با ریکاوری فنی یا روحی بازیکنانش، پرسپولیس را از این وضعیت خارج کند در غیر این صورت بی تردید پرسپولیس شرایطی همچون فصل قبل را بار دیگر تجربه خواهد کرد.

باید دید در سه بازی باقی مانده با توجه به حریفانی که قرار است مقابل پرسپولیس صف آرایی کنند، یحیی می‌تواند تیمش را از وضعیت فعلی نجات دهد یا نه.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *