مراکش – اسپانیا؛ شیرهای اطلس تیکی تاکا را غافلگیر می کنند؟

تیم ملی اسپانیا پس از دوم شدن در گروه، امشب به دیدار تیم ملی مراکش، شگفتی‌ساز جام می رود.

هفتمین دیدار از مسابقات یک هشتم نهایی، از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ در نهایت با انجام یک بازی دیگر، جدول مسابقات در دور یک چهارم را  تکمیل می‌کند.

یک هشتم نهایی

مراکش – اسپانیا

سه‌شنبه ۱۵ آذر

ساعت ۱۸:۳۰

استادیوم اجوکیشن سیتی (الریان)

داور: فرناندو راپایینی (آرژانتین)

شانس پیروزی مراکش در پایان ۹۰ دقیقه: ۱۴.۷ درصد

شانس پیروزی اسپانیا در پایان ۹۰ دقیقه: ۶۱.۳ درصد

اسپانیا پس از شکست غیرمنتظره در دیدار مقابل ژاپن که حتی ممکن بود به قیمت حذف شاگردان انریکه از دور مسابقات تمام شود، به لطف پیروزی آلمان در دیدار همزمان و به عنوان تیم دوم گروه راهی دور یک هشتم نهایی شد و برای صعود به جمع ۸ تیم نهایی جام، شیرهای اطلس را رو‌به‌روی خود خواهد دید؛ تیمی که تا پیش از آغاز مسابقات، هرگز شانس صدرنشینی گروهش به حساب نمی‌آمد و در نهایت، بالاتر از کرواسی و بلژیک شگفتی‌ساز شد. اسپانیا حتی در دقایقی از بازی‌های همزمان دور پایانی گروهی، حذف شده بود و تیمی که با پیروزی ۷ بر صفر مقابل کاستاریکا، سبک بازی خارق‌العاده‌ای از خود برجای گذاشت، ممکن بود میهمان این مرحله از مسابقات نباشد.

فرصتی برای مدارا با حریف نیست

به هرحال، بخت با اسپانیا یار بود و شاگردان لوئیس انریکه به سبب شکست مقابل ژاپن، تنبیه نشدند. در این بازی و از اینجا به بعد اما فرصتی برای مدارا کردن با حریف نیست. تک اشتباه ماتادورها، به قیمت حذف‌شان از گردونه مسابقات به اتمام خواهد رسید و تیمی که در بازی نخست در قامت یک مدعی تمام عیار ظاهر شد، دوباره باید به عملکرد گذشته‌اش بازگردد؛ همان خط حمله بی‌رحم اما این بار مقابل دروازه تیمی که به آسانی گل نمی‌خورد. مراکش در ۳ دیدار از دور گروهی، تنها یک مرتبه دروازه‌اش را باز شده دید و حالا حداقل ۹۰ دقیقه مقاومت تا تاریخ‌سازی فاصله دارد.

تیکی تاکای ناب در برابر ضدحمله‌های برق‌آسا

شکست مقابل ژاپن، رکورد ۷ بازی متوالی شکست‌ناپذیری اسپانیا در جام‌جهانی (با صرف‌نظر از ضربات پنالتی) را خاتمه بخشید اما مراکش در دور گروهی شکست ناپذیر باقی ماند و با کسب ۴ امتیاز از ۲ دیدار مقابل بلژیک و کرواسی، قابلیت فوق‌العاده‌اش در به نمایش گذاشتن سبک بازی مبتنی بر ضد حمله را به رخ حریفان کشید. حالا مراکش حریفی را پیش روی دارد که بازیکنانش آنقدر مقابل محوطه جریمه پاس برای یکدیگر ارسال می‌کنند تا تیم مدافع، خود دستانش را به نشانه تسلیم بالای سر ببرد. اسپانیایی‌ها در مجموع ۳ دیدار دور گروهی، ۲۴۸۹ پاس موفق برای یکدیگر ارسال کردند، رکورد ارسال بیشترین پاس در تاریخ مسابقاتشان در تورنمنت از زمان ثبت داده در مسابقات جام‌جهانی ۱۹۶۶ را شکستند و آمار ۹۶۹ پاس لاروخا در دیدار مقابل ژاپن، رکورد ارسال پاس موفق توسط تیمی که در نهایت بازنده لقب می‌گیرد را هم در تاریخ این تورنمنت شکست.

مصاف رو در روی زیاش با موراتا

مراکش برای دومین بار در تاریخش پا به این مرحله گذاشته و آخرین بار سال ۱۹۸۶، شیرهای اطلس در اولین مسابقه از دور حذفی مغلوب آلمان غربی شدند. این تیم در صورتی که مقابل اسپانیا شکست نخورد، رکورد شکست‌ناپذیری در تاریخ جام‌جهانی برای یک تیم آفریقایی را خواهد شکست. اکنون این رکورد با ۵ بازی بدون شکست در فاصله سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰، در اختیار کامرون است. شانس‌ها برای گلزنی آلوارو موراتا و بهبود عملکردش در رقابت با امباپه برای رسیدن به عنوان آقای گلی قابل توجه است و در صورت گلزنی، به رکورد داوید ویا مبنی بر گلزنی در ۴ دیدار متوالی جام‌جهانی خواهد رسید. از طرف مقابل اما حکیم زیاش، امید اول درخشش مقابل اسپانیا خواهد بود. او در جمع بازیکنان مراکش، بیشتر از هر کس دیگری پاس در محوطه جریمه رقبا ارسال کرده (۱۷) و بیش از هر بازیکن دیگری در ایجاد شانس‌های گلزنی (۴) نقش داشته است.

 چهارمین تقابل در جام‌جهانی

در تاریخ رقابت این ۲ تیم، اسپانیا در هر ۳ دیدار رودررو شکست ناپذیر بوده اما مرور عملکرد اسپانیا و مراکش در دور گروهی تورنمنت ۲۰۱۸، این هشدار را به شاگردان انریکه می‌دهد که احتمال کشیده شدن کار به وقت‌های اضافه و حتی ضربات پنالتی، اندک نیست. آخرین تقابل ۲ تیم در جام‌جهانی، با تساوی ۲ بر ۲ همراه بود و تیم پیروز در این دیدار در دور یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار پرتغال و سوئیس خواهد رفت و در صورت صعود به نیمه‌نهایی در یک قدمی رسیدن به فینال، تیمی به جز فرانسه یا انگلیس سد راهشان نمی‌شود.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *