مسی آقای پاس گل؛ ستاره فداکار!

1663226216 424 مسی نیمار

فوق ستاره آرژانتینی، علاوه بر گلزنی، آمار فوق العاده‌ای در دادن پاس گل نیز دارد.

لیونل مسی یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ و از نظر بسیاری، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است و آمار بر این ادعا صحه می‌گذارد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبرورزشی؛ فوق‌ستاره آرژانتینی دوران حرفه‌ای بسیار درخشانی داشته و رکوردهای استثنایی بر جای گذاشته است. او هفت توپ طلا، شش کفش طلای اروپا، هشت جایزه پی‌چی‌چی و ۱۴ عنوان بازیکن سال آرژانتین را به دست آورده است. مسی یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال است که ۷۷۳ گل زده، ۶۷۲ تا برای بارسلونا و ۱۵ تا برای تیم فعلی‌اش پاری‌سن‌ژرمن ضمن اینکه در ۱۶۲ بازی ملی ۸۶ گل به ثمر رسانده است. علاوه بر این، فوق ستاره آرژانتینی یکی از خلاق‌ترین بازیکنان همه ادوار بوده و آمار پاس گل فوق‌العاده‌ای نیز دارد چون بازیکن به شدت فداکاری است و ترجیح می دهد هم تیمی های خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد. او ۳۲۵ پاس گل به هم‌تیمی‌های خود داده و در همین فصل بیش از هر بازیکنی در پنج لیگ ممتاز اروپا پاس گل داده است. به پنج بازیکنی که بیشترین پاس گل را از مسی دریافت کرده‌اند، می‌پردازیم:

داوید ویا، ۱۲ پاس گل

اسطوره اسپانیایی یکی از پرشمار فوتبالیست‌هایی است که از نبوغ خلاقانه مسی سود برده‌اند. داوید ویا که حالا بازنشسته شده از بهترین مهاجمان نسل خود بود. ال گواخه-لقب هواداران اسپانیایی به او- در تیم‌های باشگاهی خود ۳۳۸ گل زد و ۸۲ پاس گل داد. او در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در بارسلونا با مسی هم‌تیمی‌ بود و ۱۲ پاس گل از لئو دریافت کرد. ویا با ۵۹ گل در ۹۸ بازی رکورددار تیم ملی اسپانیا است.

 

ساموئل اتوئو، ۱۵ پاس گل

این کامرونی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ آفریقا به حساب می‌آید. او در دوران اوج خود کابوس مدافعان حریف بود ضمن اینکه در زدن گل‌های خارق‌العاده تبحر داشت. او در تیم‌های بزرگ اروپا مانند بارسلونا، اینترمیلان و چلسی بازی کرد و در پنج سال حضور در بارسا همکاری خوبی با مسی داشت. مسی به رئیس فعلی فدراسیون فوتبال کامرون ۱۵ پاس گل داده است.

پدرو رودریگس، ۱۷ پاس گل

او را همیشه نادیده می‌گرفتند اما دوران حرفه‌ای فوق‌العاده‌ای داشته. پدرو به خاطر سرعت، سختکوشی، انرژی بالا و توان بازی با هر دو پا شهرت دارد ضمن اینکه گلزن فرصت‌طلبی است و ارزش خود را در بالاترین سطح نشان داده. مهاجم لاتزیو فوتبالش را در بارسلونا شروع کرد و ۹ فصل در این تیم بازی کرد تا اینکه در تابستان ۲۰۱۵ از نوکمپ رفت. او در تیم کاتالان ۹۹ گل زد که پاس ۱۷ تا از آنها را کاپیتان تیم ملی آرژانتین داد.

نیمار، ۲۵ پاس گل

مهاجم برزیلی یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر اروپا است و در طول سال‌ها روند استثنایی داشته. نیمار نماد فرهنگ سامبای برزیل است چون تکنیک بالا را در کنار ادا و اطوار و کاریزما در زمین و بیرون آن دارد. او فوتبال حرفه‌ای را در سانتوس شروع کرد اما در بارسلونا به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد. مهاجم سابق بارسلونا در چهار سال حضور در این تیم در ۱۸۶ بازی ۱۰۵ گل زد و ۷۶ پاس گل داد. نیمار همکاری جذابی با مسی در بارسلونا داشت و حالا هر دو در پاری‌سن‌ژرمن هستند این یعنی آمار ۲۵ پاس گل مسی به او قابل افزایش است.

لوییس سوارس، ۳۹ پاس گل

این اروگوئه‌ای قطعاً یکی از بهترین مهاجمان تاریخ است با گل‌های عالی که به تیم‌های مختلف زد. او برای تیم‌های بزرگ اروپایی مانند آژاکس، لیورپول، بارسلونا و اتلتیکومادرید بازی کرده و درخشیده. سوارس در دوران حضور در بارسا به همراه مسی و نیمار یکی از خطرناک‌ترین مثلث‌های تاریخ فوتبال موسوم به MSN را تشکیل داده بود و در ۱۹۱ بازی برای بارسا ۱۴۷ گل زد که پاس ۳۹ تای آنها را مسی داد، این بیشترین تعداد پاس گلی است که یک فوتبالیست از یکی دیگر دریافت کرده است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2018388

بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟

در این پست بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟ را در اختیارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *