تیتر خبرها

معرفی ۷ تلفن همراه که به‌ هیچ ‌عنوان ارزش خرید ندارند

گوشی

اگر به دنبال خرید یک گوشی جدید هستید لازم است بدانید که برخی از تلفن‌های همراه ارزش خرید ندارند و بهتر است آن‌‌ها را خریداری نکنید.

این روزها ما در دریایی از گوشی‌های هوشمند زندگی می‌کنیم. در حال حاضر، تعداد زیادی تلفن همراه در بازار وجود دارد که به‌راحتی ممکن است آن‌ها را با یکدیگر اشتباه بگیرید. اگر به دنبال خرید یک گوشی جدید یا ارتقاء گوشی فعلی خود باشید، این سردرگمی حتی بیشتر نیز می‌شود. در این میان، فروشندگان تمام تلاش خود را می‌کنند تا شما را به خرید یک گوشی خاص متقاعد کنند. بااین‌حال، لازم است بدانید که برخی از تلفن‌های همراه ارزش خرید ندارند و بهتر است آن‌‌ها را خریداری نکنید. در ادامه با این گوشی‌ها آشنا می‌شوید.

Motorola Edge 30

احتمالا موتورولا را از گوشی‌های تاشو قدیمی آن به خاطر دارید. یکی از جدیدترین گوشی‌های این برند گوشی موتورولا اج ۳۰ است که اگرچه این گوشی طراحی زیبا و عملکرد کلی خوبی دارد اما در زمینه کیفیت دوربین‌ها و عمر باتری بسیار ضعیف است. این مسئله به‌خصوص در مقایسه با قیمت این گوشی قابل‌توجه است. بنابراین، اگر به خرید گوشی های موتورولا علاقه‌مندید، انواع دیگری از این موبایل وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. بهترین گوشی های موتورولا را می‌توانید از نمایندگی فروش این برند تهیه کنید.

Samsung Galaxy M11

با توجه به اینکه این گوشی اخیرا افت قیمت داشته است، ممکن است وسوسه شوید که آن را بخرید. بااین‌حال، ما به شما توصیه می‌کنیم که این کار را نکنید. صفحه‌نمایش این گوشی متوسط است. این گوشی دارای صفحه‌نمایش ۴/۶ اینچی TFT LCD با وضوح HD+ است و اگرچه این صفحه‌نمایش وحشتناک نیست اما با هزینه‌ای که برای این تلفن همراه پرداخت می‌کنید می‌توانید یک گوشی بسیار بهتری را تهیه کنید.

نکته منفی دیگر در مورد گلکسی M11 پردازنده اسنپدراگون ۴۵۰ آن است که باعث عملکرد ضعیف گوشی می‌شود. M11 همچنین از قابلیت‌های مفیدی مثل دوربین اختصاصی حالت شب، امنیت Knox و موارد دیگر برخوردار نیست و بنابراین، نمی‌تواند گوشی مناسبی محسوب شود.

Samsung Galaxy A21s

یکی از مشکلات اصلی گلکسی A21s نیز صفحه‌نمایش آن است. در این گوشی از صفحه‌نمایش HD+ استفاده شده است که حتی AMOLED نیست. وضوح و بازتولید رنگ این صفحه‌نمایش ضعیف است و مشکل سوسوزدن نور صفحه گوشی نیز در آن مشاهده می‌شود. پردازنده Exynos 850 نه‌چندان مناسب این گوشی نیز به مشکلات آن می‌افزاید و اگرچه در مصرف انرژی بسیار کارآمد است اما عملکرد آن افتضاح است.

اگرچه برنامه‌های سبک به‌راحتی با این گوشی اجرا می‌شوند اما اگر بخواهید برنامه‌ای سنگین را با آن اجرا کنید، تلفن همراه نمی‌تواند آن را مدیریت کند. مدیریت حافظه نیز بد است و بنابراین، گوشی عملکرد نامناسبی را از خود نشان می‌دهد. به‌جای این موبایل ما به شما انتخاب samsung galaxy note20 ultra را پیشنهاد می‌کنیم که اگرچه قیمت آن بالاتر است اما نوت ۲۰ اولترا ازهرجهت گوشی بهتری محسوب می‌شود. گوشی نوت ۲۰ الترا ۵G یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است.

Oppo F17 Pro

1656931438 44

اپو F17 پرو یک گوشی زیبا با مشخصات خوب است که از عملکرد مناسبی نیز برخوردار است. اگرچه این تلفن همراه دارای تراشه Helio P95 است اما در مقایسه با چیپست‌های جدیدتر سری Snapdragon 700 تا حدودی ضعیف‌تر است. مهم‌ترین نقطه‌ضعف این گوشی، دوربین‌های آن است. آن‌ها نتایج متناقضی را ارائه می‌دهند و بنابراین، قابلیت عکاسی این گوشی ضعیف است. از سوی دیگر، عمر باتری اصلا عالی نیست و گوشی‌های دیگری وجود دارند که می‌توانند عملکرد بهتر و درعین‌حال، قابلیت عکاسی و فیلمبرداری بهتری را ارائه دهند.

Realme 7i

مقصر ضعیف بودن این گوشی نیز چیپست اسنپدراگون ۶۶۲ آن است. با توجه به قیمت ریلمی ۷i شما باید انتظار پردازنده بهتری داشته باشید تا گوشی بتواند به‌خوبی برنامه‌های سنگین را اجرا کند اما این گوشی عملکرد ضعیفی دارد. اگر از برنامه‌های سنگین، زیاد استفاده می‌کنید مطمئنا این دستگاه برای شما انتخاب مناسبی نیست. ممکن است نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی ریلمی ۷i شما را به خرید این گوشی وسوسه کند اما پردازنده ناکارآمد و صفحه‌نمایش HD+ آن نمی‌توانند عملکرد بالای نرخ تازه‌سازی را تکمیل کنند.

OnePlus Nord N10 5G

این گوشی نسخه ارزان‌تری از OnePlus Nord اصلی است و بنابراین، برخی از ویژگی‌ها و امکانات در آن وجود ندارد. برای مثال، در این گوشی به‌جای پنل AMOLED از پنل IPS LCD استفاده شده است و دوربین‌های آن شامل سنسورهای ماکرو و مونوکروم ۲ مگاپیکسلی می‌شوند. علاوه بر این، چیپست Snapdragon 5G این گوشی تنها برای مناطقی جذابیت دارد که در آن‌ها ۵G در دسترس است.

Vivo Y51

در این گوشی نیز مانند V20 SE از همان پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ استفاده شده است که این پردازنده به‌شدت عملکرد گوشی را با مشکل مواجه می‌کند. با توجه به قیمت Y51 ویوو باید چیپست بهتری را برای این تلفن همراه انتخاب می‌کرد. اگرچه این گوشی در اجرای برنامه‌های سبک و اجرای چند برنامه به‌صورت همزمان معمولا با مشکلی مواجه نمی‌شود اما برنامه‌های سنگین بر عملکرد گوشی تاثیر می‌گذارند.

درنهایت، اگرچه تلفن‌های متعددی در بازار وجود دارند اما انتخاب موبایل مناسب از میان آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در غیر این صورت، نه‌تنها آنچه می‌خواهید را دریافت نمی‌کنید، بلکه پول خود را نیز هدر داده‌اید. در این مقاله چند مورد گوشی هوشمند معرفی شده است که هیچیک از آن‌ها با توجه به قیمتی که دارند ارزش خرید ندارند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *