تیتر خبرها

مقایسه هالند، رونالدو و مسی در ۲۲ سالگی!

ارلینگ هالند، غول نروژی سیتیزن ها روز به روز بیشتر ثابت می کند که چه توانایی های زیادی دارد.

هالند در شروع فصل در سیتی توانسته در ۹ بازی چهارده گل بزند و در لیگ انگلیس در هفت بازی یازده گل به ثبت رسانده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ در حقیقت او در لیگ انگلیس بیش از کل گلهای سیزده تیم شامل یونایتد و چلسی (هشت تا) گل زده است. ارلینگ از اتلتیکو (ده)، دورتموند و یوونتوس (۹) نیز بیشتر گل زده است. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی با ۸۱۶ و ۷۷۴ گل اولین و سومین گلزنان برتر تاریخ فوتبال هستند که ژوزف بیکان با ۸۰۵ گل در میان آنهاست اما با روند کنونی هیچ بعید نیست که هالند تا پایان دوران فوتبالش از دو ستاره آرژانتینی و پرتغالی عبور کند و به بهترین گلزن تاریخ فوتبال تبدیل شود.

هالند در ۶۰۰۰ دقیقه اولش در لیگ های بزرگ  (بوندسلیگا و لیگ انگلیس) توانسته ۷۳ گل بزند، مسی در همین دقایق ۴۰ گل زده بود و رونالدو فقط ۱۷ گل زده بود. در حقیقت هالند در ۷۴ بازی و ۵۹۱۲ دقیقه اولش در لیگ های آلمان و انگلیس توانسته ۷۳ گل بزند که آمار شگفت انگیزی است.  ستاره نروژی در ۲۱ بازی و ۱۶۰۰ دقیقه اولش در لیگ قهرمانان ۲۶ گل زده است در حالی که مسی در ۲۱ بازی اولش فقط هشت گل زده بود و رونالدو در ۲۱ بازی اولش هیچ گلی در لیگ قهرمانان اروپا نزده بود.

هالند در فصل جاری برای ثبت ۱۴ گل خود فقط به ۳۷ شوت نیاز داشت یعنی ۳۸ درصد شوتهایش به گل تبدیل شدند و با هر ۲.۶ شوت یک گل زده است. کریستیانو رونالدو در بهترین فصلش توانست در لالیگا و چمپیونزلیگ با ۲۹۵ شوت به ۵۸ گل برساند یعنی ۱۹ درصد شوتهایش به گل تبدیل شده بود.  مسی در فصل ۱۵-۱۴ بهترین آمار خود را از نظر فرصت طلبی داشت چرا که با ۲۳۷ شوت به ۵۳ گل در لالیگا و چمپیونزلیگ رسید و ۲۲ درصد شوتهایش به گل تبدیل شدند. در حقیقت میانگین هالند از دوران اوج رونالدو و مسی نیز بهتر است.

اگر هالند با میانگین کنونی در لیگ انگلیس حرکت کند، فصل را با ۶۰ گل به اتمام می رساند و بهترین رکورد تاریخ  لیگ برتر انگلیس (به شکل کنونی) که توسط الن شیرر در فصل ۹۵-۹۴ با ۳۴ گل ثبت شده بود را ویران خواهد کرد. البته اگر به کل تاریخ فوتبال انگلیس نگاه کنیم، رکورد متعلق به دیکسی دین با ۶۰ گل در فصل ۲۸-۲۷ است.

البته شاید یکی از مسائلی که ترمز هالند را بکشد مربوط به مصدومیت هایش باشد. در حقیقت هالند در سه فصل اخیر ۲۵ بازی را به علت مصدومیت از دست داده در حالی که رونالدو در ۱۵ سال اخیر ۲۵ بازی را به علت مصدومیت از دست داده و لئو نیز در ۱۲ سال فقط ۲۸ بازی را به علت مصدومیت از دست داده است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *