مقدار گرانی خوراکی‌ها در تیرماه ۱۴۰۱ اعلام شد

قیمت+میوه

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هویج فرنگی، پیاز و لوبیا چیتی می­باشد.

طبق اعلام مرکز آمار ایران؛ در تیر ماه ١۴٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرگزاری دانشجو، نان و غلات: در این گروه، اقلام “برنج ایرانی درجه یک” با ١٠,٧ درصد، ” برنج خارجی درجه یک ” با ۶.۵ درصد و ” رشته آش ” با ۵.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها: در این گروه، اقلام “مرغ ماشینی” با ٢۶,١ درصد، “کنسرو ماهی تن” با ٣.٢ درصد و “گوشت گاو یا گوساله” با ٢.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “دوغ پاستوریزه” با ١٨,٨ درصد و ” خامه پاستوریزه ” با ١۴.٨ درصد و ” کره پاستوریزه (کره حیوانی) ” با ١۴.٣ درصد بوده است.

میوه و خشکبار: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” پرتقال ” با ١٣,٩ درصد، ” کشمش پلویی” با ٩.٢ درصد می­باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” هلو ” با ١٢.۵- درصد می‌باشد.

سبزیجات و حبوبات: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” هویج فرنگی ” با ٢١,۶ درصد، “پیاز” با ١٠.٠ درصد و ” لوبیا چیتی” با ٧.٣ درصد می­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “سس مایونز” با ٢۴,٣ درصد و “سس گوجه فرنگی” با ٧.۴ درصد می­باشد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *