منچسترسیتی – دورتموند؛ جنگی برای صدرنشینی!

سیتی و دورتموند در حساس ترین بازی روز سه شنبه لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می روند.

تا حدود یک دهه پیش دورتموند به عنوان قهرمان سابق لیگ قهرمانان اروپا و پای ثابت این مسابقات از انگلیس و شهر منچستر فقط یک تیم بزرگ را می‌شناخت که خیلی هم سر و کارش به این تیم نیفتاده بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ در دهه اخیر اما انگلیس و شهر منچستر رقیبی را در مقابل زردهای بوندس‌لیگا قرار داده‌اند که قرمزپوش نیست و اتفاقا بارها به مصاف دورتموند رفته است. منچسترسیتی تیمی است که با ورودش به جرگه بزرگان قاره سبز و کسب افتخار و رقم زدن خاطره‌های جذاب در میادین مختلف می‌توان گفت دستکم بیرون از زمین از حریف آلمانی امشبش سبقت گرفته و دست پیش را در مقابل زنبورها دارد. با این حال سیتی هم موفق نشده دورتموند را با نتایج سنگینی مواجه کند و تمام همت سیتیزن‌ها به اینجا ختم شده که در ۳ بازی متوالی در مقابل این نماینده آلمان با نتیجه یکسان ۲ بر یک به پیروزی دست یابند. تلاش برای سرگروهی در لیگ قهرمانان از سوی سیتی و انگیزه دورتموند برای متوقف کردن روند باخت‌های تکراری هیجان و حساسیت مسابقه امشب تیم‌ها را بیش‌تر کرده است.

منچسترسیتی؛ عزم سرگروهی

پپ گواردیولا و شاگردانش این روزها با دغدغه‌ای به نام صدرنشینی در میادین مختلف مواجه هستند. آن‌ها در انگلیس با توقف آرسنال به این مهم نزدیک‌تر شده‌اند و در لیگ قهرمانان صدرنشین هستند و می‌خواهند از این عنوان دفاع کنند. سیتی که در مسابقه نسبتا آسان قبلی مقابل کپنهاگن دانمارک با یک اخراجی و یک پنالتی از دست داده غافلگیر شده بود، اکنون برای باقی ماندن در جایگاه اول گروه فرصت غافلگیری ندارد و باید برتری سابق مقابل میزبان آلمانی‌اش را تکرار کند. نه طرفداران منچسترسیتی و نه طرفداران تیم‌های انگلیسی، بلکه دنبال کنندگان فوتبال هم اگر منصفانه به تیم پپ نگاه کنند در می‌یابند این تیم تمام شایستگی‌های لازم برای موفقیت مجدد مقابل تیم آلمانی را دارد. ضمن اینکه منچسترسیتی ثابت کرده هر زمان عصبانی‌تر باشد، عملکرد خشمگینانه‌تری نسبت به حریفان دارد و تساوی مقابل تیمی مانند کپنهاگن شاید بتواند درجه خشم پپ و شاگردانش را به اوج برساند تا آن‌ها با انگیزه مضاعفی به وستفالن بیایند و نشان دهند در این فصل چقدر برای تنها آرزوی برآورده نشده خود جان می‌دهند. آبی‌های منچستری حتی قرار هم نیست کار عجیب و غریبی را در آلمان به انجام برسانند. آن‌ها فقط باید همان نتیجه ۳ مسابقه قبلی را تکرار کنند تا ضمن خالی کردن خشم خود بر سر دورتموند به سایر رقبا هم بگویند برای غلبه بر هر حریفی در هر ورزشگاهی آمادگی کامل دارند. پپ در ۹ رویارویی پیشینش با دورتموند فقط یک شکست را در کارنامه داشته و آخرین بار در سال ۲۰۱۵ و در جام حذفی آلمان با بایرن مونیخ مغلوب این تیم شده است. شکستی که یک سال بعد در فینال همان مسابقات جبران شد و در مجموع مرد اسپانیایی با ۹ پیروزی برابر زنبورهای لیگ آلمان آمار مناسب و درخشانی در مقابل این تیم دارد و با اندوخته خوبی از تجربه تیمش را به آلمان آورده است.

دورتموند؛ بچه‌غول این بار در مقابل دیوار زرد

دورتموندی‌ها ۲ فصل گذشته مفتخر بودند که مستعدترین گلزن جوان فوتبال دنیا را در ترکیب خودشان داشتند. دیوار زرد معروف وستفالن با حمایت بچه‌غولی بر پا می‌شد که با گل‌هایش هواداران تیمش را به وجد می‌آورد. این بار اما قرار است نه آن بچه‌غول سابق بلکه یک هیولای بزرگ گلزنی و باز هم نه در اردوی زنبورها بلکه در مقابل دیوار زرد آن‌ها برای فرو ریختن این دیوار به خانه دورتموند حمله کند. تقابل با سیتی در آلمان برای دورتموند به نوعی هم دغدغه و مشکل تلقی می‌شود و هم می‌تواند افتخار آمیز به شمار بیاید. ستاره سابق زنبورها آماده‌تر از گذشته و رشد کرده و مترقی به خانه باز خواهد گشت تا در مقابل تیم سابقش بازی کند و دورتموندی‌ها می‌توانند به شکوفایی استعداد سابق خود افتخار کنند. با این حال روی دیگر این سکه تقابل با گلزن قهاری است که قدرتمندتر و ترسناک‌تر از گذشته برای غلبه بر تیم سابقش به میدان می‌رود و این پارادوکس شاید جالب‌ترین اتفاق بازی امشب ۲ تیم در لیگ قهرمانان باشد. ادین ترزیچ هر ۳ رویارویی خود مقابل سیتی را با شکست پشت سر گذاشته و این انگیزه را دارد که یک بار هم که شده از فرصت میزبانی بهره ببرد و اجازه برتری حریف قدرتمند انگلیسی را ندهد. هالند هم آن قدر برای دورتموند درخشان بوده و گلزنی کرده که بعید به نظر می‌رسد با اقدام مقابله جویانه‌ای از سوی هواداران تیم سابقش مواجه شود و احتمالا حمایت دورتموندی‌ها را دستکم تا پیش از شروع مسابقه و گلزنی به همراه دارد.

سابقه رویارویی؛ توقف در یک نتیجه خاص

این چهارمین تقابل دورتموند و سیتی در ۲ سال اخیر می‌باشد و ۳ بازی گذشته با نتیجه‌ای یکسان رقم خورده است؛ ۲ بر یک به نفع منچسترسیتی! پیش از شروع این روند نیز یک برد و یک تساوی در کارنامه بازی‌های رو در روی ۲ تیم به دست آمده که نشان از تازه و داغ بودن این تقابل اروپایی دارد. دورتموند تاکنون موفق نشده بیش از یک گل در یک مسابقه وارد دروازه سیتی کند و تیم انگلیسی میدان هم هرگز موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش در برابر نماینده بوندس‌لیگا نشده است. سیتی با همان ۲ بر یک معروف و تکراری به خواسته‌هایش خواهد رسید و دورتموند اگر فقط بتواند یک امتیاز از این مسابقه بگیرد نیازهایش تامین شده به نظر می‌رسد. حساسیت مسابقه بیش از جایگاه آن‌ها در جدول و تلاش ۲ تیم برای صعود به بازگشت هالند به خانه سابقش مربوط است و باید منتظر بود و دید شب اول هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا در وستفالن چه تصاویری را برای مخاطبان این مسابقات تدارک دیده است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *