مهاجمان ناامید پرسپولیس؛ یحیی منتظر معجزه لوکادیا

ezgif.com gif maker (3)

پرسپولیس در اصفهان، ۱۵ شوت زد که فقط ۴ تای آن‌ها داخل چارچوب بود.

پرسپولیس مقابل ذوب آهن تیم فوق العاده‌ای نبود، اما آنقدر موقعیت ساخت که می‌توانست سه امتیاز بازی را بگیرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال ۳۶۰، پرسپولیس از فرصت شکست استقلال در هفته اول، استفاده نکرد و با توقف مقابل ذوب آهن اصفهان را ترک کرد. حریف پرسپولیس، بخش زیادی از مسابقه ۱۰ نفره بود و با این حال، سرخپوشان نتوانستند دروازه آن‌ها را باز کنند. پرسپولیس در اصفهان، ۱۵ شوت زد که فقط ۴ تای آن‌ها داخل چارچوب بود. آن‌ها مالکیت جالب ۷۳.۵ درصدی ثبت کردند و با این حال، مجموع امید گل این تیم از حملاتش به یک هم نرسید. به نظر می‌رسد شروع لیگ جدید برای پرسپولیس، فعلا ادامه بخشی از مشکلات فصل پیش است.

مهاجمان ناامید کننده

پرسپولیس در اصفهان، بازی را با مهدی عبدی در خط حمله آغاز کرد. سروش رفیعی به عنوان هافبک هجومی، نزدیک‌ترین بازیکن به عبدی بود. بر اساس آمار متریکا، عبدی ۷۸ دقیقه‌ای که در زمین بود فقط یک شوت به سمت چارچوب زد و رفیعی، هیچ شوت داخل چارچوبی نداشت. در غیاب حامد پاکدل، باز هم شرزود تمیروف گزینه یحیی برای حضور تعویضی در زمین بود. تمیروف فقط چند دقیقه همراه با عبدی در بازی حضور داشت و سپس، تک مهاجم پرسپولیس شد. او بیشتر از ۲۰ دقیقه در زمین نه ضربه‌ای به سمت چارچوب زد و نه موقعیتی ساخت. تنها عملکرد او مثل فصل پیش، یک شوت خارج چارچوب بود.

پاس‌های بی‌نتیجه

یحیی گل‌محمدی این فصل همزمان سه بازیکن خلاق یعنی مهدی ترابی، سروش رفیعی و سعید صادقی را در ترکیبش دارد. او مقابل ذوب آهن، هر سه نفر را در ترکیب اصلی قرار داد و آن‌ها، توانستند مجموعا ۸ پاس کلیدی بدهند. آماری که نشان می‌دهند پرسپولیس حداقل در موقعیت‌سازی، عملکرد خوبی داشته است. ترابی با ۴ پاس کلیدی موثرترین بازیکن پرسپولیس در موقعیت‌سازی بود و صادقی و رفیعی، هر کدام ۲ موقعیت ساختند. تمام بازیکنان سپاهان دیروز، روی هم ۵ پاس کلیدی دادند و همین تعداد، برای زدن دو گل این تیم کافی بود. بر خلاف پرسپولیس، که بازیکنی برای استفاده از موقعیت‌هایش نداشت. پرسپولیسی‌ها حالا، منتظر ورود یورگن لوکادیا هستند. بازیکنی که پیش از اولین تمرین با باشگاه، فشار و انتظارات زیادی را روی خودش احساس می‌کند.

پادشاه آسمان

دفاع فشرده ذوب آهن مقابل پرسپولیس، این تیم را مجبور کرد بیشتر دقایق بازی از سانترهای بلند برای گلزنی استفاده کند. اتفاقی که احتمالا این فصل در بازی‌های زیادی برای این تیم تکرار می‌شود. بیشتر سانترهای پرسپولیس بجز ضربات شروع مجدد، به هدف نمی‌رسید. علاوه بر این، زمان استفاده از توپ‌های بلند هم آن‌ها میانگین قدی مناسبی برای زدن ضربات سر اول نداشتند. مهدی عبدی، مهدی پاکدل و شرزود تمیروف، سه مهاجم پرسپولیس همگی پایین‌تر از ۱۸۵ سانتیمتر هستند. امید پرسپولیس در این زمینه هم به یورگن لوکادیاست. بازیکنی ۱۹۳ سانتیمتری، که می‌تواند در نبردهای هوایی می‌تواند دست بالا را به پرسپولیس بدهد. کاری که آخرین بار، شهریار مغانلو برای آن‌ها انجام داد و موفق هم بود. فعلا همه آرزوها و اهداف پرسپولیس، به مهاجم جدید آن‌ها گره خورده است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *