میخوای شست و شوی میوه رو اصولی بلد شی؟ ترفنداشو واسه انواع نرمالو و پوست کلفتش گفتمِت!

اینجا قراره ترفندای شست و شوی انواع میوه ها، از پوست کلفت گفته تا پوست نازک و نرمالو رو یاد بگیرین و میوه بشه پایه وقت گذرونیای صبح و شبتون!

شایانیوز- اگه جزو اون دسته از کسایی هستین که میوه واستون عین آب لازمه و دوست دارین در روز چندین بار طعم بی نظیر میوه های مختلف را با گوشت و پوستتون حس کنین، پس قطعا با شست و شوی سخت و پر دردسر اونا هم آشنایی دارین. حتی خیلی اوقات واسه درست کردن اسموتی و شیک هایی که توشون میوه وجود داره، باید از کلی قبل تر خودتون آماده پیاده کردن یه سری ترفندای خونگی کنین که میوه ها رو بدون آسیب زدن به خاصیت هاشون تر و تمیز کنه. واسه همین هم قصد داریم اینجا روش صحیح شستن میوه های مختلف رو خیلی اصولی بهتون آموزش بدیم. با ما همراه باشید.

es

شست و شوی میوه های پوست کلفت رو مثل این انجام بده!

یکی از انواع میوه ها که شستن اونا حسابی زمان بر و با وسواس معمولا انجام میشه، میوه هایی هستن که پوست ضخیمی دارن. مثلا شستن هندوانه و خربزه واسه خیلی از خانوما و آقایون کار سخت و دشواری به حساب میاد.

اما بهتره هر چی وسواس در این زمینه دارین رو کنار بذارین. چرا که این نوع میوه ها آسون ترین روش شست و شو رو دارن، چرا که همواره شما پوست اونا رو میکَنین و دور میریزین. پس دلیلی نداره بخواین برای تمیز کردنشون وقت زیادی بذارین و یه آب ساده هم میتونه به خوبی حق مطلب رو اَدا کنه.

پوست ضخیم

لای و لوی میوه ها رو این مدلی تر و تمیز کن!

تا حالا شده بخواین پوست میوه هایی مثل پرتقال یا نارنگی رو بشورین یا حتی خیار رو واسه سالاد تر و تمیز کنین، ولی با لکه ها و گل و لایی که تو منافذش رفته درگیر شین؟ برای رهایی از این مشکل کافیه یه ظرف بزرگ رو آماده کنین که به میزان کافی آب سرد توش باشه و میوه ها رو به مدت ۵ دقیقه توش قرار بدین. با این کار علاوه بر اینکه گرد و خاک ورود کرده به منافذ به طور کامل از بین میره، واسه یه شست و شوی درست و حسابی اون رو آماده خواهید کرد.

حالا یه اسکاچی که هم نرم باشه و هم تمیز بردارین و به آرومی روی پوست میوه ها بکشین و اصلا سمت ماد شوینده نرین. اگر هم حس کردین که اینجوری دلتون نمیگیره از میوه ها استفاده کنین و مثلا یه میوه هایی مثل خیار رو میخواین بشورین که از پوستش هم استفاده میکنین، پس به جای مواد ضدعفونی کننده، نمک رو برگزینید تا شادابی میوه تون همچنان حفظ بشه.

منافذ خیار

میوه های حساس و نرمالو رو اینجوری بشور!

واسه میوه هایی که خیلی حساس هستن و نرم و نازک، بهتره از روش قبلی فقط بخشیش رو اجرا کنین. به این شکل که ابتدا یه ظرف پر از آب سرد رو آماده کنین و به جای اینکه میوه ها رو مستقیم بریزین تو آب سرد، ابتدا اونا رو توی آبکش بذارین و سپس بذارین تا میوه ها توی آبکش به مدت پنج دقیقه باقی بمونن. این کار باعث میشه گرد و غبارشون به طور کامل از بین بره و بعد از گذشت زمان مذکور، میوه ها رو با آبکش زیر آب سرد بگیرین تا هم میوه ها به طور کامل تر و تمیز شن و هم اینکه هیچ آسیبی بهشون نرسه.

3

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714487796 2017892

ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟

در این پست ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟ را در اختیارتان قرار داده ایم. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *