نام مشترک ۲ برکناری تاریخی؛ «مردی» در سایه

1657650295 26 FotoJet

تیم ملی ایران در سال ۱۹۹۸ و تیم ملی فعلی یک نام مشترک دارد؛ حمید استیلی، سرپرست تیم ملی.

یک چهره نام‌آشنا در برکناری ۲ سرمربی تیم ملی پیش از ۲ جام جهانی مختلف دیده می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال ۳۶۰؛ کار دراگان اسکوچیچ با تیم ملی فوتبال ایران ظاهرا به ایستگاه پایانی رسیده و بعد از نظر کمیته فنی فدراسیون فوتبال مبنی بر برکناری او از هدایت تیم ملی، با تایید این تصمیم در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، برکناری اسکوچیچ رسما اعلام می‌شود. اتفاقی که برای دراگان اسکوچیچ بعد از صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر افتاد، شبیه به اتفاقی است که قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه برای تومیسلاو ایویچ فقید رخ داد. بعد از صعود تیم ملی همراه با والدیر ویرا به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در شب دراماتیک ملبورن، ویرا از کار برکنار شد و یک مربی شناخته شده (ایویچ) هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت.

اخراج عجیب مرد کروات

ایویچ که کمتر از یک‌سال فرصت داشت تا تیم ملی را برای جام جهانی آماده کند، تاثیر به‌سزایی روی آن تیم که در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه حاضر شد و موفق شد اولین برد تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی را به‌دست آورد، داشت اما در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز جام جهانی از کار برکنار شد. ایران که برای برگزاری اردوی آماده‌سازی جهت حضور در جام جهانی به ایتالیا رفته بود، در یک بازی دوستانه مقابل رم با نتیجه ۷ بر یک تن به شکست سنگینی داد؛ باختی که منجر به برکناری سرمربی شناخته شده تیم ملی شد. بعد از گذشته سال‌ها از اتفاق‌های آن روزهای تیم ملی همچنان گفته می‌شود برخی بازیکنان موافق برکناری ایویچ بودند، موضوعی که ثابت کردن آن سخت است. حمید استیلی یکی از بازیکنان تیم ملی ۹۸ بود که درباره او عنوان شد باتوجه به رابطه صمیمانه‌اش با جلال طالبی بدش نمی‌آمده طالبی جای ایویچ را بگیرد. استیلی قبل از جام‌جهانی در گیلانک سنگاپور بازیکن طالبی بود.

تاریخ تکرار می‌شود

۲۴ سال بعد از برکناری ایویچ، یک کروات دیگر که هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت، از کار برکنار شد. دراگان اسکوچیچ هم درست مانند ایویچ فقید، با خواست برخی بازیکنان شانس نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی را از دست داد. خواستی که علاوه بر بازیکنان، حامیان جدی‌ای هم در اطراف تیم داشت. حامیانی که در ظاهر و در رسانه‌ها موافق اسکوچیچ بودند اما شنیده می‌شود در جلسات کمیته فنی از او حمایت نکردند. تیم ملی ایران در سال ۱۹۹۸ و تیم ملی فعلی یک نام مشترک دارد؛ حمید استیلی، سرپرست تیم ملی.

استیلی در مقطعی هم که مسئولیت تیم امید را برعهده داشت، با فرهاد مجیدی سرمربی تیم به مشکل خورد و در نهایت هم خود او جای مجیدی را گرفت و تیم امید ایران هم از رسیدن به المپیک با هدایت حمید استیلی باز ماند. 

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714469499 2017732

رستوران های هتل چمران شیراز

در این پست رستوران های هتل چمران شیراز را در اختیارتان قرار داده ایم. با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *