تیتر خبرها

نور مورد نیاز برای نگهداری حسن یوسف؛ با این گل خوشگل به خونت صفا بده

حسن یوسف گل سایه دوستی است که از نور مستقیم بیزاره. بهترین مکان برای نگهداری این گل زیبا پشت پنجره است.

شایانیوز- حسن یوسف جزء گل های نوستالژی برای ما ایرانی ها است چرا که ما رو پرت میکنه به سال های دور و حیاط خونه مادر برزگ هامون. این گل زیبا که در غرب با عنوان ملکه ای با دنباله های قرمز شهرت یافته بومی مناطق گرمسیر استرالیا، آفریقا و آسیا می باشد.

حسن یوسف جزء گیاهانی است که نگهداریش زیاد سخت نیست بنابراین برای کسایی که در زمینه نگهداری گل و گیاه مبتدی هستند یا اینکه وقت کافی برای رسیدگی ندارند گزینه بسیار مناسبی است. 

با اینکه حسن یوسف گل بی دردسریست اما باید نکاتی رو در موردش رعایت کنید تا گلدانی زیبا و پرپشت داشته باشید. توی این مطلب میخوایم در مورد نور مورد نیاز برای نگهداری حسن یوسف صحبت کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

حسن+یوسف

منظور از نور فیلتر شده چیست؟

حسن یوسف عاشق نور زیادِ فیلتر شده است. نور کم باعث سبز شدن برگ ها میشه. نور زیاد مستقیم هم باعث میشه برگ ها رنگ پریده بشن. پس اگه میخواین برگ های حسن یوسفتون خوش رنگ بشه باید اون رو در معرض نور زیاد فیلتر شده قرار بدید. به گزارش شایانیوز منظور از نور فیلتر شده اینِ که نور از یک واسطه مانند پرده نازک یا صفحه‌ای مانند شیشه مات عبور کند و سپس به گیاه برسد بنابراین بهترین مکان برای نگهداری حسن یوسف پشت پنجره است. ( گیاه باید در جایی قرار بگیره که حداقل ۷ الی ۹ ساعت نور فیلتر شده دریافت کنه)

golbahar_original_234538137_347091523631986_384912867815823316_n

گل سایه دوستی که از نور مستقیم بیزارِ

به‌ هیچ‌ وجه حسن یوسف رو در معرض نور مستقیم قرار ندید چرا که این کار باعث سوختگی برگ ها و ایجاد لکه های قهوه ای و لکه های بی رنگ روی برگ ها میشه. البته حسن یوسف میتونه نور مستقیم رو هم تا حدودی تحمل کنه اما اگه به یکباره در معرض نور مستقیم شدید قرار بگیره برگ هاش می سوزن.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *