تیتر خبرها

هجوم حیرت انگیز خریداران به بورس؛ ۹۳ درصدِ بازار رشد قیمت داشت

امروز هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که بیشترین رقم در دو سال اخیر از ۲۹ آذر ۱۳۹۹ به این سو است.

امروز شنبه ششم اسفند ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با جهش ۸۲ هزار و ۱۸۸ واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۷۸۲ واحد بالا آمد. شاخص ۴.۹۶ درصد رشد کرد که بیشترین صعود در تاریخ فعالیت بورس تهران است.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۲ هزار و ۴۶۰ واحدی در رقم ۵۲۵ هزار و ۶۶۳  واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۸۶۲ واحدی در سطح ۲۲ هزار و ۲۰۸ واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن  فرابورس  نیز ۴ هزار و ۱۵۶ واحد رشد کرد و به رقم ۹۳ هزار و ۶۵۰ واحد رسیده است. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۶۱۰ نماد رشد قیمت داشتند و ۴۴ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۹۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷ درصد بازار افت قیمت داشتند. 

ورود کم سابقه پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت بود و هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که بیشترین رقم در دو سال اخیر از ۲۹ آذر ۱۳۹۹ به این سو است.

در معاملات روز شنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۱۲۷ میلیارد تومان بود. 

فولاد دومین رتبه ورود پول را داشت و پس از آن، نمادهای پارسان، انتخاب، شپنا، شپدیس و فخوز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

بورس (1)

بزرگان سبزپوش بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و فارس بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای وغدیر، شپنا و پارسان در رتبه‌های بعدی بودند.

در  فرابورس  نیز نمادهای آریا، بپاس و کگهر بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  گذاشتند و نمادهای هرمز، زاگرس، مارون و فجهان دیگر نمادهای پیشران شاخص بودند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خودرو بیشترین تراکنش را داشت و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای انتخاب، فروژ و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۱ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان بود که ۳۲۲۰رصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش ۳۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۰ هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان رسید. 

امروز نماد خودرو بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت و پس از آن، انتخاب و شستا رتبه‌های دوم و سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و پس از آن‌ها، نمادهای فولاد، خگستر و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا (شرکت ایران خودرو) در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد وبملت و کرمان نیز در بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات شنبه، ۴۵۵ نماد صف خرید داشتند و ۲۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد ۳۴۱ درصدی به ۲ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز ۴۱ درصد کاهش یافت و ۳۷۲ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فولاد (شرکت فولاد مبارکه) با صف خرید ۱۶۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فولاد، نمادهای شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات تنها دو نماد صف فروش داشتند. نماد کساپا صف فروش ۱۴ میلیارد تومانی داشت. در کنار کساپا، نماد کیا نیز با صف فروش مواجه بود.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *