وقت اضافه در جام جهانی ۲۰۲۲ چگونه محاسبه می شود؟

از تفاوت های مهم جام جهانی قطر با جام جهانی قبلی زمان وقت اضافه است که از سوی داوران اعلام می شود.

بیشترین وقت اضافه را تا اینجای بازی ها دیدار ایران در برابر انگلیس داشته، به خاطر مصدومیت علیرضا بیرانوند از ناحیه بینی. با اعلام علی خسروی یکی از اعضای کمیته داوران شیوه احتساب وقت های اضافه در بازی های جام جهانی هوشمند نیست.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ او در تماسی که با یکی از کمک های علیرضا فغانی داشت، متوجه شد چهار داور وقت اضافه را محاسبه و در نهایت داور وسط است که تصمیم می گیرد چند دقیقه وقت اضافه اعلام کند. داور ویدویی، به همراه داور چهارم و هم چنین داور وسط و یک داور دیگر در کنار زمین وقت های اضافه را محاسبه می کنند و به داور گزارش می دهند و در نهایت داور وسط تصمیم می گیرد چند دقیقه وقت اضافه اعلام کند. گزارش به داور وسط نیز از سوی داور چهارم است.

این ایده به زودی به مسابقات باشگاهی هم راه پیدا خواهد کرد. البته به بازی های لیگ برتر ایران کمی دیرتر. به این خاطر که هنوز استادیوم  های ایران مجهز به کمک داور ویدئویی نشده اند. اجرای این قانون همانند VAR می تواند موجب بالا رفتن سطج کیفی بازی های لیگ برتر شود به این خاطر که اتلاف وقت در بازی های لیگ برتر ایران خیلی مشهود است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714638098 2019068

با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید

در این پست با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید را در اختیارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *