(ویدئو) طرز تهیه میرزا قاسمی؛ با این ترفند راحت پوست بادمجونای دودی شده رو بگیرید

میرزا قاسمی یه غذای خوشمزه گیلانیه که با بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ و یه سری ادویه تهیه میشه.

شایانیوز- میرزا قاسمی یه غذای آسون و خوشمزه شمالیه که با بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ و یه سری ادویه تهیه میشه. این غذای جذاب رو میتونید با نون یا برنج سرو کنید. اگه بخوایم راجع به اینکه میرزا قاسمی از کجا اومد صحبت کنیم باید سری به دوره قاجار بزنیم چرا که پیشینه این غذا به این دوران بر می‌گرده. داستان از اون جا شروع میشه که میرزا محمد قاسم خان که تازه از فرنگ برگشته بود در دهه ۱۲۳۰ به دستور ناصرالدین شاه والی گیلان شد. میرزا محمد قاسم که به آشپزی و ابداع ترکیبات جدید غذایی علاقه خاصی داشت، به صورت اتفاقی بادمجان کبابی، گوجه، سیر و تخم مرغ رو با هم مخلوط کرد و این غذای خوشمزه رو برای اولین بار پخت. از آن به بعد این غذا به نام والی گیلان به میرزا قاسمی معروف شد که در منوی رستوران‌های سنتی جایگاه ویژه‌ای داره.

اگر دوست دارید با طرز تهیه و فوت و فن های خوشمزه تر شدن این غذای لذیذ آشنا بشید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه میرزا قاسمی

بادمجان قلمی متوسط ۶ عدد

گوجه فرنگی درشت ۴ عدد

تخم مرغ ۳ عدد

سیر ۴ حبه

زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوری

فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری

پودر سیر ۱/۲ قاشق چایخوری

روغن مایع به میزان لازم

fo

طرز تهیه میرزا قاسمی

۱- ابتدا بادمجان ها رو روی گاز با روی منقل کبابی کنید با چاقو تست کنید اگر به راحتی فرو رفت داخل یعنی بادمجان پخته. وقتی که صحبت از تهیه میرزا قاسمی میشه خیلیا میپرسن که میشه بادمجان رو توی فر گریل کرد یا روی گاز کبابی کنیم یا اینکه به جای کبابی کردن بادمجان ها رو سرخ کنیم در پاسخ به این سوالات باید گفت که همه خوشمزگی میرزا قاسمی به اینِ که دودی بشه یعنی روی حرارت مستقیم با چوب و ذغال قرار بگیره و عطر ذغال به درونش نفوذ کنه. پس اگه میخواین یه میرزا قاسمی اصیل و خوشمزه داشته باشید فکر اینکه بادمجون توی فر یا روی گاز کبابی کنید رو از سرتون بیرون کنید.

IM

برای اینکه پوست بادمجون راحت تر جدا بشه اونا رو داخل کیسه فریزر بذارید ۵ دقیقه بهش زمان بدید بعد به راحتی پوستش رو جدا کنید. بعد با چاقو کاملا ساطوری کنید تا بافتشون یکدست بشه. (خیلیا برای درست کردن میرزا قاسمی بادمجون ها رو کاملا له میکنن این امر سلیقه ای است اگر دوست داشتید با غذاساز یا گوشت کوب برقی اونا رو له کنید.)

۲- تابه رو روی حرارت متوسط بذارید کمی روغن بریزید سیر رنده شده رو اضافه کنید بوی سیر که بلند شد بادمجون ها رو بریزید تفت بدید تا آبش کشیده بشه و به روغن بیفتد. به گزارش شایانیوز تفت دادن بادمجان برای تهیه میرزا قاسمی خیلی اهمیت داره بادمجان باید با شعله کم و سر فرصت تفت بخوره تا حالت خامی نداشته باشه.

z

۳- گوجه ها رو ریز خُرد کنید یا با رنده درشت رنده کنید داخل تابه جداگانه تفت بدید ادویه ها رو هم بهش اضافه کنید منتظر بمونید تا گوجه حالت ربی پیدا کنه بعد به بادمجون اضافش کنید. حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ ها است موقعی که خواستید تخم مرغ ها رو بزنید شعله رو کاملا کم کنید بعد از اینکه تخم مرغ رو اضافه کردید حدود ۲ دقیقه اصلا هم نزنید تا تخم مرغ خودش رو بگیره بعد هم بزنید تا خوب با مواد ترکیب بشه. نیم ساعت زمان بدید تا میرزا قاسمی کاملا جا بیفته در این فاصله هر چند دقیقه یک‌ بار اون رو هم بزنید. 

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع: پیج اینستاگرام alborzpazz

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *