ویژگی های احتمالی سری آیفون ۱۵ که به وجدتان خواهد آورد

این طور که به نظر می رسد اپل تصمیم دارد تا تغییرات زیادی را در سال ۲۰۲۳ بر روی آیفون های نسل جدید خود اعمال کند از جمله حذف پورت لایتنینگ .

شایانیوز- این روزها کم و بیش اخبار مرتبط با نسل آینده گوشی های هوشمند اپل، آیفون ۱۵، شنیده می شود این در حالی است که هنوز زمان چندان زیادی از رونمایی سری ۱۴ آیفون نگذشته است و این مسئله برای ما ایرانی ها بیشتر احساس می شود چرا که مشکل رجیستری دستگاه های آیفون ۱۴ در کشور هنوز رفع نشده است با این حال دنیای تکنولوژی و غول فناوری کوپرتینویی به روند کاری خود ادامه میدهند.

در همین راستا شرکت تحقیقاتی TrendForce به تازگی گزارشی منتشر کرده است که طی این گزارش برخی از ویژگی ها و انتظارات احتمالی از نسل جدید آیفون های اپل مطرح می شود. براساس این گزارش غول فناوری کوپرتینویی تصمیم دارد تا سال آینده از سری ای با ۴ عضو رونمایی کند که به احتمال زیاد تنها دو نسخه پرو آن به تراشه نسل جدید اپل مجهز خواهند شد، دقیقا مانند آنچه که آیفون ۱۴ امسال تجربه کرد، بنابراین اگر این خبر صحت داشته باشد به معنمای آن است که نسخه های پرو آیفون ۱۵ به تراشه بیونیک A17 مجهز خواهند شد و نسخه های غیر پرو به تراشه بیونیک A16 اپل مجهز می گردند، یعنی ترشه پرچمدار فعلی.

Apple iPhone 15

از طرف دیگر این گزارش به نکته مهم دیگری اشاره می کند که به ظرفیت رم آیفون های آینده بر می گردد. این گزارش مدعی شده است که اپل تصمیم دارد تا ظرفیت رم را در نسل های آینده از ۶ به ۸ گیگابایت ارتقا دهد، اگرچه که به گمان ما احتمالا این تغییر نیز تنها نسخه های پرو آیفون ۱۵ را شامل خواهد شد و دو نسخه دیگر با ظرفیت ۶ گیگابایتی نسل فعلی عرضه می شوند.

یکی دیگر از نکته هایی که این گزارش به آن اشاره می کند حذف احتمالی پورت لایتنینگ و جایگزینی آن با پورت USB تایپ C می باشد که با توجه به تائیدیه ی رسمی اپل مبنی بر تلاش این شرکت برای وقوع این اتفاق، احتمال قوی و امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

خبر دیگر که احتمالا باعث خوشنودی کاربران آیفون می شود به بهبود عملکرد دروبین آیفون های ۱۵ به ویژه ۱۵ پرو مکس بر می گردد. طبق گزارش های اخیر ظاهرا اپل برای آیفون ۱۵ پرو مکس تصمیم دارد تا دروبین پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابر را ارائه دهد.

در نهایت زمان بسیار زیادی تا رونمایی این سری از گوشی های هوشمند باقی مانده و باید منتظر بمانیم تا از صحت و سقم این اخبار مطلع شویم، امیدواریم که هرچه زود تر اخبار بیشتری در رابطه با سری آینده آیفون های اپل به دست بیاوریم.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *