پرافتخارترین مربیان در لیگ برتر بیست‌ و دوم

1660038309 222 لیگ

بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، با ترکیب متفاوتی از مربیان آغاز خواهد شد.

بیست و دومین دوره لیگ برتر در شرایطی آغاز می‌شود که پس از ۲ فصل، در آغاز لیگ شاهد حضور مربیان خارجی خواهیم بود. قربان بردیف، ریکاردو ساپینتو و ژوزه مورایس سرمربی خارج این فصل از لیگ خواهند بود که هدایت تراکتور، استقلال و سپاهان را بر عهده دارند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ این ۳ مربی، مربیان صاحب رزومه‌ای در سطح دنیا محسوب می‌شوند و در کنار مربیان عنوان‌دار داخلی، نوید یک لیگ جذاب را به اهالی فوتبال می‌دهد.

ژنرال و امپراطور پیش‌رو بین مربیان داخلی

امیر قلعه‌نویی با ۵ قهرمانی در لیگ و ۲ قهرمانی در جام‌حذفی پرافتخارترین مربی ایرانی لیگ برتر است. پس از او یحیی گل‌محمدی قرار دارد که ۲ قهرمانی لیگ، ۲ قهرمانی جام‌حذفی و یک سوپرجام را در کارنامه دارد. قلعه‌نویی با سابقه‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر هم محسوب می‌شود. یحیی گل‌محمدی هم از لیگ نوزدهم سرمربی پرسپولیس است و باثبات‌ترین سرمربی فعلی لیگ است.

ساکت الهامی هم با تراکتور و نساجی قهرمان جام‌حذفی شده دیگر مربی صاحب عنوان این فصل است که در این دوره در تیم هوادار حضور دارد. جواد نکونام با فولاد یک قهرمانی جام‌حذفی و یک قهرمانی سوپرجام دارد و در این فصل به دنبال افزودن به افتخارات خود است.

جدالی جذاب در حضور مربیان صاحب عنوان داخلی

ریکاردو سا پینتو در کنار حمید مطهری می‌توانند با قهرمانی در سوپرجام، قبل از پایان فصل، این جام را به افتخارات خود اضافه کنند. سا پینتو در بلژیک به همراه استاندارد لیژ قهرمانی جام‌حذفی را هم دارد. دو مربی خارجی دیگر هم مربی‌های صاحب عنوانی هستند. قربان بردیف مربی پرافتخاری در فوتبال روسیه و ترکمنستان محسوب می‌شود. این مربی پس از آنکه در فوتبال ترکمنستان به یک قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام حذفی دست یافت، در روسیه ‌ با روبین کازان، ۲ قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی و سوپرجام کسب کرد و همراه با روستوف هم قهرمانی در لیگ را تکرار کرد.

ژوزه مورایس شاید سرشناس‌ترین مربی لیگ بیست‌ودوم در عرصه بین‌المللی باشد. این مربی پرتغالی در پورتو، اینترمبلان، رئال مادرید و چلسی دستیار اول خوزه مورینیو بود و افتخارات زیادی را در کنار این مربی کسب کرد. مورایس به عنوان سرمربی در کشورهای مختلفی حاضر بوده و اکثراً با جام آنجا را ترک کرده است. سرمربی سپاهان قهرمانی در لیگ‌های کره‌جنوبی، تونس و عربستان را در کارنامه دارد و جام حذفی کره‌جنوبی و سوپرجام عربستان را به‌دست آورده است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *