پرخرج‌ ترین تیم اروپا در پنج فصل گذشته

1657030556 345 اروپا

در جدول پرخرج ترین تیم‌ های اروپا در ۵ فصل اخیر، یوونتوس بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن کرده است.

در فهرست تیم‌های باشگاهی فوتبال اروپا که طی ۵ فصل گذشته بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن و تقویت تیم‌شان انجام داده‌اند، یوونتوس در رده نخست قرار دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ یوونتوس از سال ۲۰۱۸ تا به امروز بیش از ۸۱۵ میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده است که گران‌ترین آنها کریستیانو رونالدو بود که ۴ سال پیش در ازای ۱۱۷ میلیون یورو خریداری شد. رونالدو تنها یکی از خرید‌های یووه در تابستان سال ۲۰۱۸ بود و بانوی پیر بازیکنان دیگری مانند ژوائو کانسلو (۴۰.۴ میلیون یورو)، داگلاس کاستا (۴۰ میلیون یورو)، لئوناردو بونوچی (۳۵ میلیون یورو) هم خرید که مجموع رقم آنها به ۲۶۳.۲۰ میلیون یورو می‌رسید.

رویه ولخرجی در تورین برای خرید بازیکن در فصول بعد هم ادامه پیدا کرد و این تیم در فصل ۲۰-۲۰۱۹ بیش از ۲۳۰ میلیون یورو، در فصل ۲۱-۲۰۲۰ بیش از ۱۵۵ میلیون یورو، در فصل ۲۲-۲۰۲۱ بیش از ۱۲۶ میلیون یورو و تابستان امسال نیز تا الان ۴۰ میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرد. البته بیانکونری در این مدت هم ۵۱۱.۵۲ میلیون یورو از محل فروش بازیکنانش درآمد کسب کرده است.

هزینه‌ای که یووه برای خرید بازیکن در ۵ سال اخیر داشته این تیم را بالاتر از تیم‌هایی مانند منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن در صدر جدول پرخرج‌ترین تیم‌های اروپایی قرار داده است.

پس از یووه، منچسترسیتی با هزینه‌ای معادل ۶۵۳.۶۶ میلیون یورو، رئال مادرید با هزینه‌ای معادل ۶۳۱.۲۵ میلیون یورو، بارسلونا با هزینه‌ای ۶۲۱.۱۰ میلیون یورویی و چلسی با هزینه‌ای ۶۱۹ میلیون یورویی، چهار تیمی بوده‌اند که بیشترین پول را صرف خرید بازیکن کرده‌اند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی

در این پست طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *