پررونق‌ترین روز بورس در یک سال اخیر؛ شاخص رکورد زد

ارزش معاملات خرد با افزایش ۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۴ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در یک سال اخیر است.

 در معاملات روز سه‌شنبه،  شاخص بورس  به رشد ادامه داد و سقف تاریخی خود را شکست. شاخص با صعود ۲۹ هزار و ۱۵۹ واحدی نسبت به روز کاری گدشته، تا سطح ۲ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۱۱ واحد بالا آمد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، سقف تاریخی شاخص در مرداد ۱۳۹۹ رقم یک میلیون و ۱۰۷ هزار واحد بود که در معاملات ۱۵ فروردین ماه شکسته شد. شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با رشد ۷ هزار و ۲۰ واحدی در رقم ۶۳۷ هزار و ۷۴۴ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۲۸۵ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۸۶۴ واحد رسید. شاخص هم وزن در  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با افزایش هزار و ۳۶ واحد به سطح ۱۱۰ هزار و ۸۵۲ واحد رسید. 

خروج پول از بورس 

روز سه‌شنبه برای دومین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و ۳۸۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. 

امروز نماد شپنا با ۸۴ میلیارد تومان بیشترین خروج پول را داشت و پس از شپنا، نمادهای وبملت و شستا قرار داشتند.  

در مقابل، نمادهای فارس، اخابر و همراه بیشترین ورود سرمایه را داشتند. 

بورس (1)

بزرگان سبز و قرمز بازار

امروز نمادهای فارس، تاپیکو، میدکو و فولاد بزرگان سبز بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای پارسان، شبریز و کاوه بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، زاگرس و شگویا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و مارون، ارفع و دماوند بیشترین اثر کاهنده را داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۲ هزار و ۵۰۷ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۶ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان بود که ۶۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۴ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در یک سال اخیر است. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات سه‌شنبه، ۱۴۶ نماد صف خرید داشتند و ۱۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۲ درصدی نسبت به دیروز به ۵۱۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۵ درصدی به ۳۸ میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *