تیتر خبرها

پرسپولیس صدر جدول را مدیون یک ستاره است!

مهدی ترابی با درخشش دست پرسپولیس را گرقته و تیم را در صف مدعیان قهرمانی نگه داشته است.

دو سانتر دقیق و مهندسی روی سر گئورگی گولسیانی در دربی ۹۹، آخرین جلوه هنر مهدی ترابی وینگر باتجربه پرسپولیسی‌هاست که با حضور مثبت در ترکیب تیم ملی در هر سه بازی جام جهانی، حالا اعتماد به نفس بیشتری هم دارد و تلاش می‌کند امسال در سطحی بالاتر، طوری بازی کند که همیشه از او انتظار می‌رفته است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ ترابی که پس از یک نقل و انتقال جنجالی، توسط حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل وقت پرسپولیس به اردوی سرخپوشان آورده شد، یکی از آینده‌دارترین بازیکنان ایران در همان مقطع زمانی بود. او با تاخیر شش ماهه و در نیم فصل و پس از باز شدن پنجره پرسپولیس، در اردوی سرخپوشان حضور پیدا کرد و از همان ابتدا، امضای خودش را در ترکیب سرخپوشان پای بازی تیم انداخت. ترابی یک وینگر سریع، تکنیکی و یک متخصص ضربات ایستگاهی است. بازیکنی که از پشت محوطه جریمه نیز ضربات خوبی را روانه دروازه حریفان می‌کند اما بزرگترین خصیصه‌اش، سرعت و گریز در فضا برای به دردسر انداختن بازیکنان حریف است.

او در این بین یک دوره کوتاه را هم در تیم العربی قطر پشت سر گذاشته که جدا از منفعت مالی، چندان به آن علاقه‌ای ندارد و به همین دلیل و خیلی زود، با تصمیم خود به ایران بازگشت و پایه‌گذار آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ شد.

1784236

او بعد از جام جهانی، در جمع بازیکنانی است که مورد توجه برخی تیم‌های خارجی قرار گرفت و از جمله پاناتینایکوس صدرنشین لیگ یونان که تماس خود را با نماینده این بازیکن آغاز کرده و قصد دارد این ستاره ایرانی را به عضویت خود دربیاورد. او در کنار علیرضا جهانبخش دو نامی هستند که پاناتینایکوس، دوست دارد آنها را در خدمت داشته باشد. تیمی که مثل پرسپولیس پرطرفدار است و تاریخی مملو از افتخار دارد. با این حال به نظر نمی‌رسد ترابی میل چندانی به این انتقال نشان دهد، حتی اگر اعداد و ارقام اعلام شده، وسوسه‌برانگیز باشد.

ترابی در حالی این هفته بند کفش‌هایش را برای بالا آمدن از تونل استادیوم آزادی و حضور در میدان شهرآورد سفت می‌کرد که یحیی گل‌محمدی، آخرین توصیه‌ها را کنار گوشش زمزمه می‌کرد و او آماده نقش جدید خود در ترکیب پرسپولیس می‌شد.

حضور در خط حمله در کنار امید عالیشاه و به جای دو بازیکن خارجی که متخصص حضور در این پست بودند، برای هر بازیکنی هراس‌آور است اما مهدی با همان آرامش و در عین حال شور همیشگی وارد زمین شد و کاری که باید را به بهترین نحو انجام داد.

یک ارسال از ضربه کاشته و یک سانتر دیدنی از روی نقطه کرنر، اگرچه برجسته‌ترین وجوه نمایش شماره ۹ پرسپولیس بود اما تنها کاری نبود که این بازیکن در مقابل استقلال انجام داد و شاید اگر تنها کمی خوش‌شانس بود، نامش را به عنوان گلزن بازی هم ثبت می‌کرد.

اگر گل دقیقه ۲۰ ترابی به ثمر می‌نشست، او تبدیل به اولین بازیکن دربی می‌شد که در فاصله دو دقیقه یک گل می‌سازد و یک گل می‌زند اما این ضربه با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

1784237

با این حال اما همین دو پاس گل، یک بار دیگر ارزش‌های این ستاره خوش نقش در ترکیب پرسپولیس را نشان داد و در روزهای نگرانی بعد از مصدومیت دیاباته و جدایی لوکادیا، یک بار دیگر به همه یادآوری کرد که ستاره اصلی پرسپولیس چه کسی است.

این نمایش، آخرین روزنه امید برای پاناتینایکوس و سایر مشتریان ترابی را نیز بست چرا که غیرممکن به نظر می‌رسد که پرسپولیس چنین ستاره‌ای را در زمستان دشوار این فصل آزاد کند و اجازه جدایی به او بدهد.

اگرچه ترابی تا پایان فصل آینده تحت قرارداد پرسپولیس است اما شاید باشگاه به همین زودی پیش دستی کند تا مقدمات یک قرارداد جدید را تا پایان فصل رقم بزند؛ قراردادی که مدت حضور این ستاره را بیشتر و خیال سرمربی سرخپوشان از داشتن او را راحت‌تر کند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *