پرمصرف ترین چسب های مورد استفاده در صنعت ساختمان

اگر در حوزه صنعت ساخت و ساز یا طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی فعالیت می‌کنید، بدون شک یکی از مهمترین اقلامی که برای مراحل ساخت، تزیینات یا…

اگر در حوزه صنعت ساخت و ساز یا طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی فعالیت می‌کنید، بدون شک یکی از مهمترین اقلامی که برای مراحل ساخت، تزیینات یا مونتاژ پروژه‌های خود از آن استفاده می‌کنید، چسب‌های صنعتی هستند. این چسب‌ها تنوع بالایی دارند و هر کدام برای یک سری کاربردهای تخصصی تولید شده‌اند. برای آشنایی بیشتر با پرمصرف ترین چسب‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان و نحوه کاربرد آنها، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پرمصرف ترین چسب های مورد استفاده در صنعت ساختمان

✔ چسب ام اس پلیمر

اولین و کاربردی ترین چسبی که در صنایع ساختمانی استفاده می‌شود، چسب ام اس پلیمر است. این محصول بر پایه پلیمرهای سیلیکونی اصلاح شده (MS Polymers) تولید شده و قدرت چسبندگی، الاستیسیته و دوام بسیار بالایی دارد. از چسب ام اس پلیمر برای چسباندن آینه، چوب، شیشه، آلومینیوم، چسباندن چمن مصنوعی، پانل‌های دیواری، عایق بندی درزهای ساختمانی، چسباندن سازه‌ها و پانل‌های ضد حریق، انواع اتصال و آب بندی در ساخت و ساز و چسباندن تخته‌های چوبی و پارکت به کف‌های بتنی استفاده می‌شود.

از چسب ام اس پلیمر حتی در فضاهای مرطوب هم استفاده می‌شود. قیمت این محصول براساس نوع برند و حجم آن متفاوت است، ولی در بین محصولات تمامی برندها قیمت چسب سیکا مناسب‌تر بوده و از کیفیت بالاتری برخوردار است. این محصول ۱۰۰ درصد آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد کپک است.

✔ چسب اپوکسی

چسب پرمصرف بعدی، چسب اپوکسی است. این محصول از رزین و چند ماده سخت کننده تولید شده که قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد و پوششی بسیار مقاوم در برابر سایش و خوردگی ایجاد می‌کند. از چسب اپوکسی برای اتصال انواع سطوح فلزی با استحکام بالا، ایجاد پوشش‌های ایمنی در ورودی ساختمان، ایجاد سطح کاهش لغزش برای استخرها، تعمیر زانوهای لوله آسیب دیده در اثر برخورد با اشیا و ترمیم و عایق کردن بدنه موتور و پمپ، لوله‌ها، مخازن موتورخانه ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

چسب‌های اپوکسی مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، خوردگی یا فرسایش دارند و در انواع فلزی، چوبی، پلاستیکی، فایبرگلاس، بتنی، حرارتی، سنگی و خمیری تولید شده‌اند. در حال حاضر بهترین برند این چسب در بازار ایران، برند انگلیسی Belzona است.

✔ چسب قایقی (مارین)

یکی دیگر از چسب هایی به طور گسترده در بخش دکوراسیون داخلی صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، چسب چوب یا همان چسب قایقی است. چسب قایقی یک چسب قدرتمند با چسبندگی بالا و ماهیت ضدآب است که برای اتصال قطعات مختلفی چوبی متخلخل و غیر متخلخل و اتصال فلزات، بتن، انواع پلاستیک و فایبرگلاس به چوب استفاده می‌شود. این محصول پرطرفدار در مجاورت رطوبت، هوای مرطوب یا باد و باران مقاومت و چسبندگی خود را از دست نمی‌دهد و ماهیت پایداری دارد.

چسب چوب مارین قایقی ANTIA و چسب چوب مارین اپل از بهترین محصولات بازار هستند که می‌توانید آنها را از وبسایت رایمند تجارت تهیه کنید. جالب است بدانید بعضی از این چسب‌ها مبتنی بر اپوکسی هستند و اتصالات فوق العاده قدرتمندی را ایجاد می کنند.

انواع چسب ساختمانی

✔ چسب سیلیکون

چسب پرمصرف بعدی، چسب سیلیکون است. این محصول در انواع سیلیکون استوکسی و سیلیکون خنثی و در رنگ بندی شفاف، قرمز، مشکی و سفید تولید شده است. به چسب های سیلیکونی، چسب مخصوص آب بندی هم گفته می‌شود، زیرا کاربرد اصلی آنها درزبندی و آب بندی سطوح مختلف است.

از این محصول برای آب بندی پنجره‌ها، درزگیری کاشی، روشویی و سرویس بهداشتی، درزگیری توالت فرنگی و وان حمام، آب بندی آکواریوم، آب بندی سرامیک کف، آب بندی سینک ظرفشویی و چسباندن شیشه‌های دو جداره استفاده می‌شود. در بین انواع چسب‌های سیلیکون بازار، محصولاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بیشترین کاربرد را دارند:

  • چسب آکواریوم ANTIA (مخصوص ماهی)
  • چسب سیلیکون آیینه ANTIA
  • چسب سیلیکون جهانی ANTIA

✔ چسب و اسپری فوم پلی اورتان

چسب پلی اورتان و اسپری فوم پلی اورتان محصولاتی هستند که خاصیت پرکنندگی دارند. از انواع چسب‌های پلی اورتان برای مسدود کردن درز و شکاف‌ها استفاده می‌شود، چون چسبندگی عالی و ظرفیت پر کنندگی دارند، برای عایق کاری حرارتی و آکوستیکی مناسب هستند و خاصیت ضد کپک، ضد آب و آنتی باکتریال دارند.

یکی از دلایل محبوبیت چسب اپوکسی، قابلیت رنگ آمیزی این چسب پس از خشک شدن و مقاومت بسیار بالای آن نسبت به رطوبت و اشعه UV است. چسب پلی اورتان ANTIA کارتریجی یکی از همین محصولات است که به صورت تخصصی برای آب بندی پنل های فلزی و سقف و درزگیری و آب بندی پنجره‌های آلومینیومی و UPVC استفاده می‌شود.

✔ چسب سنگ

چسب سنگ یکی از محصولات بسیار کاربردی در صنعت ساختمان است. از چسب سنگ برای پر کردن و چسباندن سنگ‌های طبیعی مانند مرمر یا تراورتن به سایر سطوح استفاده می‌شود. چسب سنگ در طراحی داخلی و تزیینات خارجی آپارتمان‌های مسکونی و اداری، چسباندن سنگ نما به کف یا دیوارها و چسباندن کاشی و سرامیک‌های تزیینی به طور گسترده استفاده می‌شود.

چسب سنگ در انواع چسب پلی‌استر، چسب سنگ اپوکسی و چسب سنگ پودری تولید شده است که هر کدام از آنها کاربردهای تخصصی خود را دارند و از فرمولاسیون تا حدودی با هم تفاوت دارند.

✔ چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد همان طور که از نامش پیداست برای افزایش دوام و مقاومت اتصال بتن و میلگرد استفاده می‌شود. برای استفاده از این چسب، با دریل داخل بتن سوراخ می‌شود و پس از پاک کردن سطح بتن از هرگونه گرد و غبار، چسب کاشت میلگرد در عمق کافی تزریق می‌شود و کاشت میلگرد در بتن انجام می‌گیرد. این چسب مقاومت سازه‌های بتنی را تضمین می‌کند. چسب کاشت میلگرد برحسب نوع کاربرد و فرمولاسیون ساخت در انواع کپسولی، حجمی و کارتریجی تولید شده است.

✔ چسب سنگ مخصوص اسلب نما

چسب نما جزو تخصصی‌ترین محصولاتی است که برای اتصال انواع کاشی، نصب حفاظ های راه پله و پاگرد، نصب اسلب های نما، نصب سنگ های تزئیناتی، نصب سنگ روی دیوار، کف و حتی سقف برای اجرای دکوراسیون داخلی، خارجی و نمای ساختمان استفاده می‌شود.

این محصول از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است، اتصالات محکمی با سطوح سنگی، کاشی، آجری و… برقرار می‌کند و در مقابل ضربه، فشار، رطوبت و حرارات ۱۰۰ درصد مقاوم است. به چسب نما در برخی مواقع چسب سنگ هم گفته می‌شود، ولی این دو محصول با هم تا حدودی تفاوت دارند.

فروشگاه آنلاین انواع چسب و درزگیرهای صنعتی

رایمند تجارت؛ فروشگاه آنلاین انواع چسب و درزگیرهای صنعتی

اگر به دنبال یک فروشگاه آنلاین و معتبر برای خرید انواع چسب های مورد استفاده در صنعت ساختمان با بهترین کیفیت و قیمت هستید، پیشنهاد ما فروشگاه رایمند تجارت است. رایمند تجارت یکی از معتبرترین شرکت‌هایی است که در زمینه‌ عرضه، تأمین و فروش انواع چسب‌های ام اس پلیمر، پلی اورتان، سیلیکون، چسب سنگ، اپوکسی و انواع درزگیرهای سیلیکون، پلی اورتان و اکریلیک فعالیت می‌کند.

محصولات بهترین برندهای معتبر دنیا از جمله Sika، ANTIA،ABC، Belzona، Weiss و HILTI را با ضمانت اصل بودن کالا از فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت www.raymandtejarat.com سفارش دهید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714487796 2017892

ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟

در این پست ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟ را در اختیارتان قرار داده ایم. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *