پنج اثر از ادبیات غیر داستانی که بخونی میفهمی دنیا دست کیه؛ وِل ده داستان های عشقولی رو

برای کتاب خوب خوندن همیشه نباید دنبال نویسنده های قدیمی یا رمان هایی رفت که تحلیل اجتماعی دارند ادبیات غیر داستانی زیبایی های خودش رو داره.

شایانیوز- ممکن است شما هم مانند خیلی از افراد دیگر تا کنون تمام تجربه کتابخوانیتان به خواندن آثار رمان گونه محدود شده باشد و حتا با خودتان فکر کنید که غیر از رمان ها کتاب های دیگر غالبا تخصصی هستند و اگر شما در رابطه با آن ها اطلاعات قابل توجهی ندارید نباید به سراغ آن ها بروید اما این تفکر اصلا صحیح نمی باشد. در واقع ادبیات غیر داستانی بخش وسیعی از قفسه های کتاب فروشی ها را تشکیل می دهند. در ادامه ما چند اثری را به شما معرفی می کنیم که می توانند دری تازه از دنیای کتاب خوانی را به روی شما بگشایند، از کتاب های انگیزشی گرفته تا کتاب های اقتصادی، فقط کافی است یک بار امتحان کنید تا نظرتان در رابطه با آثار غیر داستانی تغییر کند.

۱.اثر مرکب اثر دارن هاردی

اول از همه با یک کتاب انگیزشی آغاز می کنیم اما نه از آن دست انگیزشی هایی که قرار است صرفا حرف های خوب و رویایی به شما بزنند، اثر مرکب قبل از هر چیز سعی می کند به شما بگوید که قرار نیست یک شبه پول دار شوید و به موفقیت دست پیدا کنید، برای پیروزی باید به یکسری از اصول پایبند بود و دارن هاردی نیز سعی می کند تا در این کتاب در رابطه با همین اصول ساده و عمیق که برای موفقیت لازم و ضروری هستند صحبت کند. این کتاب تلاش می کند تا شما را از آشفتگی های ذهنی ای که ممکن است طی سال های زیادی در ذهنتان شکل گرفته اند رها کند.

کتاب چی بخونم؟

۲.پیاده روی؛ و سکوت، در زمانه ی هیاهو اثر ارلینگ کاگله

به گزارش شایانیوز، مجموعه خرد و حکمت سعی می کند با بیانی ساده ابهت و ظاهر عجیب و غریبی را که فلسفه دارد از میان بردارد و مسائلی را به شما نشان دهد که که در زندگی روزمره با آن ها در گیر هستیم اما شاید هرگز اندکی هم در آن ها تامل و تفکر نکنیم.  این اثر دوست داشتنی خوانندگانش و به طور کل انسان ها را به سکوت دعوت می کند، سکوتی که بتواند به شما مهلت دهد تا به زندگیتان به خود درونیتان بیشتر نزدیک شوید.

کتاب چی بخونم؟

۳.اقتصاد به زبان ساده اثر لس لیوینگستون

تا به حال شده با خواندن مطالب یا اخبار اقتصادی سرگیجه بگیرید و احساس کنید از آنچه می خوانید یا می شنوید حتا یک کلمه هم متوجه نمی شوید و نهایتا تصمیم بگیرید که دست از خواندن بردارید که کار بی فایده ایست؟! اگر پاسختان به این سوال مثبت است باید بدانید که تنها نیستید. بله معمولا کتاب هایی که به اقتصاد بر می گردند بسیار پیچیده هستند و گاها اعداد و ارقام و فرومول های ریاضی مهلت نمی دهند که یک حتا از یک پاراگراف سر در بیاورید. اما اقتصاد به زبان ساده همان طور که از نامش پیداست قرار است شما را به سادگی با این دنیای پیچیده و قلنبه سلنبه آشنا کند.

کتاب چی بخونم؟

۴.هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

هنر شفاف اندیشیدن نیز یک کتاب انگیزشی دیگر است که خوب است آن را در کتابخانه خود داشته باشید یا دست کم برای یک بار آن را خوانده باشید. هنر شفاف اندیشیدن با اثری که پیش تر معرفی کردیم زمین تا آسمان فرق دارد چرا که در قدم اول نویسنده خواننده را با این سوال رو به رو می کند که آیا همیشه تصمیمات ما درست هستند؟ و آِیا ذهن ما همیشه بهترین عملکرد را دارد؟ هنر شفاف اندیشیدن سعی می کند تا خواننده خود را تشویق کند تا درست و بدون تعصب بیاندیشد چرا که این شیوه فکر کردن بیشتر از هر کاری می تواند در موفقیت و کامروایی شما موثر باشد.

کتاب چی بخونم؟

۵.خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

موفقیت آسان به دست نمی آید و کسی هم نمی تواند این را انکار کند اما از طرف دیگر این نیز باید ذکر شود که راه رسیدن به موفقیت برای خانوم ها سخت تر است حتا در پیشرفته ترین جوامع و شاید بزرگ ترین علت آن نیز باورهای مرد سالانه ایست که سالیان سال در گوش هایمان خوانده شده اند و حالا حتا بدون آن که کاملا بر آن ها آگاه باشیم ازشان پیروی می کنیم. ریچل هریس معتقد است بهترین راه برای دست یابی به موفقیت و تبدیل شدن به آن کس که آرزویش را داری این است که از دروغ هایی که درباره تان گفته شده اند و شما نیز آن ها را باور کرده اید دست بردارید.

کتاب چی بخونم؟

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *