تیتر خبرها

پنج شاهکار تکرار نشدنی ادبیات فرانسه که خوندنشون حکم نون شب و داره؛ بپا از دست ندیشونا

ادبیات فرانسه چی بخونیم

فرانسه از آن کشور هایی است که وقتی به ادبیاتش رجوع میکنید به قدری با آثار فاخر رو به رو می شوید که بی شک آغاز کردن کار دشواری خواهد بود.

شایانیوز- وقتی صحبت از هنر میشه ذهن هر شخصی بیش از همه معطوف فرانسه و پایتخت زیبای اون یعنی پاریس خواهد شد، کشوری که پایه گذار هنر هفتم یعنی سینما بود و شهری که روزگاری خانه دوم بزرگ ترین و قدر ترین شاعران و نویسندگان به حساب میومد. با این اوصاف مطمئنا شما هم مثل هر کس دیگری فارق از این که تا چه حد به آثار ادبی بین الملل آشنایی دارید قطعا می توانید حدس بزنید که فرانسه از قدیم تا به امروز زادگاه چه شاهکار های ادبی بوده است، آثار فاخری که رنگ و بوی آزادی خواهی، مبارزه طلبی، شعر و رویا در اونها موج میزنه.

شازده کوچولو، سه تفنگدار و بی نوایان آثار فاخر و جاویدی هستند که نه تنها ادبیات فرانسه بلکه ادبیات تمام ملل به اون ها افتخار می کنه، آثاری که امکان نداره کسی با اون ها آشنایی نداشته باشه یا دست کم نام اون ها رو تا به حال نشنیده باشه؛ با این حال ادبیات غنی و هنرمند فرانسه به همین سه اثر یا حتا بیشتر از اون به همین سه نویسنده محدود نمیشه و به قدری آثار خارق العاده و ژرف در ادبیات فرانسه وجود داره که حتا نام بردن اون ها به اختصار کار دشواری است. با این حال در ادامه ما نام چند نمونه از معروف ترین آثار ادبیات فرانسه رو با شما به اشتراک میگذاریم که اگر هنوز اون ها رو نخوندید بهتره تغییری در سبک زندگیتون ایجاد کنید و وقتی برای اون ها در نظر بگیرید که می تونن زندگی شما رو تغییر بدند.

ادبیات فرانسه چی بخونیم

۱.جان شیفته اثر رومن رولان

خودتان را برای داستانی پر از کشمکش، پر از تلاش و البته تلاطم آماده کنید، جان شیفته از آن داستان هایی است که قهرمان قوی و قدر دارد که در برابر تمام درک نشدن ها، تمام ناملایمتی ها و تمام چالش های زندگی سر خم نمی کند و در این بین جنگ، جنگ است که دنیا را به چالش می کند. نهایتا آنت، قهرمان داستان است که پس از گذراندن همه آنچه که او را به یک الگو تبدیل کرده است به زندگی خود ادامه می دهد.

ادبیات فرانسه چی بخونیم

۲.مادام بوواری اثر گوستاو فلوبر

به گزارش شایانیوز، مادام بوواری یک داستان عاشقانه است، بهتر است بگوییم یک رمان عاشقانه است اما بسیار متفاوت از آنچه که تاکنون خوانده اید، مادام بوواری نه یک عاشقانه دل فریب است و نه یک داستان تلخ بی سرانجام بلکه مادام بوواری یک عاشقانه است که در بتن خود سردرگمی و استیصال انسان مدرن را نشان می دهد، انسانی که برای یافتن عشق حقیقی به هر دری میزند.

ادبیات فرانسه چی بخونیم

۳.بیگانه اثر آلبر کامو

وقتی صحبت از ادبیات فرانسه می شود بی برو برگرد نام آلبر کامو در گوش همه ما زنگ میزند. بیگانه از آن دست آثار فاخری است که نویسنده سعی کرده تا در کشاکش داستان به یکی از مهم ترین مسائل بشریت یعنی انتخاب بپردازد. بیگانه داستان مردی است به نام مرسو، مردی که با همه چیز و همه کس بیگانه است، مردی که به نظر می رسد هرگز تغییر نمی کند و خشک و بدون احساس است، اما آیا واقعا همین طور است؟

ادبیات فرانسه چی بخونیم

۴.در جست و جوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست

اولین و جالب ترین نکته ای که میشه در رابطه با این اثر به زبان آورد این است که در جست و جوی زمان از دست رفته عنوان بلند ترین رمان جهان را در اختیار دارد که در هفت جلد به رشته تحریر در آمده. این رمان بلند و بالا با خاطرات کودکی  راوی داستان که حالا در میان سالگی به سر می برد آغاز می شود و شما را چنان در خود غرق می کند که حتا فکرش را هم نمی کنید. مارسل راوی داستان در طی این هفت جلد در جست و جوی زمانی است که از دست رفته است، زمانی که گذشته و حالا به خاطرات تبدیل شده اند.

ادبیات فرانسه چی بخونیم

۵.تهوع اثر ژان پل سارتر

تهوع یک رمان است اما نه از آن رمان هایی که فکرش را می کنید، تهوع یک فلسفه است، یک باور است، یک عقیده است؛ و به گفته عینی خود نویسنده یعنی ژان پل سارتر، راوی داستان آنتوان، خود اوست که حالا در تهوع نمود پیدا کرده است. تهوع را به نوعی می توان مانیفست و بیانیه ی ژان پل سارتر نام گذاری کرد.

ادبیات فرانسه چی بخونیم

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *