پیشکسوت استقلال: ساپینتو برای باشگاه کوچک است!

حسن روشن: متاسفانه باز هم تغییر در ترکیب استقلال و خروج یکی از مهره‌های تهاجمی تیم عملاً استقلال را دچار تغییر در حساس‌ترین بازی کرد.

حسن روشن کاپیتان اسبق استقلال درباره دربی برگشت استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: متاسفانه مهره‌های اصلی تیم و نفرات تاثیرگذار در این بازی عملکرد ضعیفی داشتند. چرا همه فشارها باید روی مهدی قایدی بیاید و همه از او توقع داشته باشند! در چنین مسابقات سنگینی باید فشار به  بازیکنان یکسان تقسیم شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ وی افزود: وقتی ترکیب اولیه اعلام شد و ارسلان مطهری در جمع بازیکنان نبود مشخص شد باز هم ساپینتو دچار اشتباه شده که این نشان می‌دهد این مربی بزرگ نیست و به درد تیمی به بزرگی استقلال نمی‌خورد.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: حضور پیمان بابایی در چنین فوتبال سنگینی که حتی تجربه کمی در بازی های معمولی تیم استقلال را نداشته به خودی خود روحیه تیم پرسپولیس را بالا برد و انگیزه خط حمله استقلال را کاهش داد. این بازیکن هرچقدر هم که خوب باشد نباید از ابتدا در ترکیب استقلال قرار می گرفت بلکه ارسلان مطهری با آن سابقه گلزنی به پرسپولیس و انگیزه‌هایی که داشت می‌توانست حداقل ۶۰ دقیقه خط دفاع پرسپولیس را آزار بدهد یا حتی گل بزند.

روشن در ادامه با اشاره به تصمیمات ساپینتو در بحث مهره چینی تیمش خاطرنشان کرد: ساپینتو قبلا هم گفته بود که من اعتقادی به ترکیب ثابت ندارم. این یک اشتباه محض در کار سرمربیگری است. وقتی شما تیم‌تان برنده می‌شود باید کمترین تغییر را در آن ایجاد کنید که این نشان می‌دهد ساپینتو به درد تیم های کوچک می خورد. تیم هایی که هر دو، سه بازی در میان با یک برد هیجانی می‌شوند و نهایتاً سقوط نمی کنند.

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره حمله ساپینتو به داوران در پایان بازی توضیح داد: وقتی شنیدم ساپینتو گفته من رفتم به آنها گفتم از قضاوت تان ناراضی ام، خنده‌ام گرفت! کسی که استارت ۱۰۰ متری می زند تا به داوران برسد یا رفته فحش بدهد یا تشکر کند. ای کاش می گفت رفتم تشکر کنم! چون در این صورت حرفش باورپذیرتر بود. این آدم عوض بشو نیست و ثابت کرده که خلق و خوی آرامی ندارد.

وی اضافه کرد: وقتی سپاهان با ملوان مساوی کرد تقریباً مشخص شد که همه چیز دارد به سود پرسپولیس رقم می خورد. حالا اگر در این شرایط ساپینتو هم محروم شود استقلال هم یک وزنه مهمش کنار زمین را از دست می دهد و در سه بازی آخر دچار مشکل خواهد شد. این ها همه برای پرسپولیس می تواند فرصتی برای قهرمانی باشد.

روشن گفت: باید این مربی را جریمه کنند. دست خودش نیست! زمانی رایکوف که فرهنگ دست دادن در پایان بازی را در ایران مُد کرد می گفت “وقتی تیمتان برنده می شود یا می بازد باید یک رفتار مشخص داشته باشید. باید به حریف خسته نباشید بگویید”. کسی که چنین رفتارهایی را بعد از باخت بروز می دهد حالت عادی ندارد.

بازیکن اسبق تیم ملی و گلزن ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ که سابقه مدیریت در آکادمی های خارجی فوتبال را نیز در کارنامه ‌اش دارد درباره رفتار بیرانوند در پایان مسابقه دربی گفت: بهتر است دروازه بان اصلی تیم ملی مراقب رفتارش باشد.

وی افزود: برای کنتترل چنین رفتارهای شدید احساسی، کلاس هایی وجود دارد که می‌توانند از نظر روحی روانی به بیرانوند کمک کند. من به دروازه بان اول تیم ملی مان پیشنهاد می‌کنم با توجه به در پیش بودن جام ملت های آسیا بهتر است یک دوره در این کلاس ها شرکت کند تا از نظر روحی روانی تحمل هیجان های زیاد را داشته باشد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *