پیشکسوت استقلال: لیگ پرتغال برای طارمی کوچک است

بازیکن پیشین تیم ملی و استقلال: آنهایی که از استقلال انتقاد می‌کنند سال گذشته وقتی این تیم پشت سر هم مساوی می‌کرد، کجا بودند؟

سیروس دین‌محمدی درباره روند صعودی تیم فوتبال استقلال با ریکاردو ساپینتو و برتری این تیم مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته نهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: همیشه گفتم تیم بد بازی کند و سه امتیاز را بگیرد، ایرادی ندارد. استقلال برابر ذوب‌آهن موقعیت خاصی نداشت، ولی سه امتیازی مهم را کسب کرد. ذوب‌آهن موقعیتی به حریفانش نمی‌دهد و تا همین هفته قبل تیمی بدون شکست بود. شکست دادن این تیم در اصفهان کار هر تیمی نیست.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ وی در مورد رقابت مدعیان در بالای جدول گفت: رقابت سختی بین استقلال، پرسپولیس و سپاهان وجود دارد و از گذشته هم این سه تیم رقابت داشتند. در مقاطعی تیم‌هایی مثل گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان و تراکتور تبریز هم به جمع مدعیان اضافه می‌شوند. به اعتقاد من تا نیم‌فصل تیم‌های مدعی خودشان را از سایر تیم‌ها جدا می‌کنند، هر چند که امسال تیم ضعیفی نداریم. ملوانی که پایین جدول قرار دارد در صورت حضور هوادارانش در خانه سخت می‌بازد. صنعت نفت آبادان و مس کرمان هم همین وضعیت را دارند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: با توجه به امتیازگیری استقلال، روند این تیم را با ریکاردو ساپینتو مثبت می‌بینم. یکسری افراد انتقادهایی می‌کنند، ولی وقتی استقلال سال گذشته پنج تساوی پی در پی کسب کرد، آنها کجا بودند؟ استقلال چسبیده به صدر جدول است و به دلیل تفاضل گل در جایگاه دوم قرار دارد. الان وقت انتقاد نیست و باید حمایت کرد. زمانی انتقاد می‌کنند که تیم ببازد یا چند بازی پشت سر هم مساوی بگیرد. وقتی استقلال در صدر جدول حضور دارد انتقاد بی‌انصافی است.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به تقابل روز جمعه آبی‌پوشان با آلومینیوم اراک در هفته دهم لیگ برتر تصریح کرد: بازی آلومینیوم مقابل مس کرمان را دیدم. آنها تیم باکیفیتی دارند و در فاز حمله خوب عمل می‌کنند. آلومینیوم تیم قدرتمندی است و استقلال کار سختی مقابل این تیم دارد. آبی‌پوشان نباید مثل بازی با ذوب‌آهن باشند و باید آنقدر حمله کنند که به گل برسند. استقلال نباید محتاط بازی کند و در آزادی باید هجومی به میدان برود. بازیکنان آلومینیوم سرعتی و در ضدحمله خطرناک هستند. فکر می‌کنم بازی خوبی از آب در بیاید. مهدی رحمتی، محمد نوازی و حنیف عمران‌زاده که در کادر فنی آلومینیوم حضور دارند برای استقلال زحمت کشیده‌اند و حرمت‌شان باید حفظ شود. بازیکنان استقلال هم بدانند وقتی مقابل پیشکسوتان استقلال قرار می‌گیرند نباید زحمات آنها را فراموش کنند.

دین‌محمدی راجع به شرایط تیم ملی بعد از آمدن کارلوس کی‌روش گفت: من در مصاحبه‌هایی که انجام دادم بارها از اسکوچیچ تعریف کردم و موافق ماندن این مربی در تیم ملی بودم، ولی به‌ هر حال فدراسیون فوتبال تصمیم به آوردن کی‌روش گرفت. ما در دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال خصوصاً بازی با اروگوئه نمایش خوبی داشتیم و تیم ملی با کی‌روش شرایط بهتری پیدا کرده است. کلاس جهانی این مربی بالاتر از اسکوچیچ است و امیدوارم در قطر شاهد نمایش خوبی از تیم ملی باشیم.

وی در مورد درخشش مهدی طارمی در لیگ پرتغال و اینکه گفته می‌شود این بازیکن از باشگاه آرسنال انگلیس پیشنهاد دارد، تأکید کرد: خیلی از فوتبالیست‌ها این آرزو را دارند که از مقابل باشگاه آرسنال رد شوند. به نظر من طارمی توانایی درخشش در لیگ برتر انگلیس و باشگاهی مثل آرسنال را دارد و فکر می‌کنم دیگر لیگ پرتغال برای او کوچک است.

دین‌محمدی درباره برتری یک بر صفر لیورپول مقابل منچسترسیتی انگلیس در هفته یازدم لیگ برتر انگلیس گفت: برای یورگن کلوپ خیلی خوشحال شدم. لیورپول امسال بازیکنانی مثل مانه را از دست داد و بازیکنی که جای او جذب کرد همسطح مانه نیست. لیورپولی‌ها برابر سیتی فوق‌العاده بودند و با هیجان بازی کردند. آنها تیمی را بردند که یک سر و گردن از همه تیم‌ها بالاتر است. کلوپ به خاطر نتایج تیمش تحت فشار بود و اخراج او نیز به همین مسئله برمی‌گشت. درست است که بردن سیتی کار سختی بود، ولی فکر نمی‌کنم با توجه به فاصله امتیازی با صدر جدول بتواند به این تیم برسد. من لیورپولی نیستم، ولی به خاطر کلوپ خوشحال هستم. در این مدت به او پیامی ندادم چون می‌دانستم تحت فشار است، هر چند او برخلاف یکسری‌ها بامعرفت است و هر بار تماس گرفتم یا پیام دادم، جواب داده است.

وی با اشاره به برتری ۳ بر یک بارسلونا مقابل رئال مادرید در ال‌کلاسیکو نیز تصریح کرد: طرفدار بارسلونا هستم، اما باید پذیرفت کلاس مربیگری آنچلوتی با دیگر مربیان فرق می‌کند. درست است که بارسا در برخی دقایق خوب بازی می‌کرد، ولی در چنین بازی‌هایی نباید بازیکنانی مثل آلبا را بیرون گذشت. ال‌کلاسیکو مسابقه‌ای  است که در آن باید از باتجربه‌ها استفاده کرد. وقتی دفاع چپ جوان انتخاب می‌کنید طبیعی است تحت تأثیر جو بازی قرار می‌گیرد و نمی‌تواند بازی همیشگی‌اش را انجام دهد. بارسا دیروز به بی‌تجربگی ژاوی باخت. در رئال هم بازیکنانی باتجربه‌ای مثل کروس و مودریچ خوب بازی کردند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال در پایان اظهار داشت: بازی پاری‌سن‌ژرمن مقابل مارسی را دیدم که با گل نیمار به سود پاری‌سن‌ژرمن تمام شد. این تیم خط حمله وحشتناکی دارد که کار را برای هر تیمی سخت می‌کند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714403620 1983385

بسته تخفیف مکالمه همراه اول به مناسبت روز خلیج فارس

در این پست بسته تخفیف مکالمه همراه اول به مناسبت روز خلیج فارس را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *