تیتر خبرها

پیش بازی آرسنال – تاتنهام؛ جنگ در شمال لندن!

از ساعت ۲۰ امشب یکشنبه ۲۵ دی، دیداری حساس در شمال لندن برگزار می شود.

آرسنال در صورت برد این بازی اختلاف خود با سیتی را به ۸ امتیاز می رساند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبر ورزشی؛ دربی سفید و قرمز لندن بین تاتنهام و آرسنال به میزبانی اسپرز را شاهد خواهیم بود.

تاتنهام؛ به نفع خودت و به نفع همه

نه! این فصل هم قرار نیست تاتنهام مدعی قهرمانی باشد. تصور می‌شد آنتونیو کونته با سابقه قهرمانی همراه چلسی در لیگ برتر انگلیس بتواند اسپرز را به جایی برساند که با منچسترسیتی و لیورپول رقابت کند، ولی در فصل جاری به‌سختی در جمع ۴ تیم برتر قرار گرفته بودند و حالا که به رده پنجم هم سقوط کرده‌اند. در واقع تاتنهام که چند سالی از زیر سایه دشمن دیرینه در شمال لندن بیرون آمده بود، دوباره به همان جای قبلی بازگشته. شکست‌های عجیب در خانه و امتیازهایی که اگر از دست نمی‌رفت وضعیت خیلی متفاوت بود. در هر صورت برای بازگشت به جمع ۴ تیم برتر جدول، تاتنهام نیاز به برد خانگی مقابل آرسنال دارد. از طرفی همه تیم‌های رقیب آرسنال در بالای جدول را خوشحال خواهد کرد و از طرف دیگر هواداران اسپرز امیدوار خواهند شد. هفته بعد هم تاتنهام با سیتی مصاف خواهد داد و چند روز مهم پیش روی کونته و شاگردانش است. آرسنال؛ فرصتی که نباید از دست داد

آرسنال؛ در مسیر قهرمانی

غیرمنتظره‌ترین اتفاق در ۵ لیگ معتبر اروپایی صدرنشینی آرسنال در لیگ برتر انگلیس بوده. آرسنالی که حالا با ترکیبی جوان تیمی تقریباً شکست‌ناپذیر است و حتی برخی از اتفاقات هم آن‌ها را متوقف نمی‌کند. تصور می‌شد بعد از جام‌جهانی در غیاب گابریل ژسوس در خط حمله توپچی‌ها برای شلیک به مشکل بخورند، ولی ۷ گل در ۳ بازی اخیر زده‌اند و جای خالی ستاره برزیلی هم پر شده. توپچی‌ها علاوه بر این که نمی‌خواهند فاصله‌شان با نزدیک‌ترین رقبا کمتر شود، در پی پیروزی در زمین همشهری و هم‌منطقه‌ای‌شان هستند. سال ۲۰۱۴ و وقتی وات‌هارت‌لین هنوز خراب نشده بود در آن زمین مقابل تاتنهام پیروز شدند و می‌خواهند این طلسم را هم بشکنند. با وضعیتی که تیم آرتتا دارد، بعید نیست که به چنین دستاوردی برسند. آرسنال نمی‌خواهد فرصت‌ها را از دست بدهد.

آخرین جدال

اکتبر ۲۰۲۲ دیدار رفت این فصل دربی شمال لندن در لیگ برتر را آرسنال در زمین خودش با نتیجه ۳-۱ از تاتنهام برد. پارتی، ژسوس و ژاکا برای آرسنال و کین برای تاتنهام گلزنی کردند.

آمار بازی

۱۹۲) از ساعت ۱۹۰۹ یعنی ۱۱۴ سال پیش، دربی شمال لندن برگزار شده است. در ۱۹۲ دیدار برگزار شده، ۸۰ بازی را آرسنال برده، در حالی که تاتنهام در ۶۱ بازی پیروز شده و ۵۱ بازی هم مساوی شده است.

۶۱) در تاریخ لیگ برتر انگلیس این دیدار ۶۱ مرتبه برگزار شده که تاتنهام ۱۵ مرتبه برنده بوده و ۲۳ بازی را هم آرسنال برده. ۲۳ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

۶) در ۶ دیدار آخر بین تاتنهام و آرسنال در لیگ برتر، هر تیمی که میزبان بوده برنده شده است؛ ۳ برد برای تاتنهام و ۳ برد برای آرسنال.

۸) تاتنهام در ۸ دیدار آخر خانگی‌اش در لیگ برتر مقابل آرسنال شکست نخورده است. بعد از برد مارس ۲۰۱۴ یعنی حدود ۹ سال قبل، ۷ برد و ۲ تساوی برای اسپرز ثبت شده. در واقع آخرین برد توپچی‌ها به زمانی برمی‌گردد که دیدارهای تاتنهام هنوز وایت‌هارت‌لین برگزار می‌شد.

۰) تاتنهام این فصل در خانه با هیچ تیمی امتیازات را تقسیم نکرده. اسپرز در ۹ دیدار گذشته ۶ برد داشته و ۳ مرتبه شکست خورده است. تیم کونته از ۴ بازی آخر خانگی‌اش ۳ بازی را باخته.

۰) آرسنال در دیدار قبلی مقابل نیوکاسل برای اولین مرتبه در فصل جاری لیگ برتر گل نزد. توپچی‌ها در ۱۶ بازی متوالی دروازه رقبا را باز کرده بودند.

۱۴) هری کین که سابقه بازی در رده‌های پایه آرسنال را دارد، با ۱۴ گل برترین گلزن تاریخ دربی شمال لندن است. بین بازیکنان فعلی دو تیم، هئونگ مین سون با ۵ گل نفر بعدی است.

مصدومان و محرومان

لوکاس مورا تنها مصدوم تاتنهام است که قطعاً این بازی را از دست داده. ریچارلیسون، ایو بیسوما، دیان کولوسوسکی و رودریگو بنتانکور هم مصدوم هستند ولی احتمال رسیدن‌شان به دربی شمال لندن وجود دارد. گابریل ژسوس و ریس نلسون مصدومان آرسنال هستند که در نبرد شمال لندن غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم

تاتنهام: لوریس، رومرو، دایر، لانگله، دوهرتی، هویبیرگ، بنتانکور، پریشیچ، خیل، سون و کین

آرسنال: رمزدیل، وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو، اودگارد، پارتی، ژاکا، ساکا، مارتینلی و انکتیا

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *