پیش بازی بارسلونا – سویا؛ آزمونی سخت برای دو تیم!

1662216136 883 یقغقساسقفاقفع

هر چند شرایط برای آبی و اناری‌ها خوب به نظر می‌رسد، اما برای شاگردان لوپتگی اوضاع پیچیده شده است.

با گذشت ۳ هفته از لالیگا فصل جدید، سویا هنوز موفق به کسب اولین ۳ امتیاز نشده، در هیچ مسابقه‌ای بیش از یک گل نزده و در جایگاه پانزدهم جدول، اصلا شبیه به تیمی نیست که می‌شناختیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ خولین لوپتگی و شاگردانش در چهارمین گام خود برای فصل جدید در حالی به ثبت اولین پیروزی فکر می‌کنند که رقیب بزرگ و آماده‌ای به نام بارسلونا را با درخشش لواندوفسکی در پیش دارند. با این حال برگزاری این مسابقه در خانه سویا و انگیزه این تیم برای کسب اولین برد، می‌تواند هواداران باشگاه را به ارائه یک نمایش متفاوت از سوی بزرگان اندلس امیدوار کند؛ امیدی که با فرصت‌طلبی لوا به لطف تغذیه از سوی هافبک‌های بازی‌ساز آبی و اناری، کمرنگ جلوه می‌دهد.

سابقه تقابل؛ برتری قاطع بارسلونا

بارسا در ۳۰ تقابل اخیر مقابل سویا در لیگ و از سال ۲۰۰۷ تاکنون فقط یک بار مقابل سویا شکست خورده و پادشاه جام یوفا در بهترین روزهایش نیز حرف چندانی برای گفتن مقابل بارسلونا نداشته است. همچنین آبی و اناری‌ها در ۲۱ رویارویی اخیر ۲ تیم در لالیگا، فقط برای یک مسابقه موفق به گلزنی در مقابل حریف امروزشان نشده‌اند. لیونل مسی با ۱۳ گل در صدر بهترین گلزنان تاریخ این جدال، بی‌رقیب است و حتی خانه سویا هم مکان امنی برای این تیم به جهت پذیرایی از بارسلونا به شمار نمی‌رود. سویا در ۱۵ بازی آخرش به عنوان میزبان بارسا در لیگ، باز هم فقط همان یک پیروزی را در کارنامه دارد. خولین لوپتگی مانند تیمش آمار جالبی در مصاف با بلوگرانا ندارد و ۵ شکست را در ۷ مسابقه در مصاف با این تیم تجربه کرده است. با این حال لوپتگی موفق شد یک بار رقیب بزرگش را در جام حذفی اسپانیا مغلوب کند. تیم او در ۴ مسابقه آخرش مقابل بارسا فقط یک گل زده را به ثبت رسانده و همه چیز از برتری قاطع تیم ژاوی در سابقه جدال با سویا می‌گویند. در واقع لوپتگی و تیمش برای ثبت اولین برد فصل، باید دومین برد ۱۵ سال اخیر در لیگ را مقابل این رقیب رقم بزنند. با فرم خوبی که از بارسلونا می‌بینیم، این پروژه به یک ماموریت غیرممکن شبیه است.

فرم کنونی و وضعیت ۲ تیم

همانطور که ذکر شد میزبان امروز هنوز موفق به ثبت ۳ امتیاز در بازی‌های این فصل نشده و با ۲ شکست و یک تساوی جایگاه پانزدهم جدول را به خودش اختصاص داده و در سوی مقابل بارسا با ۲ پیروزی و یک تساوی و ۲ برد ۴ گله و مقتدرانه پیاپی در تعقیب صدرنشین لیگ است. انگیزه‌ها برای بازیکنان ۲ تیم کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. یک سوی میدان برای نجات از بحران تلاش می‌کند و سوی دیگر برای ادامه مسیر به سمت قهرمانی گام برمی‌دارد. با این وجود فرم سویا در پایان فصل گذشته بد نبوده و آن‌ها فصل پیش را با ۶ بازی بدون شکست پشت سر گذاشتند. شاید تنها نکته مثبت کنونی تیم لوپتگی این باشد که سویا در هر ۳ بازی خود در این فصل راه دروازه رقبا را پیدا کرده و همواره موفق به گلزنی شده است. میزبان، خسوس کورونا و مارکوس آکونا را برای بازی امروز در اختیار ندارد و میهمان بدون هیچ مصدوم و محرومی و در عین آمادگی پا به خانه حریف می‌گذارد. همچنین تیم ژاوی در ۱۶ بازی آخر بیرون از خانه خود در لالیگا طعم شکست را نچشیده و لوپتگی برای بیرون بردن تیمش از بحران مجبور است شاگردانش را برای یک طلسم شکنی مهیا کند.

سویا به دنبال بازگشت اعتبار

پرافتخارترین تیم جام یوفا در ۳ فصل گذشته همواره در جمع ۴ تیم برتر لیگ قرار گرفته و در هر ۳ فصل حداقل ۷۰ امتیاز را کسب کرده است. چنین سابقه‌ای نتایج این فصل را برنمی‌تابد و آن‌ها اگر می‌خواهند به جایگاه سابق بازگردند و طعمه جاه‌طلبی رئال بتیس نشوند باید دست بجنبانند. در واقع  فرقی ندارد حریف از قعر جدول آمده یا از رقابت قهرمانی. سویا باید نتیجه بگیرد و برای بازگشت اعتبارش در لیگ یکی از همین روزهای ابتدایی را برای ثبت اولین بردش انتخاب کند. در صورتی که بارسا مطابق انتظار از ورزشگاه خانگی سویا هم با ۳ امتیاز بیرون بیاید، جایگاه خولین لوپتگی در همین هفته‌های آغازین سست خواهد شد و اعتماد به نفس او و شاگردانش به سختی قابل بازیابی است. جدال بارسلونا و سویا، نبرد انگیزه‌های متفاوت ۲ تیم قدرتمند در ۲ شرایط متفاوت تلقی می‌شود که یکی برای ادامه قدرت‌نمایی تلاش می‌کند و دیگری می‌خواهد خانه‌اش را محل جشن اولین پیروزی فصل قرار دهد.

بازی دو تیم امروز شنبه ۱۲ شهریور ۲۳:۳۰ برگزار می شود.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *