تیتر خبرها

چرا بسته بندی محصول برای استراتژی برندسازی شما ضروری است؟

بسته بندی محصولات علاوه بر مزایایی که برای رشد سئو سایت و کسب و کار شما دارند نقش مهمی در تلاش های بازاریابی تجاری و برندسازی هم دارد.

چرا بسته بندی محصول برای استراتژی برندسازی شما ضروری است؟

دریابید که بسته بندی تنها راهی برای ارائه محصولات شما به مشتریان شما نیست، بلکه بخش مهمی از ایجاد برند و استراتژی موفقیت کسب و کار شما است .به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید بدانید که اگر همیشه بدون فکر کردن به نحوه ظاهر بسته‌ها و طراحی بسته‌بندی می‌کردید، باید در این روند تجدید نظر کنید، در غیر این صورت ریسک می‌کنید که کسب ‌و کار خود را به شکست بکشانید.  بسته بندی محصول نقش مهمی در تلاش های بازاریابی تجاری و برندسازی دارد. به همین دلایل است که کسب و کارها کارشناسان استراتژی بسته بندی را برای راه حل های بسته بندی خود استخدام می کنند. ما در چاپ آریس با کارتن لمینتی و همچنین جعبه لمینتی به شما در طراحی و تولید بسته بندی محصولات کمک می کنیم. به دست آوردن طراحی مناسب به کسب و کار شما کمک می کند تا به دلیل ظاهری که دارند مشتریان به سراغ محصولات شما بروند. همچنین، بسته بندی مناسب می تواند به افزایش فروش محصول کمک کند، به این معنی که محصولات بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار می دهید، برای مثال ما برای سررسید های خود که برای سال ۱۴۰۲ طراحی و تولید کردیم از بسته بندی های شیک و جذاب برای مشتریان خود استفاده نمودیم. این یک استراتژی تولید مقرون به صرفه است. بسته بندی مناسب محصول همچنین می تواند به ایجاد استراتژی برندسازی شما به روش های زیر کمک کند:

images 1667199961

  • تمایز محصول از رقبا

خرده فروشان همیشه محصولات مشابه را در همان قفسه ها یا بخش ها گروه بندی می کنند. محصولات همچنین ممکن است قیمت‌های مشابهی داشته باشند، و اگر در بسته‌بندی خود تلاش نکنید و آن را متمایز نکنید، تمایز محصولات شما از بقیه برای مشتریان شما دشوار خواهد بود.  رنگ ها، فونت ها و طرح شما باید متفاوت باشد و موضوع شرکت شما را داشته باشد تا وقتی مردم آن را می بینند، به راحتی آن را شناسایی کنند. برخی از مصرف کنندگان محصولات را بر اساس بسته بندی آنها قضاوت می کنند، بنابراین کیفیت بسته بندی شما باید متفاوت و جذاب باشد.

  • به بازاریابی کمک می کند

تیم بازاریابی شما باید از هر کانال موجود برای دستیابی به مشتریان استفاده کند. در حالی که به دلیل بازده بالایی که ارائه می دهند، تلاش های قابل توجهی به سمت استراتژی های بازاریابی دیجیتال هدایت می شود، استفاده از بسته بندی محصول به عنوان یک کانال بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا مشتریان را پس از خرید محصولات شما برای اولین بار حفظ کنید.  می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی، تخفیف‌ها یا پیام‌های پیشنهاد ویژه را به عنوان راهی برای ارتباط با مشتریان خود روی بسته‌بندی چاپ کنید. همچنین با انتخاب یک طرح منحصر به فرد می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. مردم می خواهند احساس خاصی داشته باشند، و اگر بسته بندی شما منحصر به فرد بودن را به آنها ارائه می دهد و از مواد با کیفیت بالا استفاده کنید، آن را با محصولات با کیفیت بالا مرتبط می کنند و خرید می کنند. این به طور قابل توجهی تلاش های بازاریابی و استراتژی برندسازی شما را افزایش می دهد.

  • برند شما را تقویت می کند

برای تقویت شناخت برند از طریق محصولات خود، باید آن را به شیوه ای شیک در بسته بندی خود قرار دهید. منحصر به فرد بودن در بسته بندی شما لزوماً به این معنی نیست که باید آن را پیچیده کنید. حتی یک طراحی ساده می تواند شناخت برند را افزایش دهد. یک راه عالی برای بهبود شناخت برند، گنجاندن لوگو، نام و رنگ های کسب و کارتان بر روی جلد بسته بندی است. از آنجایی که افراد در طول زمان با آن پیام‌های برندسازی ارتباط برقرار می‌کنند، به آنها عادت می‌کنند و فراموش کردن آن را سخت می‌کنند. بنابراین، صرف نظر از جایی که آنها محصولات شما را میبینند، می توانند آنها را از روی بسته بندی خود تشخیص دهند.

  • این یک پاداش برای خریداران آنلاین است

خرید آنلاین تجربه حضور در فروشگاه را برای مشتریان شما از بین می برد و لحظاتی از تعامل بین مشتریان و کسب و کارها را از بین می برد. با این حال، هنگامی که محصولات خود را برای خریداران آنلاین خود بسته بندی می کنید، برای جبران کمبود تعامل در فروشگاه، به آنها جایزه می دهید.  اگر صاحب یک برند لوکس هستید، مشتریان شما هر بار که بسته بندی را به میبینند، حسی را تجربه کنند که آنها آن را برای دیدن افراد بیشتری نمایش می دهند، اینکار یک سیستم ارجاع ایجاد می کند زیرا افراد بیشتری می خواهند بخشی از باشگاه انحصاری شما باشند.

  • اطلاعاتی را برای مشتریان خود فراهم کنید

وقتی مردم به فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌روند، بسیار بعید است که وقت کافی برای تحقیق درباره اطلاعات آنلاین داشته باشند. پس باید با چاپ روی بسته ها تمام اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهید.  به عنوان مثال، اگر در حال فروش مواد غذایی فرآوری شده هستید، تمام مواد موجود در محصول نهایی غذایی را مشخص کنید. همچنین، نشان دادن جزئیات کوچک مانند وزن محصولات یا رنگ را بنویسید تا به مشتریان در تصمیم گیری آگاهانه تری برای خرید کمک کند. گاهی اوقات، مشتریان می خواهند بین دو محصول از یک برند یکی را انتخاب کنند و اطلاعات اضافی به آنها کمک می کند.  فرض کنید فضای کافی روی مواد بسته بندی خود ندارید تا تمام اطلاعات لازم را چاپ کنید. در این صورت می توانید کاتالوگ کوچکی که حاوی اطلاعات بیشتری است را در داخل بسته بندی است قرار دهید. اگر مشتریان شما اطلاعات بیشتری در مورد محصولات داشته باشند، تجربه بهتری خواهد داشت که به ساخت برند شما کمک می کند.

  • با بسته بندی مناسب از محصولات محافظت کنید

این اساسی ترین عملکرد محصولات است، اما نقش مهمی در درک مشتریان از کسب و کار شما دارد. اگر محصولات خود را به خوبی بسته بندی نکنید یا از مواد بسته بندی بی کیفیت استفاده کنید، خطر آسیب رساندن به محصولات و کاهش ماندگاری را دارید. مشتریان همچنین احساس خواهند کرد که کسب و کار شما غیرمسئولانه است و این امر آنها را از خرید منصرف می کند.  اگر از مواد باکیفیت در بسته‌بندی استفاده کنید، مشتریان محصولات را درست مانند محصولات تولیدی به شکلی خوب دریافت می‌کنند. همچنین، مهر و موم مواد بسته بندی شما همیشه با اصالت یک محصول همراه خواهد بود. مشتریان از دریافت چیزی که سفارش داده اند و نحوه سفارش آن را قدردانی می کنند. تحویل عالی محصولات شما ارزش تجاری خوبی ایجاد می کند.

images 1667199993

  • بسته بندی مناسب با محیط زیست

امروزه، مصرف کنندگان بیشتری در مورد حفاظت از محیط زیست و اینکه چگونه اقدامات آنها و همچنین اقدامات یک کسب و کار خاص به حفاظت یا تخریب محیط زیست کمک می کند آگاه هستند. بنابراین، در تجارت، بسته بندی شما باید از پایداری با ترویج بازیافت و کمک به مشتریان خود برای کاهش ردپای کربن حمایت کنید.  بسته بندی پایدار به کسب و کار شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری جذب کند و فروش بیشتری را تکمیل کند. اطلاعات ساده مانند علائم قابل بازیافت تأثیر مثبتی بر هر مشتری خواهد داشت. اگر راهی برای بسته‌بندی محصولات بیشتر با استفاده از حداقل مواد بسته‌بندی پیدا کنید، می‌توانید منابع زیادی را ذخیره کنید، که یک عمل پایداری عالی است. با مرتبط کردن کسب و کارتان با شیوه های پایدار، برندی مرتبط با مسئولیت و ارزش های خوب ایجاد خواهید کرد.

نتیجه

بسته بندی محصولات مزایای زیادی برای رشد سئو سایت و کسب و کار شما دارند. به غیر از عملکرد اصلی محافظت از کالای شما، بسته بندی اطلاعات بیشتری در مورد محصولات شما ارائه برای روی وب سایت شما ارائه می دهد، مشتریان را جذب می کند و محصولات شما را در بین رقبای شما متمایز می کند.  همه این محصولات به شما کمک می کنند تا یک استراتژی بازاریابی عالی بسازید و استراتژی برندسازی خود را با بهینه سازی سایت تقویت کنید. نکته کلیدی این است که طرحی را بیابید که داستان شما را بازگو کند و بتواند پایگاه مشتریان گسترده تری را جذب کند. به این صورت استراتژی شما موفق خواهد بود.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *