تیتر خبرها

چرا نباید به برنده شدن تو قرعه کشی ایران خودرو خیلی امید داشت؟

قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو امروز انجام می شود پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فقط برای طرح عادی ثبت‌نام کرده باشند

شایانیوز- قرعه‌کشی ایران‌خودرو امروز یکشنبه ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد و به گفته مدیر عامل ایران‌خودرو ظرفیت کلی این طرح ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد بود آمارها حاکی از آن است نزدیک به ۲ میلیون نفر از این طرح استقبال کرده‌اند.

۵۰ درصد ظرفیت به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۱۰ الی ۲۰ درصد به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی و ۳۰ الی ۴۰ درصد به طرح عادی اختصاص می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فقط برای طرح عادی ثبت‌نام کرده اند.

در طرح پیش فروش ایران خودرو چه محصولاتی عرضه می شود؟

در سی‌ودومین طرح پیش‌فروش محصولات ایران‌خودور که به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب و به عنوان بزرگترین طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو اجرایی شد، چهار محصول وانت آریسان دوگانه‌سوز، راناپلاس، سورن پلاس بنزینی و پارس با موتور XU۷ عرضه شد.

586

اختلاف قیمت نجومی کارخانه و بازار

برندگان خودرو پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7P می‌توانند خودرو خود را با بیش از ۲.۵ برابر مبلغی که به ایران خودرو می‌پردازند در بازار آزاد بفروشند.

این خودرو که در کارخانه ۱۸۵ میلیون تومان قیمت دارد، در بازار امروز، ۱۹ دی ۱۴۰۱، در محدوده ۴۷۷ میلیون تومان معامله می‌شود. این یعنی اختلاف ۲۹۲ میلیون تومان یک محصول از کارخانه تا بازار.

پژو پارس سفارشی ELX نیز برای خریداران تقریباً همین مقدار جذاب است. این خودرو که در کارخانه ۲۰۹ میلیون تومان عرضه می‌شود، در بازار با قیمت‌هایی بالغ بر ۴۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. به عبارتی ۲.۳ برابر گران‌تر از قیمت کارخانه. بنابراین ریشه محبوبیت خودرویی نظیر پرشیا را باید در چنین اختلاف قیمت‌هایی جست‌وجو کرد.

برنده نشدگان چه زمانی می توانند پول بلوکه شده شان را برداندن؟

مبلغی که در این دوره ثبت نام باید سپرده شود, ۹۰ میلیون تومان است که در طول ثبت نام این مبلغ در حساب مشتری تا روز قرعه کشی باقی می‌ماند. پیش بینی می‌شود ۳ روز پس از پایان ثبت نام و قرعه کشی که احتمالا ۲۵ بهمن خواهد بود، حساب مشتری آزاد و قرعه کشی برگزار شود.

پس از برگزاری قرعه کشی، فردی که برنده نشده است ساعت ۲۴ یا ۷ صبح فردای آن روز، می‌تواند مبلغ مانده در حساب خود را برداشت کند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *