چند نکته مهم از بازی امروز پرسپولیس – تراکتور

در یکی از مهم ترین بازی‌ های هفته هفتم لیگ برتر، پرسپولیس میزبان تراکتور است.

دیدارهای هفته هفتم لیگ روز یکشنبه ۱۰ مهر با برگزاری ۳ بازی به پایان می‌رسد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ در تهران و در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی از ساعت ۱۷:۳۰ پرسپولیس و تراکتور به مصاف هم می‌روند. به بهانه این تقابل، ۱۱ نکته مهم این بازی مرور شده است.

۱- پرسپولیس با ۱۴ امتیاز صدرنشین لیگ است و با توجه به نتایج روز نخست هفته هفتم، این تیم تنها در شرایطی رتبه نخست را از دست می‌دهد که در این بازی با اختلاف بیش از ۲ گل شکست بخورد. پرسپولیس در صورت پیروزی در این مسابقه در هفته هفتم لیگ فاصله خود را با تیم دوم جدول به ۳ امتیاز خواهد رساند.

۲- تراکتور در پایان هفته ششم با ۸ امتیاز در رده ششم قرار داشت. این تیم با پیروزی در این مسابقه می‌تواند به رتبه چهارم صعود کند و با شکست ممکن است در رده نهم قرار گیرد.

۳- پرسپولیس در ۶ هفته گذشته به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. این تیم یکی از تیم‌های بدون شکست لیگ است و با ۴ پیروزی متوالی پا به این دیدار می‌گذارد. تراکتور تا هفته ششم ۲ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست داشته است.  این تیم ۳ هفته است گل نخورده است.

۴- بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس سرآمد فوتبال مالکانه در لیگ این فصل است. این تیم در درصد مالکیت توپ، دقت پاس و تعداد پاس بهترین تیم لیگ است. این تیم که تا هفته ششم بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار داشت از نظر نرخ تبدیل شوت به گل دوم است. تراکتور بهترین تیم لیگ در نبرد هوایی است.

۵- پرسپولیس در ۶ تقابل اخیر با تراکتور در تمام رقابت‌ها به پیروزی رسیده است که بازی آخر با حکم کمیته انضباطی بوده است. تراکتور با ۱۳ شکست در لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته است.

۶- یحیی گل‌محمدی از زمان بازگشت به پرسپولیس، همیشه مقابل تراکتور به پیروزی رسیده است. این مربی اما با ۷ شکست به هیچ تیمی در لیگ برتر بیشتر از این نباخته است. 

۷- در تاریخ تقابل دو تیم، بازیکنی بیشتر از ۳ گل نزده است. کمال کامیابی‌نیا و مهدی سیدصالحی با ۳ گل، بهترین گلزنان این تقابل در تاریخ لیگ برتر هستند.

۸- دو بازیکن برتر لیگ در ترکیب دو تیم حضور دارند. یورگن لوکادیا با نمره ۷.۵۲ بهترین بازیکن لیگ است و رضا اسدی با نمره ۷.۴۷ دوم است. لوکادیا که در ۳ بازی گذشته برای پرسپولیس گل زده، با ۴ گل بهترین گلزن لیگ است. رضا اسدی هم با ۳ گل در تعقیب لوکادیاست. بهترین پاسور لیگ هم در این بازی حضور دارد. ریکاردود آلوز از تراکتور با ۴ پاس گل بهترین پاسور لیگ است.

۹- تقابل رضا اسدی با تیم فصل قبل خود یکی از جذابیت‌های این مسابقه است. اسدی که فصل گذشته با سرو صدای زیاد به پرسپولیس پیوست، نتوانست توقعات را برآورده کند و در این فصل به تراکتور ملحق شد و در این تیم بسیار خوش درخشید. امید عالیشاه، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر و محمد عباس‌زاده سایر بازیکنان مشترک حال حاضر دو تیم هستند. در ترکیب تراکتور به جز اسدی، حجت حق‌وردی، محمد آقاجانپور، مهدی کیانی، هادی محمدی و کاوه رضایی سابقه همکاری با گل‌محمدی را دارند.

۱۰- در ترکیب پرسپولیس، امید عالیشاه و شیخ دیاباته، غایبان قطعی این مسابقه هستند و وضعیت علیرضا بیرانوند، سعید صادقی و وحید امیری برای این مسابقه مشخص نیست. در ترکیب تراکتور هم برای این مسابقه کاوه رضایی غایب خواهد بود.

۱۱- موعود بنیادی‌فر داور این مسابقه خواهد بود. این داور ۲ بازی در لیگ امسال قضاوت کرده که یک بازی به دیدار هفته نخست پرسپولیس با ذوب‌آهن باز می‌گردد. این اولین قضاوت بنیادی‌فر در تقابل پرسپولیس و تراکتور در لیگ برتر است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714564796 2018396

بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج

در این پست بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج را در اختیارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *