کارشناسی داوری بازی استقلال – هوادار

داور سرشناس فوتبال ایران عملکرد قاضی دیدار هوادار و استقلال را تحلیل کرد.

بازی استقلال و هوادار در هفته یازدهم لیگ برتر با پیروزی یک بر صفر آبی پوشان تهرانی همراه بود. این بازی را حسن اکرمی داور بین المللی فوتبال ایران سوت زد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ رضا کرمانشاهی، درباره قضاوت این بازی گفت:

حسن اکرمی با کمک سعید قاسمی و یوسف مغروری و همراهی داور چهارم مهرداد خسوری بازی را سوت زد. شاهد بازی کم دردسری از نظر قضاوت بودیم و داور روز سختی را پشت سر نگذاشت.

کارشناس داوری افزود:

ما در این بازی دو نیمه متفاوت از اکرامی دیدیم. در نیمه اول این داور روانشناسی کرد و با توجه به روحیات مربیان دو تیم که کنار زمین جنب و جوش دارند، تصمیم گرفت تمام خطاها را سوت بزند. او چند بار می توانست آوانتاژ بدهد اما برای آن که بازی به خشونت کشیده نشود، سوت زد. شاید هم احتمال می داد اگر با هر خطایی سوت نزند، نیمکت های دو تیم واکنش نشان بدهند. با این حساب در این نیمه تمام خطاها را سوت زد و بازی را کنترل کرد اما در نیمه دوم به خصوص در حدفاصل دقایق ۶۵ تا ۷۵ دو آوانتاژ داد که کلاس آموزشی برای داوران جوان بود. در نیمه دوم داور بیشتر اجازه داد بازی شکل بگیرد و آوانتاژهایش به جا بود.

رضا کرمانشاهی ادامه داد:

در مجموع بازی مشکل قضاوت نداشت و داور عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و کمک ها هم غیر از یک صحنه به خوبی به داور کمک کردند. فقط دو خطای پشت محوطه جریمه از دست داور در رفت. یکی در نیمه اول و دیگری در نیمه دوم که دومی جلوی پای کمک داور اتفاق افتاد و کمک باید به داور کمک می کرد. نیمه اول هم پشت محوطه جریمه استقلال مدافع خارجی این تیم بازیکن هوادار را یک لحظه گرفت، تشخیص من از طریق دوربین های تلویزیونی خطا بود اما همان طور که گفتم سوت های داور تاثیری در نتیجه بازی نداشت.

کارشناس داوری رسانه طرفداری درباره برخوردهای تند داور بازی با بازیکنان دو تیم که سوژه رسانه ها شد، گفت:

حسن اکرمی شخصیت آرامی دارد و معمولا خونسرد است اما نمی دانم چرا امروز کمی عصبی و تندخو بود. داور وقتی با سوتش فرمان می دهد، نیازی ندارد سر بازیکن داد بزند. این تصاویر وقتی از تلویزیون پخش می شود برای خود داور هم صورت خوشی ندارد. اکرمی داوری است که دوندگی خوبی دارد، آمادگی بدنی اش در حد ایده آل است و حیف است با رفتار تند و عصبی، ویژگی های مثبت خود را کمرنگ کند.

رضا کرمانشاهی در خاتمه پیرامون تغییر رفتار سرمربی استقلال گفت:

خوشبختانه ریکاردو ساپینتو بعد از آن که از سوی کمیته انضباطی محروم شد، تغییر رویه داد و به نظر می رسد حکم کمیته انضباطی بازدارنده بود.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *