تیتر خبرها

گیسو کمند یه انیمیشن حال خوب کن و خانوادگیه که خیلی میچسبه؛ باید جسور و نترس بود

اگه دلت یه انیمیشن کمدی، عاشقانه و ماجراجویانه با کلی موزیک خاص و خفن می خواد فقط باید گیسوکمند رو ببینی که عجیب دلت رو خواهد برد!

شایانیوز- برای سال های متمادی پرنسس های ظریف و محبوس در قصر های بزرگ شخصیت اصلی غالب انیمیشن ها را تشکیل می دانند به ویژه پرنسس های زیبا و دوست داشتنی والت دیزنی که همیشه در انتظار یک قهرمان برای نجات دادنشان بودند و اگر کسی به دنبال یک دختر شجاع و قدرتمند بود باید به جای تماشای انیمیشن به سراغ انیمه های ژاپنی می رفت اما حالا اوضاع فرق کرده است و مدت هاست که پرنسس های غربی تغییر رویه داده اند و به شخصیت هایی مثل موآنا و دلیر تبدیل شده اند که نه تنها برای نجات یافتن در انتظار یک معجزه نیستند بلکه هم آرزوهایشان را محقق می سازند و هم دیگران را نجات می دهند.

یکی دیگر از انیمیشن های دوست داشتنی و پرنسس های قوی و جسوری که خودش را به آب و آتش می زند تا از بند و اسارت رهایی یابد و به دنبال آرزوهایش برود گیسوکمند و راپونزل است. راپونزل نام آشنایی است که ما قبلا هم او را دیده ایم اما این راپونزل با آن راپونزل فرق دارد و جسور و بی پرواست و برای آرزو هایش می جنگد.

انیمیشن گیسوکمند

خلاصه خیلی کوتاه از انیمیشن گیسوکمند

راپونزل دختری با موهای بلند و طلایی است که در یک قصر دور افتاده به همراه زنی به نام گاتل که در حقیقت یک جادوگر است زندگی می کند. موهای درخشان راپونزل قدرت جادویی دارند و گاتل برای اینکه بتواند از قدرت آن ها استفاده کند تا همیشه جوان باقی بماند راپونزل را در کودکی دزدیده و در قصر خود پنهان کرده است و به او اجازه خروج از قصر را نمی دهد تا اینکه یک روز دزدی به نام یوجین به قصر آن ها وارد می شود پس راپونزل از او خواهش می کند تا او را از قصر فراری دهد.

به گزارش شایانیوز، وقتی گاتل متوجه فرار راپونزل می شود به دنبال او راه می افتد تا او را به قصر برگرداند؛ از طرف دیگر طی این ماجراجویی ای که راپونزل آغاز کرده بین او و یوجین علاقه ای شدید شکل می گیرد و یوجین به او کمک می کند تا داستان زندگی خود را متوجه شود و بفهمد که یک پرنسس است و گاتل مادر او نمی باشد. نهایتا گاتل طی درگیری از پنجره قصر به بیرون پرتاب می شود و یوجین و راپونزل برای همیشه در کنار هم به شادی و خوشی زندگی می کنند.

انیمیشن گیسوکمند

چرا باید انیمیشن گیسوکمند را ببینیم؟

گیسوکمند پیام های مثبتی دارد که طی بازنویسی یک داستان قدیمی و آشنا به زیبایی به مخاطب القا می شود مثل محبت که می تواند شفا بخش باشد، مثل وفاداری و از خود گذشتگی مثل همکاری و پشتکار برای رسیدن به خواسته ها و البته سر خم نکردن در برابر ظلم و ستم. اگرچه که گاتل شخصیت منفی داستان است اما یک دیالوگ بسیار جذاب دارد که نمی شود از آن گذشت؛ گاتل می گوید: “چیز های خوب همیشه با صبر به دست می آیند.” و بدون شک این جمله یکی از بهترین دیالوگ های انیمیشن گیسوکمند می باشد. گیسوکمند یک انیمیشن کمدی و ماجراجویی موزیکال است که حسابی هیجان زده تان خواهد کرد.

بازخورد های انیمیشن گیسوکمند

گیسو کمند یکی از پروژه های موفق دیزنی به حساب می آید که هم مورد توجه منتقدین واقع شد و هم مخاطبین و به این ترتیب توانست فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد تا جایی که به عنوان هشتمین فیلم پر فروش سال ۲۰۱۰ معرفی شد. با این حال همچنان نقد هایی بر این انیمیشن زیبا وجود دارد از جمله این که یوجین یک دزد و شخصیت منفی است که در این انیمیشن به خاطر کارهای نادرستش مجازات نمی شود از طرف دیگر چندین مرتبه صحنه هایی از دروغگویی دیده می شود که در بحث تربیتی کودکان خیلی مطلوب واقع نمی شود اما نهایتا همان طور که گفتیم گیسوکمند یک انیمیشن موفق با پرنسسی جسور و قوی است.

انیمیشن گیسوکمند

امتیازات انیمیشن گیسوکمند

امتیاز IMDb : 7.7 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 89 / 100

امتیاز Filimo: 92  / ۱۰۰

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *