تیتر خبرها

یوفا هم حریف PSG و منچسترسیتی نمی‌شود!

رئیس باشگاه بارسلونا بار یگر به یوفا حمله کرد و گفت که این نهاد توان مقابله با باشگاه هایی که از حمایت دولت ها برخوردارند.

بارسلونا در تابستان امسال به لطف فروش بخشی از دارایی های خود و فعال کردن چهار اهرم مالی توانست بازیکنان جدید بخرد و قرارداد چند بازیکن خود را تمدید کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ بارسلونا در نهایت توانست نام همه خریدهای جدید خود را در لالیگا ثبت کند. ادوارد رومرو، نایب رئیس اقتصادی بارسلونا، امروز در یک نشست خبری توضیح داد که اگر اهرم‌های مالی نبودند، بارسا در فصل قبل ۱۰۶ میلیون یورو و در فصل جاری ۲۱۰ میلیون یورو ضرر مالی می کرد.

vprpt5ws

خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا، امروز در مجمع اعضای رسمی باشگاه و در مورد استفاده از اهرم های مالی گفت:«ما نمی توانیم تا ابد دارایی های خودمان را بفروشیم. استفاده از اهرم مالی یک راه حل موقتی است و به همین دلیل است که ما اصرار به شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا داریم. در دو سال گذشته ۳۸ باشگاه اسپانیایی برای ۵۰ سال آینده حق پخش بازی های خود را به CVC فروخته اند. لالیگا از ما نیز خواسته بود چنین کاری انجام دهیم ولی ما به این نتیجه رسیدیم که تصمیم درستی نخواهد بود.»

ndnl25pz

لاپورتا ادامه داد:«اشتباه من این بود که تصور می کردم می توان با باشگاه های حکومتی(پی اس جی و سیتی) از لحاظ مالی رقابت کنیم. این غیرممکن است. آنها فرپلی مالی را رعایت نمی کنند و هیچکس حتی یوفا هم مانع‌شان نیست. هر بازیکنی بخواهند را می خرند و هیچ محدودیت مالی‌ای هم ندارند. پول های بی حساب و کتابی به این باشگاه تزریق می شود ولی ما برای خرید بازیکن باید دارایی‌هایمان را بفروشیم.»

لاپورتا در پایان گفت:« سوپرلیگ از نظر من ضروری است. وقتی می بینیم که یوفا مانع باشگاه‌های حکومتی نمی شود، ما هم از سوپرلیگ حمایت می کنیم زیرا با آن رقابت برابر می شود. سوپرلیگ بر اساس شایسته سالاری است و لیگ های داخلی هم مورد احترام قرار می گیرند. با شکل‌گیری سوپرلیگ، ما با منابع مالی بهتر به رقابت خواهیم پرداخت و می توانیم با دوپینگ مالی برخی باشگاه‌ها مقابله کنیم.»

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *