آیا تعداد تراکنش در بلاک چین دوج کوین از BTC بیشتر است؟

تعداد تراکنش در بلاک چین دوج کوین به بازار ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی علاقه دارید؟ پس حتماً تا کنون اسم ارز دوج کوین به گوشتان خور…

به بازار ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی علاقه دارید؟ پس حتماً تا کنون اسم ارز دوج کوین به گوشتان خورده است. در بازار کریپتو خلاقیت­‌های فراوانی از سوی جامعه توسعه دهنده آن وجود داشته است. یکی از این خلاقیت­‌ها به وجود آوردن کوین‌­هایی است که به عنوان میم کوین شناخته می‌­شوند. این کوین­‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که ابتدا برای یک شوخی از روی یک میم یا همان عکس­‌های خنده‌­دار اینترنتی که در میان کاربران پخش می‌­شدند، ساخته شدند. سپس تبدیل به یک ارز دیجیتال شدند و ارزشی پیدا کردند.

دوج کوین نوعی میم کوین است که از روی عکس اینترنتی یک سگ بامزه ایجاد شده است و اکنون یکی از ارزهای دیجیتال معروف در بازار کریپتوکارنسی است. اگر بخواهیم با این ارز دیجیتال آشنا شویم دوست داریم در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم که آیا تعداد تراکنش‌­هایی که در بلاک ارز دیجیتال doge صورت می‌­گیرد از بیت کوین بیشتر است؟ اگر دوست دارید به خرید دوج کوین فکر کنید یا قیمت دوج کوین را دنبال کنید، بهتر است قبل از آن راجع به این موضوعات اطلاعات کسب کنید. پس حتماً ادامه این مقاله را بخوانید.

تراکنش در ارز دیجیتال doge چطور است؟

خرید دوج کوین به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال محبوب بازار میان هواداران و سرمایه گذاران بازار کریپتو رواج دارد. شاید برایتان جالب توجه باشد که تعداد تراکنش‌­هایی که در بلاک چین دوج کوین صورت می­‌گیرد از بیت کوین بیشتر است. بله. دوج کوین می‌تواند حدود ۳۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند که بسیار بالاتر از بیت‌کوین است. کوین‌ها در این پروژه از طریق فرایند استخراج تولید می‌شوند و در الگوریتم اجماع که از نوع اثبات کار (Proof of Work) است، از سازوکار اسکریپت (Scrypt) استفاده شده است. اسکریپت بلاک چین دارای هش کمتر (معیار قدرت محاسباتی در هر ثانیه) است و انرژی کمتری نسبت به الگوریتم استخراج بیت‌کوین SHA-۲۵۶ مصرف می‌کند.

بنابراین می‌­توان یکی از تفاوت‌­های اصلی و مهم دوج کوین را با بیت کوین در همین بالاتر بودن تعداد تراکنش‌­ها در بلاک چین آن دانست. زمانی که در بلاک چین مبتنی بر اثبات کار فعالیت می‌­کنیم، تنها کسی جایزه دریافت می­‌کند که اولین ماینری باشد که بلاک را پیدا کند. چون تنها فقط یک ماینر می‌­تواند جایزه دریافت کند، کاربرانی که قدرت سخت افزاری کمتری دارند جایزه و درآمد بسیار کمتری نسبت به شرکت‌­های بزرگ و افرادی که هزاران دلار خرج سخت افزارشان می‌­کنند، دریافت می‌­کنند. ولی همان­طور که گفتیم استاندارد اسکریپت طوری طراحی شده است که فرایند ماین کردن را برای بسیاری از کاربران راحت‌­تر در دسترس قرار دهد و از این طریق افراد بیشتری می‌­توانند درآمد از ماین کردن دوج دریافت کنند.

قیمت دوج کوین را چطور بفهمیم؟

یکی از مسائلی که در رابطه با میم کوین­‌ها وجود دارد این است که بسیاری از اوقات نمی‌­توان الگوریتم درست و صحیحی برای پیش‌­بینی قیمت آن­ها در نظر گرفت. افرادی که می‌­خواهند خرید دوج کوین را در دستور کار خود قرار دهند باید بدانند که قیمت این ارز تحت تأثیر هیجانات بازار است. مثلاً در ماه‌­های اخیر توییتی که ایلان ماسک در رابطه با این ارز دیجیتال نوشت باعث شد که قیمت دوج کوین تا حد زیادی افزایش داشته باشد.

تراکنش در بلاک چین دوج کوین و BTC

اگر بخواهیم نگاهی کلی به تاریخچه قیمت دوج کوین بی‌اندازیم می‌­توانیم آن را به این صورت خلاصه کنیم:

طبق گفته بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس قیمت دوج کوین در ابتدا تا دسامبر ۲۰۱۳ حدود ۰.۰۰۰۲۶ دلار برای هر کوین آن بوده است. در کمتر از یک هفته دوج کوین حدود ۶۰۰ درصد افزایش قیمت داشت :

https://wallex.ir/markets/doge

 بنابراین می‌­توان دید که چطور خرید دوج کوین می‌­تواند برای مالک آن سودآور باشد. اما به همان میزان می‌­توان با خرید دوج کوین ضرر کرد. قیمت ارز دیجیتال doge در سال ۲۰۱۵ در حالت سقوط قرار گرفت و در سال ۲۰۱۶ بیش از سه بار با افزایش قیمت مواجه شد. از سال ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ شاهد رشد هفتصد درصدی قیمت دوج کوین بودیم. در سال ۲۰۲۱ ارز دیجیتال doge خیلی خوب عمل کرد و در ۲ ژانویه قیمت آن به ۰.۰۱ دلار رسید. اما چون همیشه هیجانات بازار روی قیمت دوج کوین اثرگذار است باز هم شاهد افت قیمت آن بودیم و اکنون چیزی حدود ۰.۰۰۶۳ دلار است.

آینده دوج کوین خوب است؟

سوال دیگری که ممکن است علاقه‌­مندان به خرید دوج کوین را درگیر کرده باشد این است که آیا ارز دیجیتال doge آینده خوبی را پیش روی خود می‌­بیند؟ بسیاری معتقد بوده­‌اند که قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد داشت و حتی برخی بر این باورند که در پنج سال آینده قیمت آن به یک و نیم دلار خواهد رسید. با وجود تمام این­ها دو عامل روی قیمت دوج کوین و آینده آن اثرگذار بوده­‌اند. اولی­شان همان­طور که اشاره کردیم توییت کارآفرین موفق، ایلان ماسک بود که با علاقه­‌ای که به ارز دیجیتال doge نشان داد آن را بر سر زبان‌­ها آورد. ایلان ماسک باور دارد که دوج کوین یک ارز مردمی است و خرج کردن آن راحت‌­تر از کریپتوهای دیگر و مخصوصاً بیت کوین است. نکته دیگر تأثیرگذار در آینده دوج کوین همکاری بیشتر در سال ۲۰۲۲ است. منابع معتبر بیان می‌کنند که امروزه حدود ۲۰۰۰ معامله­‌گر دوج کوین را پذیرفته‌­اند و هر روز این رقم شاهد افزایش چشمگیر است.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را بیشتر با جزئیات ارز دیجیتال doge آشنا کنیم. خرید دوج کوین یکی از راه‌­های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال است و می‌­تواند برای شما سودآور باشد. ما گفتیم که ارز دیجیتال دوج در بلاک چین خود تعداد تراکنش‌­هایی با رقم بسیار بالاتر نسبت به بیت کوین را دارد. بنابراین خرید دوج کوین می‌­تواند کمک کننده و آسان­تر باشد. قیمت دوج کوین همیشه وابسته به هیجانات بازاری است برای همین بهتر است به صورت لحظه­‌ای از قیمت آن باخبر شوید. شما برای آگاهی از قیمت دوج کوین به صورت لحظه‌­ای می‌­توانید به بلاگ صرافی ارز دیجیتال ایرانی والکس مراجعه کنید و از همان پلتفرم اقدام به خرید دوج کوین کنید.

Dogecoin information (Wallex)

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *