از جذابیت های حیات وحش؛ سنجاب هواس پرتی که در چشم بِهم زدنی ناهار روباه گرسنه شد

در این ویدیو می‌بینیم که روباه مدتی طولانی را بدون حرکت در حوالی سنجاب به کمین می‌گذراند و در لحظه‌ای که سنجاب حواسش نیست، حمله می‌برد.

شایانیوز- سنجاب ها جوندگانی دم بوته ای و زیرک هستند که انواع بسیار زیادی دارند. گونه ای از سنجاب ها مثل شیر ها روی حریم خود بسیار حساس هستند. آن ها برای دفاع از محدوده شان تا سر حد مرگ مبارزه می کنند. سنجاب ها به طور عمده از قارچ ها، دانه ها، آجیل ها و میوه ها تغذیه می کنند. آن ها همچنین تخم ها، حشرات کوچک، کبوترها، حیوانات کوچک و حتی مارهای جوان را می خورند. در مواقع آماده شدن برای روزهای سرد زمستان، سنجاب ها غذای خود را دفن می کنند. در ماه های زمستان آن ها ذخیره غذایی دارند که در صورت کمبود آذوقه می توانند از آن استفاده کنند.

سنجاب ها با استفاده از سیستم های پیچیده ارتباطی یعنی از طریق صدای جیر جیر فرکانس بالا و حرکات دم با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. به علاوه، تحقیقات نشان داده که آن ها از توانایی تماشا کردن و آموختن از یکدیگر برخوردارند، به ویژه اگر آن کار مربوط به سرقت غذا باشد!

در این ویدیو می‌بینیم که روباه مدتی طولانی را بدون حرکت در حوالی سنجاب به کمین می‌گذراند و در لحظه‌ای که سنجاب حواسش نیست، حمله می‌برد و این حیوان بخت برگشته را شکار می‌کند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *