تیتر خبرها

اگه دلت سیمیت استانبولی میخواد که حتما نباید بری ترکیه؛ خودت تو خونه بهترینش رو درست کن

اگه دلت یه صبحانه مشتی و تازه می خواد به جای صبحانه های فرنگی نون معروف ترکی رو امتحان کن که عاشقش میشی. سیمیت بدجور دبری میکنه هااا.

شایانیوز- اگر اهل فیلم و سریال های ترکی باشید حتما با غذاهای بی نظیر و خوش طعم اون ها هم آشنایی دارید. یکی از انواع خوراکی هایی که به وفور در فیلم های ترکی دیده میشه نان سیمیت است، نانی که هم میشه خالی و به عنوان میان وعده خوردش هم میشه ازش به عنوان نان صبحانه استفاده کرد. این نان به قدری پرطرفدار و دوست داشتنیه که حتما تا حالا بارها دلتون خواسته امتحانش کنید مخصوصا اگر اهل امتحان کردن خوراکی هایی با طعم های تازه و جدید باشید. در ادامه طرز تهیه این نان خوشمزه رو برای شما آماده کردیم تا بی دردسر خودتون تو خونه درستش کنید و از خوردنش لذت ببرید.

طرز تهیه سیمیت

مواد لازم برای سیمیت استانبولی:

آب ولرم: ۱ استکان

ماست: ۱/۳ استکان

خمیر مایه فوری: ۱ قاشق غذاخوری

شکر: ۱۰ گرم

نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری

آرد قنادی: تقریبا ۲ و نیم لیوان

شیره انگور: ۱/۳ استکان

آب رسیده به دمای محیط: ۱/۵ استکان

کنجد بو داده: به میزان لازم

طرز تهیه سیمیت

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول برای درست کردن این نون خوشمزه و دلچسب ترکی خمیر مایه فوری رو به همراه آب ولرم و شکر مخلوط می کنیم و سپس نمک، ماست و روغن رو هم به اون ها اضافه می کنیم و هم زدن رو ادامه میدیم تا مواد کاملا با هم ترکیب بشند. در مرحله بعد اول آرد رو دو یا سه بار الک می کنیم که حسابی نرم و صاف بشه سپس توی چند مرحله به خمیرمون اضافه می کنیم و هم میزنیم تا خمیر جمع بشه. برای این که خمیری نرم و لطیف داشته باشیم باید بعد از اضافه کردن آرد ها خمیر رو حدودا یک ربع ورز بدیم. در این مرحله روی خمیر رو می پوشونیم و اجازه میدیم تا برای حدودا ۱ ساعت استراحت کنه و حجم بگیره.

در مرحله بعد پس از این که خمیر استراحت کرد و حجمش دو برابر شد، پف خمیر رو میگیریم و روی صفحه مورد نظر آرد می پاشیم و خمیر رو روی صفحه قرار میدیم و شروع می کنیم به تقسیم کردن. این میزان خمیر رو بهتره که به ده قسمت تقسیم بشه و هر قسمت رو چونه می کنیم و کنار میگذاریم بعد دونه دونه میریم سراغ چونه ها.

هر چونه ای رو که برمیداریم اول کمی باز می کنیم سپس با دستمون جمعش می کنیم به طوری که شکل لوله ای به خودش بگیره و دراز بشه. همین کار رو با یک چونه دیگه هم انجام میدیم. حالا دو تا خمیر دراز لوله ای رو به موازات هم قرار میدیم و سرهاشون رو به هم میچسبونیم سپس مثل طناب اون ها رو روی هم میندازیم و به اصطلاح تابشون میدیم و وقتی که به انتهای خمیر رسیدیم دو سر خمیر طنابیمون رو به هم میرسونیم تا شکل دایره ای به خودش بگیره و اون قسمت رو با انگشت فشار میدیم تا خمیر به هم بچسبه.

در مرحله بعد توی یک ظرف مناسب شیره انگور و آب میریزیم و پس از این که حلقه سیمیت آماده شد، اون رو داخل ظرف شیره میندازیم و سپس حلقه رو داخل ظرف کنجد ها میگذاریم تا حسابی کنجدی بشه. و در آخر هم اون رو داخل سینی مورد نظر که از قبل با کمی روغن چرب کردیم قرار میدیم و با فاصله از هم سیمیت ها رو میچینیم و روشون رو می پوشونیم تا برای نیم ساعت استراحت کنند. بعد از نیم ساعت، برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سینی رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۲۱۰ درجه قرار میدیم.

طرز تهیه سیمیت

سیمیت های ترد، نرم و لطیف شما آماده اند، امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این شیرینی های خوشمزه لذت ببرید و نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *