ایلان ماسک بخاطر بیت کوین ضرر کرد؟!

به دلیل افزایش بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳، شرکت تسلا با فروش بیت‌کوین‌های خود در سال ۲۰۲۲ متضرر شده است

شایانیوز- شرکت خودروسازی برقی ایلان ماسک، تسلا، در سال‌ گذشته میلادی مقدار زیادی از ذخایر بیت‌کوین خود را به فروش گذاشت. به دلیل افزایش قیمت این ارز دیجیتال از زمان فروش تاکنون، این شرکت متحمل ضرر زیادی شده است و در صورت نگهداری بیت‌کوین‌ها می‌توانست، سود زیادی را بدست آورد. از طرفی، میزان ذخایری که تسلا تاکنون آن‌ها را به فروش نگذاشته است نیز رشد قیمتی شدیدی را تجربه کرده‌اند.

تسلا و بیت‌کوین

به گزارش شایانیوز به نقل از تجارت نیوز قیمت بیت‌کوین که در زمان نگارش این گزارش حدود ۳۰۶۳۶ دلار است، از زمانی که شرکت تسلا در جولای ۲۰۲۲ اقدام به فروش آن کرد، بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. مجموع ارزش فروش بیت‌کوین‌ها در جولای ۲۰۲۲ برابر با یک میلیارد دلار بوده است. اگر تسلا اکنون برای فروش بیت‌کوین‌های خود اقدام می‌کرد، می‌توانست ۵۰۰ میلیون دلار اضافی نیز بدست آورد.

آیا معاملات بیت‌کوینی تسلا سودآور است؟

تسلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، بیش از ۹۳۶ میلیون دلار از مجموع بیت‌کوین‌های خود را به فروش گذاشت که ۷۵ درصد از ذخایر باقی‌مانده‌اش را شامل می‌شد. با این حجم فروش، تسلا حدود ۶۰ میلیون دلار سود بدست آورد. این فروش عظیم زمانی اتفاق افتاد که بیت‌کوین، ۷۰ درصد پایین‌تر از ارزش ۶۹ هزار دلاری‌اش معامله می‌شد.

تسلا برای اولین بار در فوریه سال ۲۰۲۱، اقدام به خرید بیت‌کوین‌هایی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار با قیمت میانگین ۳۶ هزار دلار کرد. این شرکت سپس ۲۷۲ میلیون دلار از بیت‌کوین‌های خود را برای افزایش سودآوری شرکت به فروش گذاشت.

با وجود کاهش قیمت دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، تسلا بیت‌کوین‌های باقی مانده خود را به فروش نگذاشته است. تسلا در حال حاضرحدود ۱۰۷۵۲ عدد بیت‌کوین با ارزش تقریبی ۳۳۰ میلیون دلار را در اختیار دارد. این رقم حدود ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت آن در فوریه ۲۰۲۱ است. به طور کلی می‌توان دید که تسلا مجموعا ۱۶۵ میلیون دلار سود را در دو فروش جداگانه سود بدست آورده است.

آیا ایلان ماسک شخصا در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است؟

با وجود اینکه چندین سال است که دوج‌کوین و بیت‌کوین در ترازنامه شرکت تسلا قرار دارند، اما ایلان ماسک در سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرده بود که تنها ۲۵ بیت‌کوین را که یکی از دوستان ماسک برای وی ارسال کرده است را در اختیار دارد و به صورت شخصی ارز دیجیتالی ندارد. او سپس در کنفرانس B-word در سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد که بیت‌کوین، اتر و دوج‌کوین را در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود نگهداری می‌کند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *