پنج سینمایی فوق حرفه ای و هیجان انگیز برای اون هایی که عاشق هواپیما و هوانوردی هستند

اگه از داستان های مرتبط با هواپیما، خلبان ها و هوا و فضا خوشت میاد یه لیست توپ و متنوع از سینمایی های بی نظیری آماده کردیم که حرف ندارند.

شایانیوز- برای بیشتر انسان ها دنیای خلبان ها زیبا و پر زرق و برق و به همان اندازه جذاب و هیجان انگیز است برای همین هم توجه زیادی به آن ها می شود، یونیفرم های خوش دوخت در کنار استاندارد های اولیه ای که هر خلبانی باید داشته باشد آن ها را به افرادی قدرتمند و جذاب تبدیل می کند به علاوه این که داستان های خارق العاده زیادی هم در رابطه با آن ها وجود دارد، از آن هایی که در هواپیماهای جنگی نشسته اند گرفته تا آن هایی که هواپیما های باربری را هدایت می کنند و این داستان های خارق العاده تا به حالا بار ها به فیلم های سینمایی ای تبدیل شده اند که مخاطب را به طرز غیر قابل باوری شگفت زده کرده اند. معمولا سینمایی هایی که به روایت بخشی از زندگی یک خلبان می پردازد هر جای دنیا و در هر شرایطی که باشد سینمایی ای هیجان انگیز و حتا گاها ترسناک است.

به گزارش شایانیوز، اگر به تماشای این قبیل از فیلم های سینمایی علاقه دارید در ادامه ما لیستی از بهترین ها را آماده کرده ایم که با شما به اشتراک میگذاریم.

۱.پرل هارپر – ۲۰۰۱

پرل هارپر یک سینمایی جنگی است اما از آن هایی که به نوعی بسیار دراماتیک به بازگویی جنگ می پردازند و داستان دو رفیق را طی جنگ و یورش بلیتس، حمله به پرل هارپر توسط ژاپن و در ادامه بمباران راهبردی توکیو توسط ارتش امریکا، روایت می کند. متاسفانه پرل هارپر نتوانست توجه منتقدین را به خود جلب کند اما در عوض فروش خوبی را در گیشه به دست آورد و داستان درامش حسابی مخاطبان را تحت تاثیر خود قرار داد.

امتیاز IMDb : 6.2 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 24 / 100

امتیاز Filimo: –  / ۱۰۰

سینمایی خوب برای عاشقان هواپیما و هوانوردی

۲.هوانورد – ۲۰۰۴

هوانورد با بازی لئوناردو دیکاپریو و کارگردانی مارتین اسکورسیزی یک داستان واقعی است، یا بهتر است بگوییم یک درام زندگی نامه ایست که بر اساس زندگی هاوارد هیوز، خلبان پر آوازه امریکایی ساخته شده است، مردی که تنها فکر و ذکر زندگی اش شکستن رکورد های سرعت و فاصله پرواز بود. برخلاف پرل هارپر هوانورد هم از طرف مخاطبین مورد استقبال واقع شد و هم از طرف منتقدین و توانست در جشنواره های متعددی به مرحله نامزدی و همچنین دریافت جایزه برسد.

امتیاز IMDb : 7.5 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 86 / 100

امتیاز Filimo: 91  / ۱۰۰

سینمایی خوب برای عاشقان هواپیما و هوانوردی

۳.پرواز – ۲۰۱۲

پرواز یک سینمایی خارق العاده است از آن هایی که باید ببینید و هر لحظه در انتظار یک اتفاق غیر منتظره باشید، هیچ لحظه ای نیست که آرام بگیرید و درست آن زمان که گمان می کنید همه چیز به پایان رسیده ماجرای تازه ای شروع می شود. در سینمایی پرواز با یک خلبان هواپیمای مسافربری همراه می شویم که هواپیما را از یک حادثه ناگهانی نجات میدهد و قهرمانانه از پس ماجرا بر می آید اما این همه چیزی نیست که او را به یک قهرمان تبدیل می کند.

امتیاز IMDb : 7.3 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 77 / 100

امتیاز Filimo: 95  / ۱۰۰

سینمایی خوب برای عاشقان هواپیما و هوانوردی

۴.دانکرک – ۲۰۱۷

دانکرک به کارگردانی کریستوفر نولان بدون شک یکی از بهترین سینمایی های جنگی است که مو بر تن مخاطب سیخ میکند و در جنگ نیز خلبان های نظامی شاید آن قدر ها که باید جلوی دید نیستند اما نقش بسیار بزرگی را بر عهده دارند که نباید نادیده گرفت. دانکرک یک داستان واقعی است یک داستان قهرمانانه و واقعی که طی جنگ جهانی دوم رخ داده است.

امتیاز IMDb : 7.8 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 92 / 100

امتیاز Filimo: 84  / ۱۰۰

سینمایی خوب برای عاشقان هواپیما و هوانوردی

۵.تاپ گان: ماوریک – ۲۰۲۲

اگر از دنیای خلبان ها خوشتان بیاید بدون شک سینمایی تاپ گان محصول سال ۱۹۸۶ را دیده اید و حالا ماوریک، قسمت دوم این سینمایی است که سی و هفت سال پس از نسخه قبلی اتفاق می افتد و داستان کاپیتان ماوریک را روایت می کند که بعد از سال ها به برنامه آموزشی تاکتیک های جنگنده ضربتی نیروی دریایی امریکا مشهور به تاپ گان برگشته است. تاپ گان: ماوریک از آن سینمایی هایی است که هر بیننده ای را و هر منتقدی را به وجد می آورد.

امتیاز IMDb : 8.3 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 96 / 100

امتیاز Filimo: –  / ۱۰۰

سینمایی خوب برای عاشقان هواپیما و هوانوردی

به نظر شما چه سینمایی های دیگری باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *