تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۵ در تقویم سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۵ در تقویم سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

 

تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی 2025 در تقویم سال 1403

 

تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۵ در تقویم سال ۱۴۰۳ :

 

تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی در تقویم شمسی برابر است با :

۱۴۰۳/۱۰/۲۱

جمعه – ۲۱ دی ۱۴۰۳

تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی در تقویم قمری برابر است با :

۱۴۴۶/۰۷/۰۹

الجمعه – ۰۹ رجب ۱۴۴۶

تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی در تقویم میلادی برابر است با :

۲۰۲۵-۰۱-۱۰

Friday – 2025 January 10

 

سال نو میلادی ۱ ژانویه آغاز می‌شود.

تفاوت کریسمس و سال نو میلادی و تعطیلات آن برای بسیاری افراد جالب است؛ سالروز به دنیا آمدن حضرت عیسی مسیح(ع)، روز کریسمس یا جشن نوئل نامیده می‌شود که تاریخ آن با آغاز سال میلادی جدید متفاوت است.

برخلاف تصور بسیاری از افراد کریسمس (Christmas) با مراسم سال نو میلادی متفاوت است. در آئین مسیحیت این دو مناسبت جدا از هم شناخته و جشن گرفته می‌شود. جشن کریسمس را هر ساله هم زمان با سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) گرامی می‌دارند اما سال نو میلادی هفت روز پس از کریسمس آغاز و جشن گرفته می‌شود.

کریسمس به زبان انگلیسی (Christmas) یا نوئل به زبان فرانسوی ( Noël) جشنی در آئین مسیحیت است که به منظور گرامیداشت زادروز حضرت عیسی مسیح (ع) برگزار می‌شود.

در رابطه با سالروز تولد حضرت مسیح (ع) اختلافات زیاد وجود دارد. به عنوان مثال مسیحیان کاتولیک، پروتستان و بخشی از مسیحیان ارتدوکس روز ۲۵ دسامبر را سالروز تولد حضرت مسیح (ع) می‌دانند، در حالی که بسیاری از مسیحیان ارتدوکس اعتقاد دارند ۷ ژانویه یعنی تقریباً دو هفته بعد را روز تولد حضرت مسیح (ع) است. مسیحیان ارمنی نیز ۶ ژانویه را روز تولد حضرت مسیح (ع) می‌دانند. جدا از این تاریخ‌ها برخی ۲۵ مارس و برخی ۲۸ مارس را سالروز تولد حضرت عیسی مسیح (ع) می‌دانند. با توجه به تبلیغات رسانه‌ها و تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای اکثر مسیحیان ۲۵ دسامبر را به عنوان روز تولد ایشان پذیرفته و جشن می‌گیرند.

در بسیاری از فرهنگ‌ها، این رویداد را به مناسبت پایان سال قدیم و شروع سال جدید جشن می‌گیرند.

درخت کریسمس یک درخت همیشه سبز و تزئین شده از درختان همیشه سبز مانند کاج و نراد است. معمولاً روی آن را با چراغ‌ها و لوازم مختلف تزئین می‌کنند و بخش مهمی از جشن کریسمس محسوب می‌شود. از آنجایی که این درختان از لحاظ سنتی سمبل مسیحیت و جشن کریسمس هستند، در نتیجه استفاده از انواع مدرن آنها نیز به طرز گسترده‌ای در بین مذاهب مختلف رواج پیدا کرده است. بسیاری از خانواده‌ها هدایا و کادوها را در داخل منزل در اطراف درخت کریسمس قرار می‌دهند تا در روز کریسمس توسط فرزندانشان باز شود.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق روز جهانی کوهنورد در تقویم سال 1403

تاریخ دقیق روز جهانی کوهنورد در تقویم سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق روز جهانی کوهنورد در تقویم سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *